Ik vraag mij nu ook af of ik het goede "setje" Winter uitrusting wel aangeschaft heb, na wat ik op het forum gelezen heb,!
Ik heb onlangs voor mijn faab combi greenline 4 ( stalen) velgen gekocht in de maat ; 6Jx15-PCD 5x100x57/ ET 43.
Daarbij de (Winter)Continental Banden / 185/60/15.
Ik ontdekte, nl dat de tussenruimte van de Linker (bestuurderskant) achterband, met een uitstulping in het buinnenscherm wel erg miniem is!.daarom dacht ik , ga eens op het forum kijken, en tot mijn verbazing hoor en zie ik hier blijkbaar meer mensen die het ook achteraf bekend werd dat er een wellicht 55 band op gemoeten had?...is dit nu zo?, moet ik mij nu zorgen maken?, of is het op zich geen groot probleem?....Ik moet trouwens wel want terwijl ik dit schrijf zit ik al in Oostenrijk!....en ( ik klop het af! ) tot nu toe geen probleem!
@sibbele
de juiste maten staan in de gebruiksaanwijzing die bij je auto geleverd wordt, maar ja als je als een blinde kikker de eerste de beste bandenmaat erop laat leggen zonder eerst te kijken of dit wel toegestaan is volgens het boekje....tja.....blond?
Ik rij zoals ik al schreef jaren met 185/60 en sneeuwkettingen en geen centje pijn. Dus het kan gewoon! verder heb met zowel PON als de garage contact gehad en beide vertelde ze dat het prima kan. De bandenboer (geen kleine speler in provincie Utrecht) had er zelfs nog nooit van gehoord.
Hoezo blond??, als jij nu even aangeeft naar wat ik ( fatsoenlijk) vraag!, wat jij er voor maat ( winter) banden en velgen op hebt liggen, en me niet meteen voor één of ander dom blondje uitmaakt, kom ik al een stuk verder!.
En mij was het echt niét bekend dat je eerst in je gebruiksaanwijzing moet gaan kijken als je , je banden verwisseld, en of je dan een blinde kikker bent?...dacht het niet , te zien aan reacties op dit forum van mensen die ook ( achteraf ) pas één en ander horen of ontdekken!.
Ik heb net mijn set winterbanden bij de dealer gehaald. Het zijn Conti Wintercontact TS800 in de maat 185/60 R15 op stalen (zwarte) velgen. Eentje zit nu achter in de auto als reservewiel.
Stemmingmakerij Wijnand.... :icon_smile_dead: