Het grote S3 levertijden topic

MarsMars

Senior Member
Mijn huidige auto, een Peugeot 508SW had destijds ook een vrij lange levertijd. Dat werd toen hoofdzakelijk veroorzaakt door onderdelen die uit Japan kwamen en niet leverbaar waren. Was vlak na de Tsunami die Japan getroffen had.
Dat was destijds of lang wachten en een auto met kleurendisplay krijgen, of minder lang wachten en genoegen nemen met een oranje monochrome display tussen de klokken.

Ik heb destijds gewacht met als resultaat 9 maanden levertijd :(

Ossie

Lid
Vandaag bericht van de dealer dat de verwachte productie nu wk18 is. Dat is 2wkn eerder dan de verwachte productie wk20 ten tijden van bestelling (wk10). :thumbsup:
Doordat er nog een after market afneembare trekhaak op moet, zal uitlevering wel wat meer tijd kosten dan de 2wkn die ik hier veelal op het forum tegen kom.

Robbie146

Senior Member
In Nederland vallen volgens mij de levertijden wel mee. De door mij bestelde 1.6TDI hangeschakelde Style Businessline is besteld in week 9 en wordt deze week (week 14) gebouwd. Aflevering zal dan Week 16 zijn (als ik mijn huidige lease slee qua kilometers op heb gereden)

Voor de combi valt het blijkbaar inderdaad wel mee, voor de HB hoor ik hele andere verhalen en heb er zelf helaas ook een andere ervaring mee. Besteld half oktober 2015, voorlopige productie nu week 19, was eerst 14, toen weer 20 maar nog steeds niet definitief. :(

Inmiddels met de LM overeengekomen om de O2 door te mogen rijden tot de S3 binnen is.
Ben ik al blij mee, nu hoef ik niet met een of andere tijdelijke auto op en neer naar Italië.

RefleCs

Forumguru
Ik verwacht dat dat te maken heeft met het onverwachte succes van de Hatchback. Bij het vorige model waren de verkopen Combi/Hatchback ongeveer 75/25%. Bij het huidige model is dit naar 60/40% gegaan. Dat is een behoorlijk verschil.

Heb zonet eens naar D'Ieteren (importeur voor België) gebeld ivm het leveringsprobleem voor de L&K's.

Een echte oorzaak voor het probleem konden zij niet geven, maar ze hebben wel vermeld dat er wijzigingen zouden kunnen zijn vanaf MY17. De levering van L&K's zou vanaf dan mogelijks versneld kunnen worden.

Eind april zou hierover meer duidelijkheid moeten zijn en de dame aan de telefoon raadde me aan om dan nog eens contact op te nemen met de dealer.

Er is dus hoop... :)

MarsMars

Senior Member
Heb zonet eens naar D'Ieteren (importeur voor België) gebeld ivm het leveringsprobleem voor de L&K's.

Een echte oorzaak voor het probleem konden zij niet geven, maar ze hebben wel vermeld dat er wijzigingen zouden kunnen zijn vanaf MY17. De levering van L&K's zou vanaf dan mogelijks versneld kunnen worden.
Ah! Alle probleemonderdelen worden met MY17 weggelaten en hopsaké, korte levertijden :pardon:

PS. De L&K uitvoering komt daarmee onder de Active uitvoering vwb uitrustingsniveau

Ah! Alle probleemonderdelen worden met MY17 weggelaten en hopsaké, korte levertijden :pardon:

PS. De L&K uitvoering komt daarmee onder de Active uitvoering vwb uitrustingsniveau
Geen idee of dat de reden zou zijn. Mijn aanvoelen was eerder dat ze meer productieplaatsen voor L&K's zouden gaan reserveren.

De garage heeft mij deze week laten weten dat de L&K afgeleverd is bij hen en dat de papieren direct naar de LM gestuurd zijn.

Dus hopelijk kan ik die binnenkort gaan ophalen.

Dat valt dus toch nog wel mee: eind december besteld en eind maart afgeleverd.

Maar ze zouden toch echt wel iets mogen doen aan hun communicatie.

De garage heeft mij deze week laten weten dat de L&K afgeleverd is bij hen en dat de papieren direct naar de LM gestuurd zijn.

Dus hopelijk kan ik die binnenkort gaan ophalen.

Dat valt dus toch nog wel mee: eind december besteld en eind maart afgeleverd.

Maar ze zouden toch echt wel iets mogen doen aan hun communicatie.
Welke leveringstijd hadden ze initieel aangegeven?

Rajackar

Senior Member
Hoopvolle berichten allemaal.
Maar ik krijg wel het idee dat het voornamelijk de combi's zijn die uitgeleverd worden.
Ik heb nog geen update over mijn hatchbak 1.6 DSG style business met pano dak.
Zal nog wel even gaan duren ben ik bang.

Voor iedereen die hem kan halen, zouden jullie aan kunnen geven wanneer hij besteld is en welk type, hatchback of combi? Misschien kunnen we een lijn ontdekken.

Welke leveringstijd hadden ze initieel aangegeven?

Initieel was het 26 juli.
Dan zou het vroeger zijn.
Toen werd het plots eind september.

Ik durfde er echt niet meer naar vragen.

Zoals in mijn profiel beschreven staat is het dus een Combi L&K 150pk DSG met nog een heleboel bijkomende opties.

Rajackar

Senior Member
Hmm dat is dan weer best snel.
Ik blijf het gek vinden hoe dat kan lopen.
Ik heb in oktober besteld en kan zoals het er nu uit ziet in juni rijden.

DavidV

Forumguru
Ook een L&k combi 150 dsg op 6 oktober besteld en hoop ook eind mei te rijden. Logica zoeken al lang opgegeven, communicatie echt ellendig, en ook nu over de eind mei datum nog niet zeker. Volgende week ga ik naar een waarzegster, hoop daar eindelijk meer duidelijkheid te krijgen (grapje) :maakmegek:

BasMab

Actief lid
Bruin metallic met chocolade bruin leder, inbouw na levering. Het is een hele mooie combi geworden.

Nu nog uitvogelen hoe je snel het navigatiegeluid aan en uit kan zetten. Iemand een tip?

En wat rijdt ie lekker!

Bijlagen

• image.jpeg
    image.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 133
  • image.jpeg
    image.jpeg
    257,3 KB · Weergaven: 138
  • image.jpeg
    image.jpeg
    865,3 KB · Weergaven: 132
  • image.jpg