Het grote S3 levertijden topic

Servaas

Actief lid
Ik kreeg vandaag volgende melding van de dealer binnen nadat deze navraag deed bij D'Ieteren:
"Vandaag antwoord gekregen , de productie is momenteel voorzien voor oktober maar men heeft me bevestigd dat ze bezig zijn met de fabriek of het mogelijk niet vroeger kan" :angry:

Ik kreeg vandaag volgende melding van de dealer binnen nadat deze navraag deed bij D'Ieteren:
"Vandaag antwoord gekregen , de productie is momenteel voorzien voor oktober maar men heeft me bevestigd dat ze bezig zijn met de fabriek of het mogelijk niet vroeger kan" :angry:
Klopt, ongeveer hetzelfde als wat ze mij hebben verteld!

PlannedObsol

Actief lid
Vanmiddag de Superb (JJ568N) opgehaald, ik ben er zeer tevreden mee. In de zon doet het rood pijn aan de ogen.:tegek:

Bij thuiskomst meteen de RS-pedaaldopjes erop gezet (waren 62 euro bij Kreijne), mijn eerste en waarschijnlijk enige modificatie. Een Eibach verlaging twijfel ik nog over. Belangrijker is dit mooie weekend wat kilometers maken met deze hobby- c.q. weekend-auto.

Van koop tot aflevering exact 10 weken.

Tuulster

Forumguru
Nu nog uitvogelen hoe je snel het navigatiegeluid aan en uit kan zetten. Iemand een tip?
Aan de volumeknop draaien op het moment dat ze tegen je praat is de kortste klap, anders via set up menu in navigatie scherm en volume navigatiemedingen op nul zetten....... Succes!

DavidV

Forumguru
@DavidV nog steeds geen levering in zicht? Had nu wel verwacht dat die bij jou al stilaan vast zou staan...

Deze week bewust eens niet geïnformeerd, heb er mijn buik even vol van... Ondertussen ben ik 6 maand aan het wachten en ze weten het nog steeds niet, ik blijf van die leuke statements krijgen als "Samen met Skoda Import blijven wij uw bestelling opvolgen".... Vraag me echt af hoe zo'n bedrijf zijn planning maakt. Lijkt me zo iets van "oei, die klant vraagt 100 opties, die gaan we noooit toevallig allemaal gelijk op voorraad hebben"

Volgende week lever ik mijn huidige leasewagen in en stap ik over in een tijdelijke wagen, nadien zal ik nog eens informeren

Servaas

Actief lid
Het lijkt wel alsof de regel bij skoda is: "hoe meer je betaalt, hoe slechter de behandeling". Ik keek echt uit naar deze wagen maar ik krijg er door het geknoei bij de productieplanning meer en meer een wrang gevoel bij. Ik ga D'ieteren rechtstreeks proberen te contacteren om eindelijk eens een zinnige uitleg te krijgen welke opties juist problemen geven en waarom dit niet voorzien kon worden bij de bestelling. De leveringsdatum op de bestelbon was 10 maart 2016 dus volgens de algemene voorwaarden kan ik vanaf half april aanspraak maken op een schadevergoeding of de bestelling annuleren. Als de productie voorzien blijft in oktober 2016 overweeg ik om bestelling te annuleren en iets anders te bestellen. Ik zal alleszins niets meer van de VW groep overwegen dan

BasMab

Actief lid
Aan de volumeknop draaien op het moment dat ze tegen je praat is de kortste klap, anders via set up menu in navigatie scherm en volume navigatiemedingen op nul zetten....... Succes!
Dat lukt idd. Destijds in mijn ford had ik zo'n luidsprekertje op het navigatiescherm. Dat werkte goed. Bij de Peug was het ook wat omslachtiger. Ik weet de weg wel te vinden in de menu's enkel de andere bestuurder...

BasMab

Actief lid
De ACC werkt wel mooi, zelfs tot volledig stilstand. Erg relaxed icm met de land assist. Ik zou zelf wat minder afstand houden, maar goed dat went wel. Is wel te bypassen door wat gas te geven. Ook de flippers werken goed. De stoelmassage is nog wennen. :pieker:

Stone

Actief lid
De ACC werkt wel mooi, zelfs tot volledig stilstand. Erg relaxed icm met de land assist. Ik zou zelf wat minder afstand houden, maar goed dat went wel. Is wel te bypassen door wat gas te geven. Ook de flippers werken goed. De stoelmassage is nog wennen. :pieker:
Ja ACC werkt perfekt. Enkel het terug aanzetten van de wagen dient te gebeuren door even het gaspedaal te beroeren. spijtig dat hij niet van zelf terug begint te volgen als wagen voor je begint te rijden of heeft iemand hier een oplossing voor? De schakelflippers werken ook als de versnellingspook gewoon in D/S staat, men moet pook niet naar rechts te duwen, wel praktisch.
vind wagen heel tof rijden met het sportchassis icm 18inch pegasus velgen.
Infotainment werkt ook perfekt.
Ik heb geen enkele opmerking of iritatie van de wagen.

BasMab

Actief lid
De schakelflippers werken ook als de versnellingspook gewoon in D/S staat, men moet pook niet naar rechts te duwen, wel praktisch.
Klopt. Ik kende het uit mijn vorige auto. Wanneer je weet dat je gaat inhalen, zet je de versnelling al wat lager.

DavidV

Forumguru
Toch eens in de garage geweest, nu spreken ze van levering midden juni, dat zou dan 8,5 maand zijn, ipv de 4 à 5 maand voorzien bij de bestelling :pardon:

Rajackar

Senior Member
Ik durf al bijna niet meer te bellen. Probeer het bij één keer per maand te houden maar het is iedere keer slecht nieuws. En die belofte dat ze het voor je in de gaten houden en je updaten bij een verandering zijn ze nog niet één keer nagekomen.

DavidV

Forumguru
@Bartjanssens nee, ik heb één keer gedacht dat ik een bevestigde datum had, nadien niet meer. Dit is allemaal status 30 unconfirmed, en ze laten me het scherm met de datums enkel zien nadat ze me eerst 20 keer vertellen dat dit puur informatief is, en ze er voorbehoud bij aantekenen. En idd zoals hier boven : telkens beloven ze op te volgen en mij te updaten bij verandering, maar als ik niet zelf langsga, kom ik niets te weten. Zaterdag ben ik langsgeweest. Uitleg van de verkoper : "ja, ik had gisteren nog gekeken, en gemerkt dat hij weer 3 weken naar achter geplaatst was" .... Laat me dat dan weten ??

Bovenaan Onderaan