Het grote Stream topic

Cyrus

Actief lid
Weet niet of dit de juiste plek is, maar wat heb ik nodig om een iPod op een Stream aan te sluiten? Er is géén 3,5mm jack aansluiting in de auto.

Het liefst heb ik natuurlijk directe iPod bediening (via USB, met opladen van de iPod) maar als dat alleen via Aux gaat dan kan ik daarmee leven.

Alternatief plan is een directe aansluiting voor USB of SD-kaart, waarmee ik dan in de Stream door de mappen heen kan bladeren. Weet iemand of dat mogelijk is?
 

Cyrus

Actief lid
Nog een vraag: is het mogelijk om achteraf een MDI-interface in te bouwen bij een Stream?

Zo ja: wat heb ik daarvoor nodig? Kan ik dat ook zelf?
 

Rallye

Forumguru
Ik neem aan dat je een Octavia van voor ongeveer mei 2006 hebt (gezien het ontbreken van een mini-jack).

De MDI is volgens mij voor de nieuwere radio's (Columbus, Amundsen, Bolero??) en niet voor de Stream.

Zoek in het forum eens op "Solisto" en "Dension".
 

Cyrus

Actief lid
Ik neem aan dat je een Octavia van voor ongeveer mei 2006 hebt (gezien het ontbreken van een mini-jack).

Nee, het is een Ambiente uit maart 2007. Die heeft geen Jumbobox dus ook geen AUX.

Het is dus niet mogelijk om met een adapterkabel alsnog een MDI-interface te realiseren om de iPod rechtstreeks op de Stream te gebruiken?

Die Dension en Solisto-oplossingen zullen vast in orde zijn maar ik vind het waardeloos als ik slechts 6 playlists kan hebben. Dat gooit de hele organisatie van mijn iPod in de war, namelijk.
 

yup

Lid
Ik heb een O2 elegance van 2005, met volgens mij 8 speakers (4 deuren, 4 kleine bij de hendels).

Hoe zit het met de geluidskwaliteit van de Stream MP3? Ik wil eentje kopen, maar het geluidskwaliteit moet wel goed zijn. Ik heb geen versterker ofzo.

Edit: heb je een code nodig om deze in te bouwen in een andere auto? Mijn auto heeft geen stream, en stel ik koop eentje (de Mp3 versie dus) kan ik het zo inbouwen? Geen inleren of code nodig? Is het gelijk plug and play?
 

Rallye

Forumguru
Wat voor radio heb je dan nu?

Volgens mij is de Steam inderdaad gecodeerd; de code moet je er dus bij krijgen. De geluidskwaliteit van de Stream MP3 is OK, maar niet briljant (ligt wellicht ook aan de speakers trouwens). Wellicht zijn er betere after market radio's. Ook de ontvangstkwaliteit kan beter. Bij het starten gooit hij vaak de CD eruit (vooral gewone, dus niet gebrande CD's); je moet dus steeds overnieuw beginnen. Er kan geen USB of geheugenkaart in, dus je blijft CD's branden.

Voordeel is wel dat je de PDC-info op het scherm ziet. Ik gebruik dit toch vaak als steun.

Kortom: als hij niet gratis bij de auto zat, had ik hem niet gekocht.
 

yup

Lid
Wat voor radio heb je dan nu?

Volgens mij is de Steam inderdaad gecodeerd; de code moet je er dus bij krijgen. De geluidskwaliteit van de Stream MP3 is OK, maar niet briljant (ligt wellicht ook aan de speakers trouwens). Wellicht zijn er betere after market radio's. Ook de ontvangstkwaliteit kan beter. Bij het starten gooit hij vaak de CD eruit (vooral gewone, dus niet gebrande CD's); je moet dus steeds overnieuw beginnen. Er kan geen USB of geheugenkaart in, dus je blijft CD's branden.

Voordeel is wel dat je de PDC-info op het scherm ziet. Ik gebruik dit toch vaak als steun.

Kortom: als hij niet gratis bij de auto zat, had ik hem niet gekocht.

Het probleem is, voor dat geld koop je echt wel een superdeftige Pioneer met mega veel opties. Geluid zal wel 10x beter zijn (Pioneer is echt TOP op dat gebied), maar probleem van de Pioneer is dat ik het niet echt vind passen, het is niet lelijk, maar de Stream staat veel en veel mooier.

Maar ik vind het raar dat ie de cd eruit gooit, dat lijkt me een probleem met je Stream (wellicht word de stroom onderbroken? Het kan ook zijn dat ie FM zenders opslaat door interne batterij, maar dat de hoofdstroom verbroken word waardoor ie zeg maar "reset" ofzo). Lijkt me sterk dat ie standaard zo is hoor. Zelfs die goedkope Goldmaster shit in mijn auto heeft dat niet. En dat ding heeft niet eens RDS.

Huidige radio is een Goldmaster SHIT radio 4x45 (geluid kan hoog, maar is echt troep) zonder RDS. De vorige Pioneer is eruit gejat (ja dat gebeurt blijkbaar nog steeds).

Maarja ik twijfel nog steeds, Stream staat echt meesterlijk in de auto, vooral in het donker is het gewoon 10++++, ik vind het zelfs mooier dan een RNS/Columbus, juist omdat de schermkleur gewoon past bij de rest.

Uiteraard wil ik liefst Columbus, maar die heeft 3 nadelen: DUUR, inbouwen moet je laten doen kost ook $$$ en is zeer jatgevoelig...
 

Rallye

Forumguru
Je hebt gelijk, nog een voordeel van de Stream: hij past mooi in de auto. Dat hij CD's eruitgooit hoort er gewoon bij. Hij heeft ook problemen met CDE's die uit het dashboardkastje komen (al staat de airco-schuif daar dicht).

Heb je al eens naar een Zenec gekeken?
 

Freakin

Actief lid
Ik heb ook een vraag over de Stream radio:

Als ik radio luister en wil switchen naar CD dan druk ik op de knop CD. Maar wat nou als ik cd luister en wil radio luisteren?

Welke knop te drukken? :smiley29:
 

Freakin

Actief lid
Oh god...
Ja, inderdaad... je hebt gelijk, tis de AM/FM knop.

Alleen heet die knop bij mij A/F. En waarschijnlijk ben ik in de war geweest met mijn vorige autoradio. Daar betekende de AF knop iets van Alternative Frequenty ofzo :)

Bedankt!
 

Rallye

Forumguru
Je kunt ook eens zoeken in het forum op Solisto. Dat is, lijkt mij, net zoiets. Je kunt maximaal 6 mappen met elk 99 nummers op je USB-stick zetten. Wellicht kun je beter op Marktplaats naar een Stream MP3 zoeken? Dan kun je CD's met mp3 maken of de AUX gebruiken, zie YouTube (zoeken op Stream Octavia AUX).
 

OctaviaRS2006

Nieuw lid
@Rallye: Heb vanmiddag de interface via de post uit Engeland ontvangen. Is wel wat lang onderweg geweest, maar ziet er goed uit met een duidelijke gebruikshandleiding en inbouwinstructies. Ik kan hem echter nog niet inbouwen omdat ik mijn auto nog zeker een week moet missen. Zie het draadje over de plakkende koppeling.
Ik hou je op de hoogte!
 
Hoi allemaal,

Ik heb alles gelezen en mij rot gezocht op het internet. Ik heb een octavia 2 uit 2005 met een stream. Nergens aux te vinden.
Toch wil ik graag aux hebben. Zover ik het begrijp kan dit alleen met een cd-changer emulator? Of zijn er toch andere alternatieven?
Ja een nieuwe meer recentere stream, toevallig iemand 1 over?


Achterkant van mijn radio ziet er hetzelfde uit als het youtube filmpje waar er een aux socket wordt aangesloten op de achterzijde van de radio (op de 12pin connector), echter bij mij staat CD L, R en aarde waar bij de engelsman aux staat.

Iemand ideeen?
 
Bovenaan Onderaan