Het grote winterbanden-topic: winter 2010-2012

Heb jij winterbanden?

• Totaal aantal stemmers
    85
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

Hetzer

Forumguru
Altijd winterbanden bij mij, globaal van begin december tot maart, ik kom te vaak tijdens deze maanden in de Ardennen en Duitsland, en daar is het in deze maanden kansloos met zomerslofjes.

Noord26

Forumguru
Alles wordt goedkoper toch in crisistijd?

...

Edit: banden zijn gemonteerd en ik heb nog niet aangegeven in het bandenspannings-controle-systeem dat de banden minder groot zijn. Ook nog geen melding gehad overigens. Gewoon als de auto stilstaat die knop even inhouden neem ik aan?

Michel

Forumguru
Een 4 seizoenenband is GEEN winterband en daarom ook niet als zodanig wordt geaccepteerd in landen waar je bij winterse omstandigheden op winterbanden moet rijden.

Dat is dus niet waar voor de Vredestein Quatrac-3, een vierseizoenenband. Die voldoet aan de eisen om als officiële winterband aangemerkt te worden (zie website Vredestein). Dat hij niet volledig zal voldoen aan de eigenschappen van een echte winterband, dat is natuurlijk weer een heel ander verhaal.

Constant

Erelid
De officiële test om het bekende sneeuwvlokje te mogen voeren is alleen een remtest op sneeuw en houdt dus minder in dan de bekende bandentesten.

Maar ik maak me drukker om de vele tientallen procenten aan automobilisten op glad zomerrubber dan om het verschil tussen 4-seizoenenbanden versus winterbanden.

FredV

Banned
ik heb al winterbanden, dus kan ik me alleen nog druk maken om t verschil tussen de soorten banden, zomer, winter 4 seizoenen:)

FredV

Banned
dus dan maar 4 seizoenenband vergelijken met de zomerband? Want de temperatuur 's zomers hier is vaak ver beneden peil.

erik2907

Actief lid
Dan heb ik niet verkeerd gekozen met 185/60R14 Goodyear UltraGrip 7, stalen velgen + skoda wieldoppen voor €350,- Dealer krijgt standaard 32,5% korting bij EuroMaster... Ze maken er bergen winst op.

Korting over de bruto advies prijs of korting over de netto verkoopprijs?

Noord26

Forumguru
Het is een factuur van bedrijf naar bedrijf, dus zonder BTW.

Standaard prijs voor 1 band is €104,- volgens factuur met montage. Daar gaat nog 32,5% vanaf. Autobandenmarkt geeft een prijs op van ruim €75,- per band, excl montage. Een dealer betaald dus €70,- voor deze band inkoop met montagekosten. Daarbij ga ik wel vanuit dat alle dealers dezelfde kortingpercentages krijgen.

Erik_NL

Forumguru
tip hulpstuk wielenwissel

Handig hulpstuk bij het wisselen van een wiel: een kunststof pen die je tijdelijk op de plek van een wielbout schroeft, waardoor het afnemen en opzetten van het wiel een stuk gemakkelijker gaat.
Bij luxe VAG modellen zit deze tool bij het boordgereedschap. Het VAG nummer is 893 012 223, prijs € 3,21 excl. BTW.

Dealer adviseerde mij 175/70-r14, vredesrein Snowtrac3
geleverd en gemonteerd 520 euri, incl opslag.. leuke deal:)

Mijn dealer kwam alleen met 185/60/15, waarom niet de optie die jij aangeboden hebt gekregen?
Wat is het verschil tussen de banden, ik snap wel dat het niet veel kan of zal zijn.
De bandenmaat is 1" kleiner maar daarentegen is de band wel hoger en smaller, dus in totaal zal er niet veel verschil tussen de 2 banden zitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan