Het grote S3 levertijden topic

Rajackar

Senior Member

DavidV

Forumguru
Wat een mens als klant toch niet moet ondergaan... Ik hoor er velen roepen dat lease klanten een voorkeursbehandeling krijgen, wagens sneller komen etc... toch even mijn verhaal van dee week alweer ;) :

Mijn wagen zou morgen, 19 mei in Belgïe aankomen bij de importeur. Omdat ik al bijna 8 maanden wacht, en de wagen eigenlijk sinds 1 april kon gebruiken voor mijn hobby (ik rij intussen sinds 1 april met een A4 Break, maar die is te klein), zou ik hem persoonlijk graag zo snel mogelijk ingeschreven hebben.... Het weekend van 28 mei zit ik voor mijn hobby een weekend in Nederland, en een week later weekend van 4 juni naar Duitsland. Graag met de nieuwe Superb, dan kan ik mijn nieuwe zwever meenemen, die ik van de winter heb gekocht. Als de Superb er niet is... dan is het met mijn oude competitie materiaal... niet mijn voorkeur... dus... even bellen met de dealer. Het verhaal van de dealer, versie 1 :
- Ah, 19 mei bij de Importeur. Tja... 5 mei geproduceerd, da's normaal.
- Normaal hebben wij hem 1 week later wel bij ons... misschien, waarschijnlijk, kan niets beloven ( ik tel.... 26 mei ?)...
- Papieren komen niet samen met de wagen. Meestal wat later, soms wat vroeger.... reken dan we eind volgende week misschien, waarschijnlijk, onder voorbehoud, papieren per post kunnen opsturen naar de lease firma.
- Lead time voor de post, plaat aanvragen, opsturen naar de garage.... dan hebben we misschien, waarschijnlijk, onder voorbehoud, de platen 3a4 dagen later (ik tel... 1 juni).
- Als we de platen hebben, kunnen we hem laten oppoetsen, dan moet hij naar de keuring... dan kunnen we toch wel een paar dagen later afleveren. Alweer ik tel... da's dan maandag 6 juni ten vroegste... je weet wel, misschien, waarschijnlijk, onder voorbehoud....

Dacht... dit laat ik niet gebeuren, ik wacht al lang genoeg, en als ik alweer 2 buitenlandse competities moet laten schieten wegens geen geschikte auto... ofwel de aanhangwagen aankoppelen en de nieuwe zwever daarin, maar dan moet ik de caravan thuislaten, en maar een tentje meenemen... neen dank U, toch even doorbijten...

Dus : paar telefoontjes met de lease maatschappij en de fleet management company later, versie 2 :

- ALS de wagen morgen 19 mei aankomt
- Dan komt de wagen naar alle waarschijnlijkheid binnen 3 dagen bij de dealer aan, normaal niet langer dan een week (Ik tel nog eens... laat ons hopen voor volgende week woensdag 25 mei)
- Papieren kunnen dag vroeger OF later aankomen, worden niet meegestuurd met de wagen, om diefstal van wagen MET papieren te vermijden... snap ik... dus papieren bij dealer ten laatste op donderdag 26 mei.
- Papieren kunnen ook doorgefaxt of gemaild worden, hoeven niet per post naar de lease maatschappij.
- Papieren voor 15u ontvangen, is aanvraag platen zelfde dag, en dan dag nadien tussen 10 en 12u bij lease maatschappij.
- Dan worden ze per courier opgestuurd... maar ik mag ze ook zelf komen ophalen, dan wel voor 12u, anders vertrekt de courier.
- Dus : papieren op 26 mei in de garage = plaat op vrijdag middag 27 mei beschikbaar bij garage, kan de dealer in de namiddag nog naar de keuring, en oppoetsen kunnen ze tussen woensdag en vrijdag.

DUS : met de dealer afgesproken dat ik verwacht volgende week vrijdag 27 mei de wagen te kunnen ophalen.

... eens kijken waar de werkelijkheid gaat liggen... Wordt het 27 mei, of 6 juni, nog later of ergens daar tussen ?? Ben benieuwd. Heb net een bloemetje naar Murphy gestuurd, zodadelijk nog een kaarsje branden voor ik ga slapen.... dan sweet dreams en maar hopen.

Trouwens, dit is de zwever waarvoor ik de Superb heb gekozen, met zetels plat en hoofdsteunen verwijderd gaat deze natuurlijk vlotjes in de wagen. De schaal is 1:3, brengt spanwijdte op 6.67 meter.... Ingepakt in de draagtassen is hij exact 3 meter lang. Zijn eens wat andere foto's dan de mooie Superbs die hier passeren :pardon: Heb deze combinatie (zwever-Supberb) vorige zomer in Augustus al genomen, dus mag bijna werkelijkheid worden.... BDSC00947.JPG BDSC00952.JPG

B2016-05-16 13.50.24.jpg B2016-05-16 14.33.12.jpg

Laatst bewerkt:

DavidV

Forumguru
@Bartjanssens tja... heb je nu al een betere richtdatum doorgekregen eigenlijk ? Ik blijf erbij dat het niets met productie te maken heeft, het zijn gewoon de aantal toegekende wagens aan de importeur, per type en per land. De importeur probeert natuurlijk wel te lobbyen voor meer productieslots, met wisselend succes, en de planning is natuurlijk ook onvoorspelbaar, maar kijk maar eens hoeveel 280pk's ze in Duitsland en Engelend geleverd krijgen. Het is echt niet de motor die niet geproduceerd wordt, enkel de importeur die de bestellingen onderschat heeft, en geen recht of voorrang krijgt op meer wagens. De gewone Ambition of Style begint intussen wel gewoon vlotjes door te komen.

DavidV

Forumguru
MOOI !!! Nu hard blijven klagen bij de dealer, vragen of je een rechtstreekse contact persoon bij de importeur kunnen geven... dan begint de importeur ook zijn best te doen om die datum te bewaken. Baat het niet... dan schaad het niet. Ik duim echt met je mee !

Begin juli aankomen, dat is dan... effe terugtellen.... rond 15 juni productie. Productie wordt normaal 3-tal weken vooraf bevroren, dus dan zou je voor eind mei bevestiging van een vaste productiedatum moeten krijgen. In mijn geval ging van de vaste, FROZEN datum, uiteindelijk nog een week af.... hoe ze het klaarspelen om 3 weken voordien een FROZEN datum op 14 mei te zetten, en dan uiteindelijk toch op 5 mei te produceren... het blijft een mysterie :dankje:

Bovenaan Onderaan