Het grote winterbanden topic: winter 2015-2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scout15

Actief lid
Topic voor het nieuwe seizoen was nog niet aangemaakt! Bij deze.

Dit weekend de banden van de Fiat vast wisselen en voor de Octavia staat dit tot einde maand gepland. Vorig jaar verkeerde bandenmaat aangeschaft met een te grote afwijking. Voor dit jaar aanpassen. Keuze gaat tussen de Continental TS850 en Pirelli Sottozero3.

Wat speelt er al bij jullie?
 
Laatst bewerkt:

peterrapid

Forumguru
Begin oktober ook wisselen naar wintervelgjes (worden de originele Gemini's 18") maar ik zoek nog winterbandjes voor hierop.
 

Canon-Eye

Forumguru
Tenzij de winter erg vroeg invalt, wissel ik pas half of eind november.
Maar misschien is het wel de laatste keer - ben nog in twijfel om over te stappen op de Michelin CrossClimate... :pieker:
 

mwhite

Forumguru
Tot de wintersport rij in mijn vredensteins op (best bandje)
Aantal weken geleden een goed setje firestones gekocht.
Die gaan er net voor de wintersport op..

Wissel staat gepland voor ergen in november..
Dan heb 8 auto's te doen..:)
 

Goofy@5E

Forumguru
Begin november ga ik ruilen zomer~winter set, heb de brock velgen b35 (8×18) met dunlop wintersport 5 (225-40-18) besteld, zouden volgende week moeten geleverd worden. Natuurlijk als het weer omslaagd gaat de wissel eerder gebeuren. Effe foto in bijlage van de configuratie, laat maar weten wat jullie er van vinden....
 

Bijlagen

  • Winter velgen rs-1.png
    Winter velgen rs-1.png
    270,5 KB · Weergaven: 105

Frank

Forumguru
Het is vandaag 18 graden, dinsdag is 20 voorspeld. Minima blijven nog een week boven de 8.

Lijkt me toch nog minstens 10 graden te warm om te wisselen
 

Scout15

Actief lid
Conti: http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/bandentest/winterbandentest-2012/wb12_wb205_1.pdf
Pirelli: http://www.anwb.nl/bestanden/conten...winterbandentest-2013/wb13_225_10_pirelli.pdf

Ik heb voorheen de Conti gehad, dit waren echt heel goede banden.
Mijn voorkeur gaat naar de conti. Veel prijsverschil?

Ik heb de Nokian WR D3 gekocht voor een zeer goede prijs :-)
Qua prijs scheelt het niet veel, maar mijn keuze voor Pirelli wordt mede bepaald door de goede resultaten in droog weer.

Winterreifentest-2015-fotoshowBigImage-ce0224ea-897845.jpg

Aan de andere kant heeft de Conti zich de afgelopen jaren wel bewezen en zou dit voor mij ook geen verkeerde keuze zijn.

@Frank , winterbanden zijn hier vanaf 01.11.2015 verplicht en ik heb geen zin om tot het laatste moment te wachten.
 
Laatst bewerkt:

CharlesTucker

Forumguru
Winterbanden, tsjonge, ik heb zojuist nog koffie met koek in de tuin zitten eten, zonder jas aan :). En toen gezien dat het gras ook weer gemaaid moet worden, winterbanden ga ik weer eens aan denken als dat grasmaaien niet meer hoeft. Maar ze liggen in de schuur (TS830, heb ik al een tijdje, maar zijn nog lang niet versleten). Ze gaan er in principe onder als de eerste sneeuw voorspeld wordt, maar uiterlijk half December.
 

CDK

Forumguru
Onder de S2 gaan voor de 3e keer helaas weer de DunFlop Wintersport 3D 225/35/19 banden met hoogteslag :sterretjes: omdat deze nog steeds niet versleten zijn ;)

Onder de F3 komen Pirelli SottoZero3's te liggen in de maat 205/40/17. De reden dat ik voor die banden gekozen heb is dat ik ivm ET waarde van de wintervelgen weinig keus had, het waren deze of de Chinese Nexen banden, zijn ook redelijk van kwaliteit, maar de Pirelli's heb ik meer vertrouwen in :bloos:
 

Wouter1

Forumguru
Voor de Citigo heb ik een set Snowtracks 3 op stalen velgen. En voor de F2 een zgan set conti's op stalenvelgen.
De snowtracks bevallen goed. Met de conti's heb ik nog niet gereden. De wissels zal ik afhankelijk van de weerberichten uitvoeren, de F2 krijgt z'n winterschoenen bij aangekondigde nachtvorst, met de Citigo wacht ik iets langer, maar bij kans op gladheid zitten ze er onder.
Onder de vorige auto: Octavia 1 zaten 4 seizoenenbanden. Ik dacht hankook, en dit beviel ook wel. Deze auto werd niet heel veel gebruikt en het gebruik van zo'n compromis band wel gerechtvaardigd. Ook in de "zomer" profijt van gehad bij parkeren in de blubber. Ik kon goed wegrijden maar de auto naast met stond vast in de drek.:)
Ook in de winter op sneeuw voldoende grip, waarschijnlijk minder dan een echte winterband, maar voor NL omstandigheden ruim voldoende. Had trouwens wel het sneeuwvlokje symbool op de wang.
 

superbia

Forumguru
Ha goeie daar ben ik altijd laat mee. Zal nu eens tijdig een afspraak bij de kwikfit inplannen. Ergens een zaterdag halverwege november lijkt me een mooi moment :jaja:
 

CDK

Forumguru
@Joske & @mwhite, er langer op doorrijden in het voorjaar zou kunnen, maar dan is het zelfs met 4x4 nog glibberen en glijden op droge weg in de bochten :)
Uit economisch oogpunt doe ik dat toch maar niet, die bandjes hebben een klein fortuin gekost....., maar in vergelijking met het uitlaatsysteem is het daarentegen weer peanuts :sterretjes:
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik mikte net de nieuwe Lidl-folder bij het oud papier.
Voor wie er nu nog steeds geen heeft: vanaf donderdag 8 oktober is de momentsleutel weer in de aanbieding voor 17,99 euro. Ook allerlei andere auto- en wintergerelateerde zaken trouwens, zoals een hydraulische krik (24,99), velgenboom, acculader enz.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan