Het grote winterbanden topic: winter 2015-2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

Canon-Eye

Forumguru
Dat linkje gaat over een test uit 2014 van 4 allseasons banden waaronder nog niet de CrossClimate en de Quatrac5, dus dat vind ik vandaag de dag niet meer zo veelzeggend.

Ik háát wintersport, dus daarvoor hoef ik het niet te doen - voor de Nederlandse (vooral natte) omstandigheden zijn mijn verse CrossClimates heel geschikt. En vanwege de "modder"-eigenschappen kan ik er bij het manoevreren met de caravan op een beetje drassige camping ook nog erg veel plezier van hebben...
 

foxxie2

Senior Member
Moet eerlijk zeggen dat ik ook twijfel.. Over 5000km is het tijd voor mn 60dkm beurt, das n week of 3 in mijn geval.. Zal ik mn 18" zomerwielen er weer onder laten zetten? De 17" winter bevallen namelijk absoluut niet!

Als je het op laatste moment kan beslissen zou ik nog even wachten. Gebeurt vaak zat dat begint maart nog sneeuw valt...
 

0ri0n88

Forumguru
Euhm, ik heb niet tegen de CrossClimate, maar deze "test" heeft toch wel een heel hoog WC-eend gehalte...
Uiteraard @andrehj :maakmegek:maar geloof mij dat Michelin geen rommel bandjes aflevert en dat ze wel degelijk een heel puike band hebben ontwikkelt. Begrijpelijkerwijs zullen andere echte testers dit wel even na testen ;)
Denk dat ze er dan nog steeds heel behoorlijk vanaf komen.
Hoor hier en in mijn omgeving heel veel positieve reacties en bij winterbanden365.nl is het de nr1 WINTERband in de top 100 dus denk dat ze wel redelijk presteren;)
 
Laatst bewerkt:

0ri0n88

Forumguru
Hoi allen,

Net terug van wintersport in Andorra de rit verliep vlekkeloos ( eerste echte rit voor mijn o2)
bergop met sneeuwbuien en mist verliep prima met quatrac5 banden. Bergaf moesten er verplicht kettingen om bij alle niet 4x4 voertuigen (ivm 15cm sneeuwval s nachts)
had van tevoren michelin easygrip kunststof kettingen gekocht (deze mogen in frankrijk en spanje gebruikt worden) en moet gezegd worden die dingen zijn echt easy met omdoen en de grip is echt dik voor elkaar doen op sneeuw helemaal niet onder voor kettingen van staal.
zodra er geen sneeuw is dien je ze wel af te doen ivm slijtagekans.
maar nogmaals superalternatief ipv kettingen zeker in gebruik(geen herrie en koude handen) en zelfs toegestaan in NL mochten we ooit nog sneeuw krijgen ;) just for the record.
gr Peter
 

Michel-nl

Senior Member
Bij ons in Friesland niet anders. En aangezien we de komende 14 dagen alleen maar kwa temperatuur omhoog gaan zie ik geen nut meer voor winterbanden. Ik ben ze juist aan het opbranden op dit moment heb ik het idee.
 

Noord26

Forumguru
Even snel gereageerd, de winter banden mogen er vanaf komende week wel weer onder weg

Deze week is het in de ochtend nog elke morgen krabben geweest. Getuigen de 2 ongelukken bij ons op de hoek van de straat mogen de winterbandjes nog blijven voorlopig. Beide ongelukken het gevolg van een bevroren wegdek. Op dat deel blijft het water het meeste staan van de straat. Dat het overdag 11 graden wordt wil absoluut niet zeggen dat het tijd is voor zomersloffen. Dat is een maximum temperatuur. In de ochtend hebben ze nog zeker wel nut.

;)
 

Noord26

Forumguru
Ligt er dan ook ijs op de straten bij jullie dan?
Jazeker.

Vanmorgen bevroren weg gedeeltes en ook weer moeten krabben. Nu is het lekker 10 graden met een gevoel van 20 in de zon en uit de wind. Maar dat neemt niet weg dat het nog steeds net voor de zon opkomt het koudste van de dag is. En het was hier, zeker op de polderweg binnendoor (ivm afsluiting snelweg - dodelijk ongeval bij Hilvarenbeek: motorrijder op een vrachtauto), verraderlijk spiegelglad.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PMT

Noord26

Forumguru
Dat idee hebben veel mensen.

Er wordt in het zuiden nog volop gestrooid in de avond- en nachtelijke uurtjes. En dat is natuurlijk niet voor niets.
 

Michel-nl

Senior Member
Maar ik woon in het noorden. En daar is dat dus niet zo. Buiten dat weet ik echt wel wanneer een wegdek glad of bevroren is hoor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan