Het grote S3 levertijden topic

DavidV

Forumguru
...Wordt het 27 mei, of 6 juni, nog later of ergens daar tussen ?? Ben benieuwd...

Nog eens contact met de dealer gehad. Normaal vertrekt de wagen begin deze week naar de dealer, en papieren zouden ook tijdig aankomen. Als alles meezit, en met de goodwill van de dealer en de lease maatschappij, zou het zo maar eens kunnen dat ik nog maar een paar dagen moet slapen voor aflevering... kan niet wachten om de 2.0TDI DSG 150 Combi L&K in ontvangst te nemen.

Bart81

Forumguru
Het gaat om een besteld superb 2.0 tdi DSG Style besteld in België (lease)
De productiedatum springt steeds van november 2016 naar maart 2017. Momenteel is het maart 2017.
De verkoopster ging navragen samen met nog 6 andere S3's wat hier de uitleg van is..
Het enige voordeel.... Er zouden een aantal kleine wijzigingen zijn omdat het een MJ '17 zal zijn.

Met wat geluk word het ineens my 2018 ! Wie weet wat voordelen brengt dat met zich mee:deuk::maakmegek::tegek:

Nog eens contact met de dealer gehad. Normaal vertrekt de wagen begin deze week naar de dealer, en papieren zouden ook tijdig aankomen. Als alles meezit, en met de goodwill van de dealer en de lease maatschappij, zou het zo maar eens kunnen dat ik nog maar een paar dagen moet slapen voor aflevering... kan niet wachten om de 2.0TDI DSG 150 Combi L&K in ontvangst te nemen.

Dan hoop ik op een snellere afhandeling als bij mijn Combi Style. Staat al 2 weken bij de dealer, verkeerde nummerplaten aangekregen, alléé, een ganse bedoeling. De juiste nummerplaten zijn onderweg, dan nog bevestiging krijgen van 'overhandiging' dus ik hoop op deze vrijdag .

DavidV

Forumguru
Geluk moet je soms ook een beetje afdwingen eh. Vanmorgend kreeg ik een mailtje dat de papieren vorige vrijdag al aangekomen waren bij de garage, en opgestuurd zijn naar de leasefirma (terwijl ze me vrijdag avond nog vertelden dat ze hoopten dat de papieren en wagen deze week zouden aankomen :pieker:). Ze vertelden in de mail dat ze er alles aan deden om de wagen vrijdag te kunnen afleveren.

Paar telefoontjes later :
- Ik ga de nummerplaten morgen afhalen bij de LM, en naar de garage brengen.
- Ze hebben een externe firma die wagens klaarmaakt voor aflevering (oppoetsen) op woensdagen en vrijdagen
- Dus : ik vroeg aflevering deze woensdag
- Nog wat opmerkingen, in de zin van "snel" en "proberen" en "kort dag", en hopelijk vrijdag...
- Trouwens... denk dat er eentje zijn mond voorbij sprak, ook de wagen staat al sinds vrijdag fysiek bij de dealer, ook al zeiden ze vrijdag avond nog dat ze hoopten hem deze week aan te krijgen
- Heb hen verteld dat ik 8 maanden levertermijn niet kort dag vind, en ze nu al een maand weten dat de wagen vorige week in Belgïe aankwam, dus dat ik dat ook niet echt kort dag vond. Dat ik ondertussen wel geleerd heb dat ze bij Skoda moeilijk kunnen "plannen" en meer werken volgens "we zien wel" en "eerst zien en dan geloven"
Dus : ik ga woensdag de wagen afhalen, ze zorgen maar dat ze een inspanning doen :cheer::yeah::cheer:Ben er helemaal klaar mee/voor :cheers:

DavidV

Forumguru
trouwens... reden dat ik nu zo zit te pushen is niet persé dat ik geen 3 dagen extra kan wachten, maar ik wil er vrijdag een caravan achter hangen, en zou toch graag eerst een paar honderd kilometer op de teller zetten, alvorens de wagen af te peigeren.... dat begrepen ze dan weer wel.... en ze gingen er onder voorbehoud, als alles meezat, alles aan doen om dit te verwezenlijken.... je weet wel...

Ik beloof dat ik met de caravan tegen 70 per uur, en zeer gevarieerd gas gevend, het eerste weekend zal rijden ;)

roadcrew

Nieuw lid
trouwens... reden dat ik nu zo zit te pushen is niet persé dat ik geen 3 dagen extra kan wachten, maar ik wil er vrijdag een caravan achter hangen, en zou toch graag eerst een paar honderd kilometer op de teller zetten, alvorens de wagen af te peigeren.... dat begrepen ze dan weer wel.... en ze gingen er onder voorbehoud, als alles meezat, alles aan doen om dit te verwezenlijken.... je weet wel...

Ik beloof dat ik met de caravan tegen 70 per uur, en zeer gevarieerd gas gevend, het eerste weekend zal rijden ;)
Bladzij 155 van het instructie boekje is duidelijk over gebruik aanhanger Niet onder de 1000km

DavidV

Forumguru
Bedankt voor de melding ! Alweer NIEMAND bij de garage die me daar even op wijst, het idee om hem vroeger af te halen en er alvast kilometers op te zetten komt van mezelf, en het instructieboekje krijg ik pas bij afhaling eh... (al heb ik er in januari al wel online in zitten lezen...)

Mooi excuus om woensdag avond en donderdag avond met de auto op pad te gaan. Ga ik thuis vertellen :maakmegek: Sorry, ik MOET met de nieuwe wagen rijden :yeehaa:

DavidV

Forumguru
It's Alive !! Na het werk toch even gaan checken bij de garage, om te kijken of hij er werkelijk wel stond, en of het wel de juiste was :pardon: en jaja... Morgen om 11u de plaat en boorddocumenten ophalen bij de leasefirma, die naar de garage brengen, en woensdag de wagen ophalen dan. Na men telefoontje van vanmorgend waren ze toch al in actie geschoten, hadden hem technisch al in orde gebracht. Heb er al een half uurtje ingezeten, en al met wat snufjes gespeeld.... leuk. De Virtual Pedal bijvoorbeeld was van de eerste keer raak (tja, had al half jaar gelezen hoe het precies moest...). Al veel leuke zaken gezien, zoals de dubbele laadbodem, en extra opbergvakken waar normaal het reservewiel zit... gaat nog goed komen :tegek: De trekhaak werkt ook super. Nog 2 keer slapen :yeehaa:

2016-05-23 17.45.37 (2).jpg

RefleCs

Forumguru
Misschien toch ook nog maar de L&K sticker op m'n Style BL plakken aangezien hij dezelfde uiterlijke kenmerken heeft :tongue:

Erg mooie auto!

sandervdw

Actief lid
Net teweten gekomen dat mijn wagen deze week wordt gemaakt, maar dat de leasing pas in gaat in September :( Als ik het zo zie, zit ik misschien met een 1-Q..-... nummerplaat. Makkelijk te onthouden dan!

Jan A

Actief lid
Net teweten gekomen dat mijn wagen deze week wordt gemaakt, maar dat de leasing pas in gaat in September :( Als ik het zo zie, zit ik misschien met een 1-Q..-... nummerplaat. Makkelijk te onthouden dan!
Q? Een aanhanger zal het wel niet worden, zeker?
Ben ook benieuwd of het bij mij een P of een R wordt...

Bovenaan Onderaan