Het grote Superb iV topic

Airbus

Nieuw lid
Want anders kunnen ze stroom uit de batterij stelen..?!? ;)
ja goede vraag waarom ze dit willen. En zoals je ziet zorgt het dus alleen maar voor dure reparaties.

wellicht dat ze het daarom gedaan hebben...

dat dat klepje niet lockt maakt me echt geen bal uit. maar elke rit 20x die foutmelding en belletje wordt je wel behoorlijk gek van
 
Heb net hetzelfde voor op dit ogenblik..heb de actuator dichtgeplakt met tape...voorlopig geen meldingen meer....klepje staat iets open nu. Zoek nu verder hoe dit onderdeel zelf te vervangen.
 
Heb je ‘m al?
Inmiddels 3,5 week in bezit en de eerste 3000km gereden. Wat een genot zeg. Het is een veel relaxtere manier van rijden. Alhoewel het koppel van mijn diesel indrukwekkend was. Bij het rustig inrijden van de IV 1.200km kunnen rijden in combinatie met veel stekkeren.
 

StijnJ

Lid
Ik heb een vraag over de schakeling tussen e-modus en hybride.

De aanleiding was dezelfde als bij topic hieronder:

https://www.skodaforum.nl/forum/i/n...ste-km-ers-na-koude-start.40576/#post-1054334


Nu merk ik bij mijn auto dat ik na een tijdje de auto wel weer op e-modus kan zetten. De auto geeft dan aan: ‘ zuiver elektrisch rijden’ (zie filmpje:
) echter zie ik dan nog wel dat de motor loopt adhv de toerenteller. Na een aantal km schakelt auto dan wel weer over op elektrisch.

Wellicht is dit ook een ibgebouwde veiligheid? Iemand er ervaring mee?
 

ESL

Actief lid
Het overschakelen van brandstof naar elektrisch is voor mij soms ook wat mystiek, maar ik heb inderdaad het idee dat dat pas na een tijdje weer wil; de brandstof motor moet eerst opgewarmd zijn volgens mij. Soms geeft hij daarvoor een melding “niet beschikbaar” (of iets dergelijks) maar soms ook niet.
 

OctaOcta

Actief lid
Komt er nog een Superb IV categorie in het forum?

Vandaag heb ik voor het eerst de nieuwe gezien. Buitenkant van de oude vind ik vooralsnog mooier, maar dat kan ook aan de uitvoering liggen, nieuw interieur is wel extra blits!

En wat een geld, zelfs in Duitsland 60k voor een redelijk normale diesel…
 

Bijlagen

  • IMG_5562.jpeg
    IMG_5562.jpeg
    436,2 KB · Weergaven: 28
  • IMG_5561.jpeg
    IMG_5561.jpeg
    423,8 KB · Weergaven: 28
  • IMG_5566.jpeg
    IMG_5566.jpeg
    265,6 KB · Weergaven: 29

Bakkertje

Forumguru
Bij mij werkt het zo dat wanneer de accu leeg is en de benzine inschakelt dat ie dan gaat laden tot de accu uit het rood is (3 km bereik). Als de auto dan op temperatuur is dan kan ik overschakelen op elektrisch.
 

Airbus

Nieuw lid
Ik heb sinds een week elke rit tientallen keer de melding:

'acculaadklep controleren alstublieft'
....

tsjah. Vandaag de dealer laten constateren dat het inderdaad het stel element is. Ze wilde er 290 euro voor hebben incl montage want het is 1,5 uur werk.

Coulance is er niet aangezien ik ´grijze import´ heb. Wel volledig dealer onderhouden, maar PON heeft daar blijkbaar geen zin.

Redelijk idioot bedrag in mijn optiek en niet iets wat kapot mag gaan in 3 jaar tijd. Hoorde al dat coulance bij VAG producten dramatisch is, maar valt me dan als je het nodig hebt toch altijd wel erg tegen.

Heb jaren Volvo gereden en ben een beetje overgestapt omdat ik iets goedkoper wilde rijden. Maar op deze manier zijn die Volvo´s eigenlijk goedkoper.... coulance bij Volvo was écht heel goed. Heb gratis reparaties gehad aan een auto van 7 jaar oud.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ESL

Actief lid
Komt er nog een Superb IV categorie in het forum?

Vandaag heb ik voor het eerst de nieuwe gezien. Buitenkant van de oude vind ik vooralsnog mooier, maar dat kan ook aan de uitvoering liggen, nieuw interieur is wel extra blits!

En wat een geld, zelfs in Duitsland 60k voor een redelijk normale diesel…

Oh meen je dat nou? Ik vond m wel geslaagd. Gisteren toevallig even bij staan kijken. Interieur vind ik ook wel nice. Vooral toegenomen elektrische actieradius vind ik wel interessant.

Maar inderdaad; hij is niet goedkoop…. Maar ja je krijgt er wél een boel auto voor.
 

Airbus

Nieuw lid
Het onderdeel bij Skoda zal zo’n 50 euro zijn de rest is arbeidsloon.
Een hoop geld is n als ik de plek zo zie (bij een golf weliswaar) dan lijkt het niet moeilijk te vervangen.. ik zou het zelf repareren


ja ik vind het ook erg veel geld. Ben niet onder de indruk van de Skoda eerlijk gezegd. Nu ongeveer 9 maanden onderweg met mijn Superb. Veel hele comfortable km's gemaakt en bak met ruimte. Maar de dealer hier is echt ondhandelbaar. Lange wachttijden, slechte planning en heel duur.

De auto moet 3 dagen (!!) blijven staan voor dit kleine euvel want ze moeten het even tussendoor doen. Is dit normaal? Ze gaven aan dat ze diagnose en reparatie altijd uit elkaar houden. Lijkt me alleen wel heel sterk dat ze niet weten wat het euvel is als ik zeg 'acculaadklep controleren' zeg. Dit is gewoon binnen een paar seconde telefonisch te diagnostiseren.

Hoop dat ik hierna niets meer nodig heb van die gasten want anders staat de Superb dit jaar nog op marktplaats. De volvo dealer was echt oneindig veel scherper en schappelijker.

En nu is zo'n Superb nou ook niet het eerste de beste boodschappenwagentje...
 

Bakkertje

Forumguru
Diagnose apart is (bij VW in ieder geval) onzin.
Sterker nog ik heb mijn auto wel eens inclusief diagnose gebracht en toen stond er alsnog diagnose op de factuur..
 

Airbus

Nieuw lid
in dit geval gaat het niet of er diagnose op de factuur staat, maar meer of er überhaupt werkplaatstijd is gereserveerd als ik een afspraak maak voor het oplossen van een storing die uitgebreid is toegelicht per telefoon.

Nu ben ik de auto meerdere dagen kwijt voor een reparatie van een uurtje. Of ik moet maar weer achteraan aan sluiten maar ze plannen inmiddels al bijna 3 maanden vooruit.

Nog even los van de kosten die ook wel absurd zijn voor dit grapje.

Nu was er ook nog van alles mis met de facturatie en bij de vorige beurt hebben ze een update half uitgevoerd met wat elektronische problemen tot gevolg. Komt op mij wat amateuristisch over allemaal.
 

ESL

Actief lid
Ik denk dat het per dealer wel kan verschillen. Ik bracht mijn Skoda voor een beurt en ook met de mededeling dat die laadklep niet goed meer sloot. Hij gaf aan de telefoon direct al aan dat hij het probleem kende en op ging lossen. Auto ophalen eind van de dag; alles klaar.

Tóch moet ik zeggen; ik heb ook een tijdje Renault gereden via mijn toenmalige werkgever. Nou vond ik die auto veel minder prettig, maar de dealers waar ik kwam waren stuk voor stuk véél beter dan die van Skoda.
 

Bakkertje

Forumguru
@Airbus dat je zo lang moet wacht is wel uitzonderlijk en wat ik gewend ben is dat als je een afspraak maakt dat dan de onderdelen er zijn en het ook gewoon op dat moment opgelost wordt.
Andersom heb ik ook meegemaakt dat een dealer de bouten van de bodemafdekking kapot heeft gedraaid, daar nieuwe bussen voor besteld moest worden, ik een dag langer mijn auto kwijt was en moest betalen voor die reparatie.
 

Airbus

Nieuw lid
het verschilt per dealer uiteraard. Wel jammer want het gevoel wat je over houdt bij de auto is veel minder dan de auto eigenlijk verdiend.

Verder is het een fijne auto namelijk.
 
Bovenaan Onderaan