ABS zorgt ervoor dat de band een aantal keer per seconde draait, waardoor er een schoon stuk band gaat remmen en de remweg verkort wordt.
Interessant punt noem je daar...Er is voor iedereen een omslagpunt tot welke hoogte je extra kosten vindt opwegen tegen veiligheid.
...
Echter, als dit 50 euro waren, dan zou ik me eens achter de oren gaan krabben. En zo zal bij iedereen die grens op een ander niveau liggen.
Ik zag gisteren een hele dikke vette luxe BMW, gezien het glibberende weggedrag bij lage snelheid heeft de luxe leren bekleding het bij aanschaf duidelijk gewonnen van de winterbanden. De arme man durfde niet meer verder te rijden, dus hopelijk heeft hij er iets van geleerd.Wat prevaleert dan? Onzichtbare veiligheidsitems of 'coole' leren bekleding? :smiley29:
Ik denk dat je daar zo'n zelfde afweging gaat maken. Of je die 50 euro nog "krijgt", of zelf moet betalen, je kunt ze maar één keer uitgeven.Wat prevaleert dan? Onzichtbare veiligheidsitems of 'coole' leren bekleding? :smiley29:
Omstandigheden zoals die van de afgelopen dagen (en de bijbehorende honderden (!!!) ongelukken dragen wel bij aan een maatschappelijk besef. Zeker nu steeds meer mensen winterbanden hebben en de (ik citeer :winkieBen gewoon benieuwd of veiligheid (in dit geval winterbanden) leeft.
Dat hoef je mij niet te vragen, ik ben al een eeuwigheid overtuigd van het nut van winterbanden, dus als ik 50 euro "krijg" om te kiezen tussen een cosmetische optie, of winterbanden, dan kies ik altijd voor het laatste.@rweersch: maar waar geef je die 50 euro dan aan uit?
Veiligheid of geiligheid? :winkie:
Ben gewoon benieuwd of veiligheid (in dit geval winterbanden) leeft.
tja...banden schept een band...Beste mensen vele anderen op dit Forum zijn erg blij met welke banden zij onder hun auto hebben of het nu WinterBanden ZomerBanden of AllSeason zijn.
Laten we allemaal blij zijn met elkaars "Banden"
Anderzijds is het een maatschappelijke trend, naarmate het aantal winterbandrijderts (en/of 4seizoenenbandenrijderts) elk jaar toeneemt, wordt het moeilijker verdedigbaar om nog met zomerbanden tijdens winterse gladheid te rijden. Gisteren en vandaag zijn er vreselijk veel aanrijdingen geweest, waarbij ook onschuldige voorbijgangers zijn getroffen.