Het grote Superb iV topic

Mooi hoor! Bij een Golf 8 betekent een verwarmde achterbank ook dat je standverwarming hebt. Heb jij die ook?
Betekent die trekhaak dat je auto ook iets mag trekken? Daar was wat gedoe over met iV’s, toch?
Ik las 1600kg trekgewicht geremd, dus dat is prima.

Zou mooi zijn als er een standkachel in zit, weet ik niet. Er zat wel een kleinere afstandbediening bij met een soort van diepvriesteken….? :LOL:
 

Rallye

Forumguru
Zoiets (links)? Dat is de afstandsbediening van de standkachel…….

IMG_2620.jpeg
Je kunt de standkachel ook met het scherm in de auto programmeren en waarschijnlijk ook via de app.
 
Laatst bewerkt:
Zoiets (links)? Dat is de afstandsbediening van de standkachel…….

Bekijk bijlage 108385
Je kunt de standkachel ook met het scherm in de auto programmeren en waarschijnlijk ook via de app.
Ja idd die. Weer top dus. De auto heeft meer zaken dan geadverteerd, altijd leuk!

Omdat het een sportline is vroeg ik aan de dealer of de auto ook adaptieve vering heeft. Het antwoord was nee.

Ik weet niet hoe het in NL zit (de auto komt uit Luxemburg) maar in de standaarduitrusting die ik in Duitsland vond zit enorm veel al, alleen geen standkachel en verwarmbare achterbank. Kan natuurlijk ook door de tijd heen veranderen qua utirusting.


Verder vraag ik me af of de auto akoestisch glas heeft voren, dit lijkt in Duitsland standaard op alle modellen behalve basis. Klopt dat?

Door de overgang naar de nieuwe superb werkt de configurator niet meer in NL, DE en BE.

In elk geval fijn om te ontdekken dat de auto nog luxer is dan geadverteerd, bedankt voor de hulp!

:cheers:
 

Bakkertje

Forumguru
Als je acoustisch glas hebt zie je dat deze uit 2 lagen bestaat. Mijn Passat heeft het en daar zie je het duidelijk. Raampje een beetje open en dan voel je een rand op de bovenkant van het glas.

Als je DCC hebt dan zit er een mode knop in de auto. Als je dan individual kiest kun je zien wat je in kunt stellen en dan heb je dus wel of geen DCC optie.

Je kunt ook op zoek naar de sticker met de codes van alle opties op de auto. Dan weet je wat er allemaal op en aanzit.
 
Zo ziet het knoppen deel er rond de pook uit. Ik ken een aantal symbolen niet...?

Daar zit in elk geval een "Mode" knop op, dat is dus de DCC?
 

Bijlagen

  • 37295022-38.jpg
    37295022-38.jpg
    358,3 KB · Weergaven: 41

AGTon

Forumguru
Jij hebt DCC. Met de "Mode" knop kan je dit selecteren en je gaat het ook merken wanneer jij de sport knop indrukt.

Daar jij in een IV rijdt kan jij (als het goed is) via Skoda connect de auto voorverwarmen / koelen. Vraag mij af waarom er dan nog een aparte standkachel in is geplaatst.
 

Bakkertje

Forumguru
Parkeer hulp inderdaad, die andere is voor het inschakelen van de parkeersensoren inclusief die aan de voorzijde.
1709020410651.png
Dat is overigens de knop voor de standkachel, normaal zit daar een andere knop.
 

Rallye

Forumguru
Daar jij in een IV rijdt kan jij (als het goed is) via Skoda connect de auto voorverwarmen / koelen. Vraag mij af waarom er dan nog een aparte standkachel in is geplaatst.
Ik zie inderdaad dat ook op de VW Tiguan Plug in hybrid gewoon een standkachel mogelijk lijkt te zijn (de Duitse configurator werkt niet goed), dus naast de evt. elektrische voorverwarming.
 

Bakkertje

Forumguru
@Rallye In mijn Passat (echt full options uit DE op head-up na) zit ook een stand kachel,

@AGTon een stand kachel in een PHEV is zeker handig omdat het opwarmen dan niet via de batterij gaat maar via benzine en je dus bereik op je accu behoudt. Bovendien zit er een afstandsbediening bij de stand kachel waardoor je met 1 druk op de knop deze in kunt schakelen, ipv via de (betaalde) app. Oh ja, als je de stand kachel aanzet gaat de auto ook opladen als ie aan een lader hangt.

Je kunt de stand kachel ook programmeren om voor te verwarmen op een bepaald moment (gaat via het climate control menu in je auto). De stand kachel (is gewoon van webasto) kun je ook uitbreiden met een connected module dan kun je hem ook via een app bedienen.

Verder kun je de stand kachel ook in een koel stand zetten, dan kun je de auto op afstand ventileren ipv verwarmen.
 

Rallye

Forumguru
Je kunt de stand kachel ook programmeren om voor te verwarmen op een bepaald moment (gaat via het climate control menu in je auto). De stand kachel (is gewoon van webasto) kun je ook uitbreiden met een connected module dan kun je hem ook via een app bedienen.
Afhankelijk van het bouwjaar van je auto zit dat “connected“ er al in:

IMG_2622.jpeg IMG_2623.png
 
Kleuren in Duitsland, ik krijg een crystal schwarz.
 

Bijlagen

  • superb_karosseriefarben.jpg
    superb_karosseriefarben.jpg
    966,3 KB · Weergaven: 34
Wie weet waarom de acceleratietijden bij gebruik van alleen de elctromotor zo traag zijn?

Met 115 pk en hoog koppel van 330nm moet de elektromotor toch zeker binnen de 10 sec. op 100 km/h zitten?

Of is dat gewoon niet goed te meten omdat bij teveel “gas” de benzinemotor automatisch bijspringt?
 

Bijlagen

  • IMG_1256.png
    IMG_1256.png
    711,2 KB · Weergaven: 17
  • IMG_1257.jpeg
    IMG_1257.jpeg
    197,4 KB · Weergaven: 16
Waarschijnlijk omdat hij door de versnellingen moet. Dat voel je duidelijk dat de wagen bij elke versnelling terug even moet oppakken. EV's hebben geen versnellingen en gaan zo vlotter ....dit lijkt me een mogelijke verklaring.
 

jesse_s93

Donateur
De auto, sprekend vanuit een Octavia iV, komt snel genoeg uit de startblokken vanwege het hoge koppel, maar daarna gaat het heel geleidelijk. Dat zou je wellicht ook als traag kunnen omschrijven, maar zo ervaar ik dat niet. Gedurende de acceleratie wordt het aantal pk's ook relevanter dan het aantal nm. Dat is met 115pk niet overbemeten voor een auto van 1600kg (Octavia) en 1720kg (Superb). In de winter wordt het vermogen verder geknepen en schakelt hij sneller de benzinemotor bij. Dan is hij zeker in de S-stand rap zat. Dan gebruikt hij ze namelijk gelijktijdig, in de D-stand onder normale omstandigheden enkel de elektro- of enkel de bezinemotor.
 
Ah ja, was de versnellingsbak vergeten. Mogelijk dat daar de elektromotor ook af en toe moet inhouden ivm slijtage.
 
Bovenaan Onderaan