Het grote Superb iV topic

Bijlagen

  • 4918a76a-bb12-4db8-a3bd-085ccfd6594a.jpeg
    4918a76a-bb12-4db8-a3bd-085ccfd6594a.jpeg
    425,3 KB · Weergaven: 29
  • 2b681df5-3141-46bc-b104-cfb2a7bee2cb.jpeg
    2b681df5-3141-46bc-b104-cfb2a7bee2cb.jpeg
    365,6 KB · Weergaven: 27
  • 88d4e09a-b7fd-4632-97bb-eadd8026bff4.jpeg
    88d4e09a-b7fd-4632-97bb-eadd8026bff4.jpeg
    408,2 KB · Weergaven: 27
  • b5219af4-4abb-4c49-90b9-621bb384edf6.jpeg
    b5219af4-4abb-4c49-90b9-621bb384edf6.jpeg
    384,2 KB · Weergaven: 28

Bakkertje

Forumguru
Zijn er ook berijders die ervaring hebben met het rijden met de caravan?
Ben benieuwd hoe zij het ervaren.
Caravan achter mijn GTE gaat perfect, zuipt dan wel stevig, maar dat deed de 1.5 tsi in de touran ook. Caravan van 1500 kg gezin van 5 (3 pubers) en alle spullen die er mee “moeten”.

218 pk, 400 nm en een goede gewichtsverhoudibg tussen caravan en auto. Gewoon een fijne combinatie.
 
Sinds een paar dagen de trotse eigenaar van een Super B iV Sportline uit 2020. Ik heb er nu al meer plezier van dan mijn vorige Tesla Model 3 long range (super goed rijdend en voor de rest een Amerikaans speelgoed autootje). Even over de slechter wordende brandstof aan het begin van dit forum.
Tank euro 98. Onze iV's verbruiken zó weinig dat het verschil met euro 95 per kilometer niet zoveel uitmaakt (of toch...?). Dus voor het prijsverschil moet je het niet laten.
Waarom zeg ik dit? De bekende (en minder bekende) merken voegen aan hun euro 98 géén ethanol toe (in ieder geval in Nederland). Hoewel de benzine van nu niet is te vergelijken met die van een jaar of 30 terug kun je niet zeggen dat euro 98 dermate veroudert dat je daarvan binnen een jaar schade zou ondervinden. Euro 95 is echt niet gezond voor je iV. Dat trekt water aan en da's niet heel fijn voor alles.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Wel zou me eerst maar voorstellen in "meet en greet" dit vinden velen actieve leden erg fijn en reageren ze ook stukken sneller
Ohja Bloempie je tweede bericht moet inderdaad in een ander topic !! Maar waarschijnlijk zet de MOD dit wel even recht !!
 
Met deze foto vanaf de achterbank, betekent dit dat ik achter ook stoelverwarming heb?

Verder: de dealer noemt deze superb een sportline L&K, maar bestaat dat wel? Is niet of sportline of L&K qua uitvoering?
 

Bijlagen

  • 37295022-36 (1).jpg
    37295022-36 (1).jpg
    218,7 KB · Weergaven: 33

EdK

Forumguru
Zou zeggen, start je motor en ga achterin zitten en druk op het knoppie waar je zit !
Worden je billetjes dan opeens warm dan weet je dat het werkt en dus dat je het hebt !
Worden ze niet warm dan zou ik de andere zijde proberen en als ze dan nog ijskoud blijven.......
Tsja dan zou het kunnen dat er een zekering defect is of dat er wat anders aan de hand is...
 

AGTon

Forumguru
Het is of Sportline, of L&K. De combinatie van die twee is er niet. In jouw geval is het een sportline. De L&K uitvoering heeft geen sportstoelen en in de rugleuning staat L&K gegrafeerd.

Antwoord op jouw andere vraag, ja, ook achter is het mogelijk om warme billetjes te krijgen :) .
 
Met deze foto vanaf de achterbank, betekent dit dat ik achter ook stoelverwarming heb?

Verder: de dealer noemt deze superb een sportline L&K, maar bestaat dat wel? Is niet of sportline of L&K qua uitvoering?
Ja, stoelverwarming achter. Verder lijkt me dit een sportline, gezien de badge net voor de voordeur, de zwarte accenten en de sportstoelen. Anders had je wel overal dat L&K logo gezien.
 
Thanks!

Ik heb m nog niet, dus kan nog niet zelf proberen. Maar super fijn om ook achter stoelverwarming te hebben.
 

AGTon

Forumguru
Het kan overigens ook een schietstoel zijn, bij bepaalde productiejaren is er een foutje in de productie geslopen waardoor er een onjuist systeem in de bank is geïnstalleerd. Mijn advies is om het eerst te testen met de schoonmoeder of het minst geliefde kind.
 

Rallye

Forumguru
Mooi hoor! Bij een Golf 8 betekent een verwarmde achterbank ook dat je standverwarming hebt. Heb jij die ook?
Betekent die trekhaak dat je auto ook iets mag trekken? Daar was wat gedoe over met iV’s, toch?
 
Bovenaan Onderaan