Het grote winterbanden topic: winters 2016-2019

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gege

Lid
En inderdaad, qua zicht, de brede wielkasten van de SIII oogden maar pover met die winterset erop ....
 

Canon-Eye

Forumguru
Afwijking was bijna 6%
Weet je de huidige afwijking, bv. door vergelijken met wat de gps aangeeft? Dat zou nog verrassend kunnen uitpakken...

Als die 6% een extra afwijking naar boven is ten opzichte van de huidige afwijking, dan kan het in totaal inderdaad wat te veel worden. Dit temeer omdat de afwijking door slijtage van de banden ook nog geleidelijk iets zal toenemen.
 

EdK

Forumguru
Mogen we het nu hier ook hebben over de 4 seizoens banden ??
Want tsja ze bennen natuurlijk een beetje winterband... :pieker::pardon:
 

Skoda-MAN

Forumguru
Daar gaan we dan: Michelin CrossClimate in de maat 205/60R16 onder mijn auto en als zomerbanden ben ik er erg tevreden over. Ze zijn stil, trillen niet, wegligging prima, geweldig koersvast, laag brandstofverbruik.
Hoe de winter eigenschappen zijn weet ik niet, de auto is januari 2017 afgeleverd en we hebben geen winter gehad.
Ik ben er tot nu toe heel blij mee en ben van het wisselen en de opslag af.
Veel plezier met jullie keuze voor de komende winterperiode.
 

EdK

Forumguru
Oké nu nog met Yetje vredestein zomerslofkes en Conti 830 205/55/16 winterbanden op stalen velg.

Maar Fabje3 word afgeleverd op vredesteins Q5 4seizoensbanden 215/45/17.
En hoe die gaan bevallen ? we gaan het ervaren !
Maar het gewissel is in iedergeval hierdoor over.... en dat is al een genot.
En ach met de hollandse winters is dit een mijn inziens goede keuze...
 
Laatst bewerkt:

andrehj

Forumguru
qua steek gaat dat gewoon passen is allebei 5x112 naafgat is ook hetzelfde. Maar waarom past het niet op een s3?
Een 205/55R16 is gewoon een veel te klein wiel voor een S3, die normaliter op 215/60R16 of 215/55R17 staat. Het past wel, maar ziet er niet uit. Omdat het wiel zo'n 36 mm kleiner is, is het wel een goedkope manier om je auto 18 mm te verlagen, dat dan weer wel. :D
 

HarrieSkoda

Forumguru
Iemand ervaring met de Continental WinterConact TS860 (in de maat 205/55/16)?

Zijn dat de nieuwste type winterbanden van Continental, of komen ze deze winter met nóg een nieuwer model?

Gedurende de maand september heeft Euromaster een leuke aanbieding, redelijk scherp geprijsd én gratis montage.
 

hemi24

Forumguru
Gedurende de maand september heeft Euromaster een leuke aanbieding, redelijk scherp geprijsd én gratis montage.

Bijna net zo aantrekkelijk als die actie van Renault (30% korting)...
Bijna 200 euro per band kwam ik op uit, en dat is altijd nog 30% duurder dan de internetaanbieders, incl. montage!!!
 

Canon-Eye

Forumguru
Omdat het wiel zo'n 36 mm kleiner is, is het wel een goedkope manier om je auto 18 mm te verlagen, dat dan weer wel.
En om je jaarkilometrage te verhogen zonder dat je daar feitelijk meer voor hoeft te rijden...
Er gaan immers meer omwentelingen in een kilometer.
Acceleratie wordt ook sneller trouwens, maar de topsnelheid juist weer niet.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Bijna net zo aantrekkelijk als die actie van Renault (30% korting)...
Bijna 200 euro per band kwam ik op uit, en dat is altijd nog 30% duurder dan de internetaanbieders, incl. montage!!!

Ik kijk ook naar internet aanbieders, ondanks dat vond ik het serieus een interessant aanbod..
 

EdK

Forumguru
Ik kijk ook naar internet aanbieders, ondanks dat vond ik het serieus een interessant aanbod..
weet niet in welke regio van nederland je vertoeft maar http://www.bandenservicevandenenghel.nl/ is een lokale bandenleverancier die voor mij nog steeds het voordeligst uitvalt !

Hebben alle grootgrutters nog nooit aan kunnen tippen kwa prijs inclusief balanceren en montage.
Mocht je er in buurt wonen dan een mail sturen en opgeven welke bandenmerk / type en maat je een all in prijs van wil ontvangen.
Vaak ontvang je dezelfde dag al een offerte en anders de dag erop al.

Mocht je in andere regio wonen zoek dan ook eens een vergelijkende lokale bandenleverancier , je komt er dan vaak achter dat die aanbiedingen van die grootgrutters uiteindelijk geen aanbieding is...uitzonderingen daargelaten
 

Jasper-RS

Forumguru
Iemand ervaring met de Continental WinterConact TS860 (in de maat 205/55/16)?

Zijn dat de nieuwste type winterbanden van Continental, of komen ze deze winter met nóg een nieuwer model?

Gedurende de maand september heeft Euromaster een leuke aanbieding, redelijk scherp geprijsd én gratis montage.

Conti is een super winterband zeker de TS860. Nieuw type komt voor zover ik weet dit jaar nog niet.
 
Iemand ervaring met de Continental WinterConact TS860 (in de maat 205/55/16)?

Zijn dat de nieuwste type winterbanden van Continental, of komen ze deze winter met nóg een nieuwer model?

Gedurende de maand september heeft Euromaster een leuke aanbieding, redelijk scherp geprijsd én gratis montage.
Dit is de nieuwste band. Deze is vorig jaar geintroduceerd dus de TS860 gaat nog wel even mee. Aanbod van Euromaster is op dit moment zeker interessant.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan