Het grote winterbanden topic: winters 2016-2019

Status
Niet open voor verdere reacties.

Import Yeti

Forumguru
Niet dus. Winterbanden boven de 10 graden buiten temp(zoals nu dus)monteren heeft totaal geen nut. Winterbanden werpen hun vruchten pas af bij temperaturen vanaf 7 graden of lager. Beter is dit om dit in eind november te doen als(mits de temperaturen hier ook om vragen)
 
Funky business, die vijfspaaks lichtmetalo's! Je winterwieltjes lijken me ondanks de hogere band toch wat kleiner, of zie ik dat verkeerd?
 

Shabba

Forumguru
Niet dus. Winterbanden boven de 10 graden buiten temp(zoals nu dus)monteren heeft totaal geen nut. Winterbanden werpen hun vruchten pas af bij temperaturen vanaf 7 graden of lager. Beter is dit om dit in eind november te doen als(mits de temperaturen hier ook om vragen)

Helemaal met je eens...
Wij rijden vrij weinig, en de voorspellingen hebben het over max temp van 10 a 12 graden maar in de nacht een stuk kouder...nu gelijk aan de beurt en weet ik zeker dat de nieuwe velgjes met zomerband pekel vrij blijven..:)
 

Shabba

Forumguru
bijzonder vroeg...


maar misschien woon je wel in het noorden van Holland? ook wel middle of nowhere genoemd.. :laugh: (geintje é)

Hahah in de regel is het in het Noorden warmer ivm zeelucht...:D.
Woon lekker in het midden....Laat de winter maar komen!
 

Racebluetje

Senior Member
Vind het wel een beetje vroeg voor winterbanden ,maar ja ieder zijn ding ;) we hebben de laatste winters trouwens helemaal geen winterbanden op onze auto's gehad toch zijn de LM velgen mooi gebleven
 

Spoetnik

Forumguru
Mijn winterbanden zitten al jaren op lm velgen. Zien er nog uit als nieuw. Bij ons in Nederland is het altijd een dingetje of en wanneer je winterbanden gebruikt. In Duitsland zie je veel wagens het jaar rond op die dingen staan.
 

Mogas

Forumguru
Vandaag een setje op stalen wielen gekocht maar blijf voorlopig in de schuur liggen
Als ik eind nov richting Essen ga gaan ze er (misschien) onder
 

laagvlieger

Forumguru
Ik zet ze er zelf op als ze de combinatie van koude en nattigheid voorspellen. Als ik naar de voorbije jaren kijk, is dat steeds eind november, begin december. En dan rij ik regelmatig door de Ardennen en de Eifel, waar de winters in die periode ook 'echt' beginnen. Tot half maart, dan kunnen de zomerwielen er weer op.
 
B

bijbeuner

In het weekeind de yeti en de swift voorzien van wintersloffen.
Was nog mooi en droog buiten, gelijk de zomerwielen mooi gepoetst en in de stalling gelegd.
Blijven er normaal op tot na de pasen, zo gaan ze een 4 tot 5 "winters" mee en dan komen er weer nieuwe op.
In de regel is na een jaar of 5 het beste van de winterbanden er sowieso af want dan begint het rubber al hard te worden.
 

CDK

Forumguru
voor winterbanden is het nu echt nog te vroeg, als het overdag rond de 0 zit of als er winterse neerslag valt ben je met winterbanden beter af, in alle andere gevallen ben je met zomerbanden of all season banden beter af :jaja:
ik heb de wintersets vandaag wel in staat van paraatheid gebracht overigens, zodra het nodig is leg ik ze er onder :jaja:
 
B

bijbeuner

voor winterbanden is het nu echt nog te vroeg, als het overdag rond de 0 zit of als er winterse neerslag valt ben je met winterbanden beter af, in alle andere gevallen ben je met zomerbanden of all season banden beter af :jaja:
ik heb de wintersets vandaag wel in staat van paraatheid gebracht overigens, zodra het nodig is leg ik ze er onder :jaja:
Voor Nederlande en Belgische weersomstandigheden is het inderdaad wat vroeg.
Wij hebben een stacaravan staan in hoog Sauerland en daar was vorige week al wat sneeuw gevallen en mits wij er alle 2 weken zijn is het in mijn situatie zeker niet te vroeg.
Moest ik een caravan aan zee hebben zou ik me mss 4 seizoens kopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Testedoene

Forumguru
Ik zet mijn winterbanden er dit weekend ook op. Misschien iets te vroeg maar 'k heb geen zin om weer verkleumd in de kou de wissel van de banden te doen... Liever bij een iets hogere temperatuur!
 

Gerke

Forumguru
Hier aankomend weekend set op de blauwe. 's Ochtends met 2 tot 3 graden is dat prima. Volgende week naar Oostenrijk is het zelfs bittere noodzaak ;)
 

ElScorpione

Forumguru
Ik wacht nog even, het is me nog niet winters genoeg. Dat je pas voordeel hebt bij zeer lage temperaturen bestrijd ik. Een winterband voert meestal ook beter water af door het open profiel. Dus ook bij zeer veel neerslag kun je er voordeel van hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan