Het grote Superb iV topic

philippe bakker

Forumguru
Ik heb eens ergens gelezen dat je dat best idd altijd doet want via de navigatie gaat hij zijn ideale combinatie electrisch/motor gaan gebruiken
 

Vinny

Forumguru
Ik merk trouwens dat wanneer ik bij langere rit (langer dan 40/50 km - dus niet uitsluitend elektrisch) vooraf de bestemming ingeef in de Columbus (dus niet Waze of Google via Android Auto), dan start de verbrandingsmotor al enkele km's vóórdat de autostrade eraan komt ... Het lijkt me dus dat de wagen op die manier dan zelf voorkomt dat de motor bij hogere snelheden 'plots' (en dadelijk aan hogere toeren) moet draaien ...
Ik leg mezelf daarom op om telkens bestemming in te geven (zelfs al ken ik de weg maar al te goed) ... ter bescherming van mijn Sup iV'ke ...

Als ik vertrek voor een rit van meer dan 50km zet ik heb van in het begin al op Hybride. Zodra ik zie dat er nog genoeg in de batterij zit om op mijn bestemming te geraken zet ik deze dan terug op elektrisch.
 

DommelBelgium

Forumguru
Is ook zeker ne goeie ... maar ik heb de indruk dat wanneer de wagen van bij de start weet wat je bedoelingen zijn, hij kan mee-denken en -regelen ... (autostrade in 't begin of pas op 't einde - bebouwde kom in 't begin of op 't einde ...)
 

DommelBelgium

Forumguru
Ik ben er klaar mee ... ik krijg geen bevredigende uitleg van dealer en ga op zoek naar iemand anders voor onderhoud. Ze kunnen m'n *****

@Vinny en @JMS : wie is jullie dealer? Desnoods even berichtje in PM (als je 't hier niet wil/kan delen). Ik wil desnoods een paar km verder rijden als ik daarmee andere tijd/kosten uitspaar ...
 

JeSko

Forumguru
@JMS

Je hebt nog Delorge in Lommel en Peusens in Hasselt, maar dat is allemaal dezelfde nest, die gasten worden onder de duim gehouden door D'ieteren, mijn advies is blijf weg bij zo'n officiële dealer, al is dat mbt fabrieksgarantie lastig natuurlijk.
 

JMS

Lid
@JeSko, de officiële dealers zullen steeds wat duurder zijn en sneller een onderhoud plannen dan een andere garage. Ze hebben ook kosten die door de distributeur verplicht worden (of denk je dat het toeval is dat ze allemaal dezelfde look hebben). Maar blijkbaar zijn er tussen de officiële dealers ook verschillen. Is er tussen de officiële dealers rond Geel echt geen beste keus? Zo een dealer waarvan je zegt: "Ja, deze is een beetje duurder dan een andere garage, maar ik voel me er goed bij en heb niet het gevoel dat ik afgezet ben."
 

JeSko

Forumguru
@JMS

Duurder gaat het mij niet eens over, gebrek aan service, gebrek aan vriendelijkheid, niet willen meedenken met mensen, dealers zijn vaker en vaker gericht op de auto's uit de lease markt, zeker bij de Duitse merken, ze hebben een onozel particuliertje niet meer nodig en zetten in op het binnenhalen van grote bedrijven waar ze dan vervolgens 10 of 100 auto's aan kunnen leveren.

Delorge Lommel komt uit de reviews nog het beste, als het echt een dealer moet zijn zou ik die eens proberen.
 

coppe218

Senior Member
Mijn octavia IV van januari 2021 geeft idd olieverversing na 15000 km aan. Ik weet dat kort na de introductie van de GTE indertijd de olieinterval heeft teruggebracht van 30.000 naar 15000 km in verband met teveel vervuiling door te weinig "warme"kilometers.

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
 

Vinny

Forumguru
Ik ben er klaar mee ... ik krijg geen bevredigende uitleg van dealer en ga op zoek naar iemand anders voor onderhoud. Ze kunnen m'n *****

@Vinny en @JMS : wie is jullie dealer? Desnoods even berichtje in PM (als je 't hier niet wil/kan delen). Ik wil desnoods een paar km verder rijden als ik daarmee andere tijd/kosten uitspaar ...

ik heb mijn wagen gekocht bij Van Hoonacker in Kruisem. Service na verkoop 0,0, dus zeker geen aanrader.

Waarschijnlijk zal ik naar Mig Motors gaan. Deze heeft hier verschillende vestigingen en doet al de merken van de volkswagengroep.
Eerst was ik afhouden om dat het een zeer grote garage is.
Bij navraag aan de mensen die ik ken, zijn deze allen tevreden over Mig Motors
 

DaveW

Forumguru
Ik ga nu langs bij Merten in Lokeren voor onderhoud (ze zitten ook in St-Niklaas, waar ik aankoop deed). Daar ben ik heel tevreden van de service. Altijd vriendelijk, professioneel, goed onthaal, goede service tot nu toe. Kreeg bij nazicht van een probleem zonder probleem een VW ID.3 ter beschikking voor een dag.
 

leon-cupra

Forumguru
@DaveW anders bij imschoot Waasmunster gaan. Nog betere service en mijn broer is daar hoofdmechanieker ;)
Zijn geen officiele verdeler meer maar wel officieel servicepoint.
 

leon-cupra

Forumguru
Ik zou het wel weten. 10min langer rijden voor een betere service. Mijn broer heeft klanten die eisen dat alleen hij er aan werkt ... ;)
 

DommelBelgium

Forumguru
Ik ben deze week telefonisch gecontacteerd door invoerder België die me (voorlopig enkel nog telefonisch) bevestigde dat er mogelijks een foutje geslopen is in de 'opstart' van een heel aantal iV's (België). Blijkbaar wachten ze zelf nog op definitieve bevestiging van Skoda, maar voorlopig lijkt het erop dat er voor de iV toch 'slechts' een oliewissel op 30K of 2jaar zou voorgeschreven worden. Dit klonk allemaal nog héél voorzichtig en voorlopig ... ik zou hierover verder op de hoogte gehouden worden ...
Alleszins werd bevestigd dat een deel van de reeds afgeleverde wagens op 15K/1j en een ander deel op 30K/2j staat in de app ... en dat kan niet uiteraard. Willekeur door de concessiehouder werd ten stelligste ontkend door de dame die ik aan de lijn had. De invoer van die intervallen in 't systeem, gebeurt door invoerder en niet door concessiehouder ...
 

DommelBelgium

Forumguru
Vraagje : als ik scherp afdraai, zowel links als rechts, zowel vooruit als achteruit, dan hoor precies iets ratelen/licht kraken en dat zowel op droog als nat wegdek. Horen jullie dat ook ? 't gebeurt héél soms dat ik zelfs een enkele 'knok' hoor ...
Moet ik me daarover zorgen over maken ??
 
Bovenaan Onderaan