Het grote winterbanden topic: winter 2015-2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord26

Forumguru
Iedereen is vrij om te doen en te denken wat hij/zij wil.

Gezien de relatief vele ongelukken in de ochtend tov een paar weken geleden, toen daadwerkelijk gladheid was voorspelt in de media, zie ik een lichtelijk verband hier tussen. Of het is overmoedigheid met de lente in het hoofd?

Winterbanden helpen overigens niet tegen ijs helaas. Dus eigenlijk zouden de zomersloffen er onder kunnen. Ik doe het wanneer er geen vorst aan de vorst meer wordt voorspelt.

Of wellicht probeer ik hiermee ook mijn eigen lente-kriebels een beetje in te dammen en rustig aan te doen in ochtend..

;)
 
Laatst bewerkt:

Michel-nl

Senior Member
Ik rij zelf elke ochtend rond 6 uur op de snelwegen. En ben zelf ook een nieuws fotograaf in mijn vrije uren. Dus ik schaar mijn kennis en inschatting in de categorie goed. Mijn winterbanden hebben op dit moment geen enkele meerwaarde.
 

0ri0n88

Forumguru
Voor mij dus exact de reden om niet meer voor winterbanden te kiezen maar gewoon de betere all season dat gewissel irriteerde me al mateloos en je weet bijna nooit het juiste moment te timen in NL.
Hier hebben we bijna maandelijks andere banden nodig als we kijken naar het nederlandse weer en ik sluit deze maand nog meer vriezen en of sneeuw in welk deel van het land dan ook niet uit ;)
 

mwhite

Forumguru
Zo weekje terug van wintersport gister de zomer wielen er weer onder met vers setje rubber kan ik weer even tegen...
Rijd wel beter minder geluid en beter in de bochten...
 

0ri0n88

Forumguru
Voor mij dus exact de reden om niet meer voor winterbanden te kiezen maar gewoon de betere all season dat gewissel irriteerde me al mateloos en je weet bijna nooit het juiste moment te timen in NL.
Hier hebben we bijna maandelijks andere banden nodig als we kijken naar het nederlandse weer en ik sluit deze maand nog meer vriezen en of sneeuw in welk deel van het land dan ook niet uit ;)

Iemand al de winterbandjes van stal gehaald?
kon mooi weer krabben en sneeuw weghalen vanochtend :maakmegek:
 
Even topic leven inblazen :)

Morgen/overmorgen komen mijn 17 inch Erebus wielen binnen voor de winterbanden die er over 2/3 maanden wel op mogen denk ik.. die winterbanden moeten nog aangeschaft worden. Ik ben erg fan van conti. Rijd nu zomers met SportContact5 en op de motorfiets liggen RoadAttack 2 EVO bandjes (dat zijn echt heul erg fijne bandjes) dus voor de winterbanden worden het ook conti's.. Voorheen altijd met TS850 gereden op de werk auto's en bij conti is inmiddels de TS860 beschikbaar.

Nu heb ik voor 17 inch de keuze uit 205/50 of 225/45.
Gezien deze Erebus wielen wel mooi zwart zijn en moeten blijven wil ik banden met velgrand beschermer.
in de 205 is alleen de TS850 beschikbaar zonder velgrand beschermer dus die valt meteen een beetje af..
Dan is er wel in 205 de TS850P maar deze "P" band is meer bedoeld voor de zwaardere SUV's en 4x4 voertuigen.
Blijft eigenlijk alleen de maat 225 over. Deze is er zowel in de 850 als in de 860. Waarbij de 860 op idealo.de 11 euro goedkoper is dan de 850. (111.02 euro per band)

Hier al mensen een beetje verdiept in wat er onder moet komen ?
 

Canon-Eye

Forumguru
Hoef ik helemaal niet meer over na te denken, want ik ben dit vroege voorjaar overgestapt op Michelin CrossClimates. Niet uitgesproken goedkoop op zich, maar ik was dat gedoe met wisselen wel behoorlijk zat.

En ik heb alleen te maken met de Hollandse semi-winters met meer nattigheid en soms wat blubbersneeuw, dus meer dan goed genoeg voor mijn gebruik.
Even topic leven inblazen
Je had het natuurlijk ook als een mooie startpost voor "Het Grote Winterbandentopic: Winter 2016-2017" kunnen plaatsen... :)
 
Hoef ik helemaal niet meer over na te denken, want ik ben dit vroege voorjaar overgestapt op Michelin CrossClimates. Niet uitgesproken goedkoop op zich, maar ik was dat gedoe met wisselen wel behoorlijk zat.

En ik heb alleen te maken met de Hollandse semi-winters met meer nattigheid en soms wat blubbersneeuw, dus meer dan goed genoeg voor mijn gebruik.

Je had het natuurlijk ook als een mooie startpost voor "Het Grote Winterbandentopic: Winter 2016-2017" kunnen plaatsen... :)
Das een goed plan ;)

>>>

Gedaan :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan