Het grote winterbanden topic: winters 2016-2019

Status
Niet open voor verdere reacties.

B.Stuurder

Forumguru
Iemand ervaring met de Continental WinterConact TS860 (in de maat 205/55/16)?

Zijn dat de nieuwste type winterbanden van Continental, of komen ze deze winter met nóg een nieuwer model?

Gedurende de maand september heeft Euromaster een leuke aanbieding, redelijk scherp geprijsd én gratis montage.

Ik heb ze in de maat 235/35/19, niet hetzelfde maar ze bevallen prima. Maken minder herrie dan de Sportcontact 5 die ik er in de afgelopen tijd onder heb gehad.
 

barretje

Senior Member
Ik ben bezig om een set winterbanden met velgen te zoeken en heb denk ik wat gevonden. Echter is dit ET-waarde 46, ik weet niet of dit past. Banden zijn 215-60-16 en moeten onder een superb combi 1.4 uit 2016. Kan iemand mij vertellen of dit gaat passen? Ik moet er namelijk best een stuk voor rijden en zou het zonde vinden als het dan niet past.
cid:image003.jpg@01D333C5.B83F5AD0
 

barretje

Senior Member
6,5J x 16” 5x112 ET46

@barretje : Graag niet 3x achter elkaar posten als je wat vergeten bent of verkeerd is gegaan. je kan je bericht ook nog gewoon bewerken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

andrehj

Forumguru
ET46 staat 5mm verder naar binnen dan de standaard ET41. Echter, de banden zijn veel smaller dan de voor een S3 maximale breedte. Dat betekent dat deze banden zonder meer zullen passen.
Of er met deze ET aan de binnenzijde van de band nog ruimte is voor eventuele sneeuwkettingen, is een ander verhaal, dat zul je toch echt zelf even moeten bekijken.
 

barretje

Senior Member
Ja, er moeten we sneeuwkettingen om kunnen liggen. Een set stalen velgen van de dealer is ET 44. Neem aan dat die 2mm het hem niet zullen doen toch?
 

EdK

Forumguru
In de RTFM oftewel het boekje waar je voor betaald hebt en heel veel uitleg over de wagen in staat, staat ook welke winterbanden en velgen je op je wagen kunt leggen
 

barretje

Senior Member
Ben even online wezen zoeken en daar geven ze in het boekje aan dat er alleen sneeuwkettingen gemonteerd mogen worden bij ET 41. Wel raar dat ik dan van de dealer een lijst krijg met andere ET waardes erop. Toch maar even langs de dealer denk ik.
 

bouwdirk

Senior Member
iedereen gebruikt natuurlijk een momentsleutel om zijn winterwielen te monteren maar aangezien ik deze dus nog niet heb was ik wat aan het
rondneuzen op het net en kom ik torsiestangen met een vast koppel tegen.
Deze passen op een gewone ratel.

vb1 vb2

heeft iemand hier ervaring mee? En hoe werkt dit dan precies?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
hopelijk passeren deze in belgië ook
Als er hier geen markt meer voor is dan proberen we het altijd in België kwijt te raken........dus geduld...:D

Maar weet niet hoe dicht je bij de nederlandse grens zit, maar anders ff op nieuwsbrieven van Lidl en Aldi.NL inschrijven.
Weet je precies wanneer ze hier in aanbieding komen...
 

HarrieSkoda

Forumguru
Inderdaad, die van de Lidl/Aldi volstaan prima! En voor die +/- €18,- ga je toch niet moeilijk doen lijkt me!

Wel altijd spanning eraf halen als je de momentsleutel gebruikt hebt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan