Rosinfield
† In Memoriam
ongetwijfeld en noch Wijnand noch ik hebben dat ook in twijfel getrokken...
Maar dan moet je bij een 4x4 wel heel agressief (en dom) rijden om in zo'n situatie te komen, het is dus een beetje ongelijke vergelijking. En hebben we het dan over de permanente vierwielaandrijving of de variabele differentiele (Haldex etc) die bij de Scout wordt gebruikt? Wel of geen ESP? Bij gelijke snelheid etc heb je met een 4x4 met ESP de situatie sneller onder controle dan een 4x2.Het probleem bij een 4x4 is wel dat àls je de controle verliest, er ook geen houden meer aan is. Een 4x4 trek je dan niet meer recht, waar je een 2 wielaangedreven auto met wat geluk en ruimte vaak nog kunt corrigeren.
Idd, heel origineel in beeld gebracht. Prachtige omgeving; ik heb die weg zelf meerdere malen gereden (tig keer in de zomer, 1 x in de winter):super:Een mooi filmpje in winterse sferen
Is dat zo of denk jij dat dat zo is? Ik waag dat nog te betwijfelen...De kans dat je iemand aanrijdt puur vanwege het feit dat je geen winterbanden hebt, is verwaarloosbaar klein, hoe erg ook als het toch een keer gebeurt.
ABS zorgt ervoor dat de band een aantal keer per seconde draait, waardoor er een schoon stuk band gaat remmen en de remweg verkort wordt.Kun je dit voor bijvoorbeeld ABS wel aantonen?