Het grote winterbanden topic: winters 2016-2019

Status
Niet open voor verdere reacties.

andrehj

Forumguru
de all season zijn straks niet meer geldig in duitsland als winterband
Iets met klok en klepel...
Dat geldt alleen voor de M&S banden, zonder het berg-met-sneeuwvloksymbool. De door mij genoemde banden hebben dat symbool wel, en gelden gewoon als winterbanden. (Wat gezien de prestaties ook alleszins gerechtvaardigd is)
 
Oooh die heb ik gehad.. tig "merken" zelfde ding..
Heb m na 3 jaar, na 12x gebruiken (2x per jaar 2 lichte auto's (Toyota Aygo en Hyundai Atos) en dat 3 jaar op rij) weggepleurd.

Ding ging krom, oppompen van begin af redelijk zwaar, niet echt heel zwaar maar heeft toch wat extra kracht nodig door de korte hefboom, na paar keer gebruiken de moeren van de wielen vervangen door borgmoeren want die andere trillen los (stalen wielen) door het beetje op de straat heen en weer rijden, ding rammelt/klingelt nogal.


Dus nee. Geen aanrader. Nu een Omega 29024-PU. 6x duurder dan die budget krik; 10x beter.
Toen de Aygo de deur uit ging (Werd vervangen door de Toledo die 2 jaar later vervolgens werd vervangen voor de O3) wilde ik een fatsoenlijke hebben..

En die heb ik dus nu :)

omega_garagekrik_29024pu.jpg
 
Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Voor anderen die nog all-seasons overwegen: Naast de bekende toppers Michelin CrossClimate+ en Goodyear Vecor 4Seasons G2 is er dit najaar een nieuwe topper verschenen: De Continental AllSeasonContact.
Korte samenvatting van de eerste test die ik van deze band heb gevonden (in de maat 205/55R16):

Sneeuw:
1. Conti
2. Goodyear
3. Michelin

Nat:
1. Goodyear
2. Conti
3. Michelin

Droog:
1. Michelin
2. Conti en Goodyear

Rolweerstand:
1. Conti
2. Michelin en Goodyear

Geluid:
1. Goodyear en Michelin
2. Conti

Conclusie: Deze drie zijn erg aan elkaar gewaagd, en het is moeilijk een echte winnaar aan te wijzen.
Heb je nog een linkje naar deze test?

Willen binnen een paar weken nieuwe all-season banden er op laten zetten. Maar inderdaad kan ik weinig tot niets vinden over de nieuwste van Continental.
 

Noord26

Forumguru
@andrehj

Zie ook conversatie.

Toch een aardige test. De genoemde en bekende 3 eindigen dus op de eerste 3 plaatsen. Met een opvallend goede vermelding van plaats 4 voor de Kleber. En een toch ook matig resultaat van de Vredestein..

Opvallend vind ik vooral de Cross climate nergens het sterkste in scoort. Overal op alle punten een 2e plaats. Dus daarom overweeg ik nu zeker om iets anders te nemen op basis van de criteria die voor mij het belangrijkste zijn.

Mijn Duits is behoorlijk roestig: wat is laufleistung?
 

Canon-Eye

Forumguru
Opvallend vind ik vooral de Cross climate nergens het sterkste in scoort. Overal op alle punten een 2e plaats.
Wie elke etappe. als tweede eindigt, heeft aan het eind hoogstwaarschijnlijk gewoon de Tour de France gewonnen. Die noemen we dan dus "de sterkste", overall gezien... :)

(tenzij iemand anders elke etappe gewonnen heeft natuurlijk - maar da's hier blijkbaar niet het geval...)
 

Noord26

Forumguru
Wie elke etappe. als tweede eindigt, heeft aan het eind hoogstwaarschijnlijk gewoon de Tour de France gewonnen. Die noemen we dan dus "de sterkste", overall gezien... :)

(tenzij iemand anders elke etappe gewonnen heeft natuurlijk - maar da's hier blijkbaar niet het geval...)
De Michelin wint de test niet. Dat is de Goodyear. Opvallend is dat er 3 banden als zeer goed uit de bus kwamen. En naast de 2 bekenden was dat dus ook de nieuwkomer van Conti.
 

andrehj

Forumguru
De Michelin wint de test niet. Dat is de Goodyear. Opvallend is dat er 3 banden als zeer goed uit de bus kwamen. En naast de 2 bekenden was dat dus ook de nieuwkomer van Conti.
Toch moet je zelf altijd kijken wat je het belangrijkst vindt. Zo vind ik bijvoorbeeld de prestaties op sneeuw totaal niet interessant, voor die 2 dagen per jaar is de Michelin prima. En als je de sneeuwresultaten wegdenkt, kan de Michelin zomaar de winnaar worden...
 

Vmax

Lid
Toch moet je zelf altijd kijken wat je het belangrijkst vindt. Zo vind ik bijvoorbeeld de prestaties op sneeuw totaal niet interessant, voor die 2 dagen per jaar is de Michelin prima. En als je de sneeuwresultaten wegdenkt, kan de Michelin zomaar de winnaar worden...
zo kun je wel ff doorgaan
 

Eppiegrande

Actief lid
Is er al iemand die sneeuwkettingen heeft gepast op zijn Kodiaq winterbanden? En dan bedoel ik geen loopvlakketting. Al metende zou een 7mm ketting kunnen passen op 235 55 r18.
 
Ook ik ben aan het rondkijken voor 4 nieuwe all seasons onder mijn Fabi combi (185x60x15). Ik ga niet op wintersport of zo, maar weet zo niet welke ik moet nemen. Michelin, Good Year of Conti. Michelin duidelijk de duurste.., maar is die ook de beste?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan