Het grote Superb iV topic

JeSko

Forumguru
Geeft de wagen dat aan of het instructieboekje? Moderne auto's meten namelijk zelf wanneer het echt tijd is voor OH via het aantal koude starts, oliekwaliteit etc etc... mijn Sup gaf tijdens de eerste Corona Lockdown ook aan verse olie nodig te hebben na amper 5000 km, hadden er toen te veel korte stukjes met gereden.
 

DommelBelgium

Forumguru
Kopie uit Skoda-Connect (web-versie) waaruit toch duidelijk blijkt dat de wagen binnen 2900 km binnen moet voor olie-wissel ... toch ? De wagen zelf geeft dezelfde info.

Wat staat daar dan exact bij jullie ???

Opgelet echter : geen misverstanden, er is verschil tussen oliewissel en inspectie eh ...

upload_2021-3-29_16-59-52.png
 
Laatst bewerkt:

DommelBelgium

Forumguru
WA ?? Nu val ik achterover ... !!

Dat is dus ook een Superb iV uit België ? Zou de dealer hier dan zelf invloed op hebben ?? Kunnen die dat zelf ingeven bij aanvang, 15K of 30K ??

Dankjewel voor je respons trouwens ... :thumbsup:
 

JMS

Lid
Is inderdaad in België. Ik denk dat de dealer dat idd. kan instellen. Ze schatten hiervoor natuurlijk wel in met welke klant ze te maken hebben. :D:D

Is ook aangekochte wagen, geen leasing.
 

JeSko

Forumguru
Kortom, de stealer kan zelf bepalen wanneer zij vinden dat er geld uit de zakken geklopt dient te worden, griezelig.
 

DommelBelgium

Forumguru
A GODVER .... Mijn dealer is Verellen - Geel, toevallig toch niet dezelfde ?? Dat zou helemaal straf zijn ...

Mijn wagen heb ik van eind september '20 ... dus toch zeker niet één van de eersten in België eh ...
 

JeSko

Forumguru
Verellen geel is de definitie van een Stealer, Mijne komt ook van daar, alé, is daar destijds aan de eerste eigenaars opgeleverd. Ben er één keer geweest vanwege terugroepactie, die iets heel anders inhield dan medegedeeld in hun brief, kreeg er de kriebels.
 
Laatst bewerkt:

JMS

Lid
Nee, niet dezelfde dealer. Die van mij is van begin juni '20, dus ouder. Zou de dealer dit dan toch kunnen instellen?
 

JeSko

Forumguru
Mijn gok is dat hybride rijden niet erg gezond is voor je olie/blok, het wellicht vele elektrisch rijden met plotse overschakeling naar benzine rijden zal geen deugd doen aan olie en motor. Hierdoor "slijt" de olie sneller.
 

philippe bakker

Forumguru
Mijn gok is dat hybride rijden niet erg gezond is voor je olie/blok, het wellicht vele elektrisch rijden met plotse overschakeling naar benzine rijden zal geen deugd doen aan olie en motor. Hierdoor "slijt" de olie sneller.
Olie die ze in een hybride doen is ‘lopendere’ olie dan bv in een tsi. Juist omdat een hybride de kans niet krijgt om warm te lopen en de olie toch smering moet geven.
 

DommelBelgium

Forumguru
Olie die ze in een hybride doen is ‘lopendere’ olie dan bv in een tsi. Juist omdat een hybride de kans niet krijgt om warm te lopen en de olie toch smering moet geven.

Tja, dat had ik (ondertussen) al wel begrepen en dat de brandstofmotor van de iV mogelijks meer 'klappen' krijgt dan een 'gewone' verbrandingsmotor dat is duidelijk ... maar dat er dan zo'n verschil is tussen aanpak bij "dezelfde iV's", dat is me nog steeds niet duidelijk. Oliewissel op slechts 5000km zou me op de één of andere manier nog logisch lijken ... de eerste fabrieks-olie er wat sneller af ...
 
Laatst bewerkt:

DommelBelgium

Forumguru
Ik merk trouwens dat wanneer ik bij langere rit (langer dan 40/50 km - dus niet uitsluitend elektrisch) vooraf de bestemming ingeef in de Columbus (dus niet Waze of Google via Android Auto), dan start de verbrandingsmotor al enkele km's vóórdat de autostrade eraan komt ... Het lijkt me dus dat de wagen op die manier dan zelf voorkomt dat de motor bij hogere snelheden 'plots' (en dadelijk aan hogere toeren) moet draaien ...
Ik leg mezelf daarom op om telkens bestemming in te geven (zelfs al ken ik de weg maar al te goed) ... ter bescherming van mijn Sup iV'ke ...
 
Bovenaan Onderaan