Het grote S3 levertijden topic

Level42

Forumguru
Omdat ze er voor betaald hebben in de originele configuratie die ze besteld hebben?
En er zijn er ook die dus juist dat apparaatje ingebouwd in hun auto willen hebben, en tjah... als het dan al in de auto kan zitten....

Natuurlijk terechte punten maar.....ik lees nog steeds niet _waarom_ je 230VAC in je auto zou willen hebben.
Alles wat je wilt opladen/aansluiten kan toch op USB/12V sigaretten aansluiting ?

En een föhn of zoiets hoef je niet te proberen hoor....alles wat een beetje stroom verbruikt gaat niet werken.....enige wat ik kan bedenken is je laptop opladen. Maar dat is ook een beetje onzinnig. Je maakt van 12VDC 230VAC en je laptop voeding maakt van 230VAC weer iets van 9VDC, inclusief de nodige verliezen.

Maar ik vraag me af of schakelende voedingen (wat zowat alle telefoon/laptop/tablet laders zijn) de wisselspanning die uit zo'n adapter komt wel erg lekker vinden.....even technisch: uit je stopcontact komt een mooie golfvormige sinus (nou ja, meestal). Uit zo'n 12V naar 230VAC omvormer komt meer een trapgolfje. Apparaatjes die een beetje moeten draaien of warm worden interesseert dat niet zo, maar schakelende voedingen.......weet nou niet of die dat zo lekker vinden......misschien hebben ze juist daar wel problemen mee gekregen ?

Iemand al eens een oscilloscoop aan zo'n uitgang gehangen om te zien wat er uit komt ?

Ik zou liever zien dat ze eens USB poorten die net zoveel stroom kunnen leveren als iPad opladers inbouwden. Dat kan makkelijk.

Laatst bewerkt:

andrehj

Forumguru
enige wat ik kan bedenken is je laptop opladen. Maar dat is ook een beetje onzinnig. Je maakt van 12VDC 230VAC en je laptop voeding maakt van 230VAC weer iets van 9VDC, inclusief de nodige verliezen.
De meeste laptops laden met 19V DC. Maar ook daar zijn prima adapter voor, die dus rechtstreeks van 12-14V de benodigde 14V DC maken, zoals dezen.

VolvoFox

Senior Member
Een heel ander afleveringsverhaal: vorige week zou mijn SIII afgeleverd worden. 1,5u voor de afgesproken tijd belt de dealer dat hij koelvloeistof lekt en er een nieuwe radiateur in moet. Aflevering een dag uitgesteld. Weer telefoon: Front Assist geeft een foutmelding, geen aflevering. En daar zijn ze al 2 dagen mee bezig om opgelost te krijgen....
Lekkere start....

BadBert

Forumguru
ow man.... lekker dan :( :( :(

als het goed is hoor ik vandaag van de dealer of de sIII toch eerder geleverd mag worden (oude auto moet aan 180k zitten).

Hoop het... want het was eigenlijk wel afgesproken dat hij eerder mocht komen dus.
Maar we zitten met de huidige O2 al net over de 175k (op 9 dagen 2 k erbij), dus dat schiet wel op. Komende weken zal het iets minder hard gaan (ongeveer een dikke 1000km per week), maar ok.

BadBert

Forumguru
zojuist bericht gehad....
De auto die ik nu heb moet nog iets minder dan 5000km.
En als die er nu uit zo gaan, zou dat volgens de persoon die over de leverings afspraak gaat, bijna 2600 bruto aan afkoopsom met zich mee brengen.....
Ik snap niet hoe ze bij dit bedrag komen, aangezien de huidige lease auto iets van 650 euro per maand lease bedrag kost.....

maar.... ik heb dus pech, en mag gewoon blijven rijden tot de 180k.

D.A.V.E.

Nieuw lid
Prachtig.....best een beetje jaloers op die velgen....Mja zal het met 17" moeten doen...

En voor al die mensen die 230V aan boord willen (waarvoor eigenlijk ?):

$T2eC16JHJHgE9n0yEYr6BR!PZD3u)g~~60_35.JPG
Ik wou het voor het volledige blok, 230V is handig, maar in het stuk dat ze inbouwen zit ook nog eens een sigarenaansteker en usb-poort (die ook door de muziekinstallatie herkend wordt). Die verlies je ook als de 230V stuk niet neemt, of ben ik verkeerd?
Zoja ben je aangewezen op de 12V vooraan.
Rij regelmatig met 4-5 man 200k+ naar feestjes en dan is het handig dat elk z'n telefoon kan aansluiten en ook iemand een stick met muziek kan aansluiten zonder dat 'de vaste' er uit moet.

Giant

Forumguru
Elektrische humidor, champagne koeler, voeding voor anti diefstal handvatten onder stroom rondom, pneumatische wielmoer ratel in geval van lekke band of gewoon winter/zomer bandenwissel, portable airco bij tropische waarden waar de standaard airco moeite mee heeft, bonenmaler voor lekkere verse koffie onderweg, kroketten en hamburgers in het vriezertje en vervolgens de bijbehorende frituur en de nodige 007 gadgets die nu eenmaal stroom vragen. Ik zou hem voor geen goud meer willen missen:maakmegek:

Rajackar

Senior Member
Dag Forum leden! Ik kan mag me ook melden met frustraties over de levering.
Heb mijn S3 in oktober besteld. Model met beige leer en kanteldak. Verder de style business limo 1.6 TDI DSG.
Eerste levering zou zijn op 1 feb. Dat werd toen 30 maart en nu staat ie officieel op juni. De dealer wist mij wel te vertellen dat er een zeer grote kans is dat hij vervroegd gaat worden en dat de verwachting is dat hij dan eind maart geproduceerd kan worden. Ik vraag me ernstig af of dat laatste niet een truc is om de order niet te annuleren maar daar kom je waarschijnlijk nooit achter. De reden van de vervroeging zou zijn dat de leverings problemen met de daken waarschijnlijk opgelost gaat zijn. Ik heb er een hard hoofd in maar als ik meer info los krijg zal ik die hier zeker delen.

Robbie146

Senior Member
Dit soort berichten krijg in weer de kriebels van, ook in Oktober besteld (1.6 Tdi DSG Style Bus.) en zie bij de leasemij nog steeds week 14 staan. Aankomende vrijdag ga ik langs de dealer voor een update, want van de andere kant is zero communicatie.

Rajackar

Senior Member
Dat snap ik ja. Ik vraag me ook echt af of het geen wassen neus is en ik straks vrolijk te horen krijg dat het toch juni wordt en dat ze dat allang weten.
Ook bij mij is de communicatie waardeloos. Eerste levering zou begin februari zijn en toen ik eind januari niets had gehoord ben ik zelf maar eens gaan bellen. Toen kwam dus diet hele verhaal er uit. En niemand die op het idee komt om mij ook even in te lichten.

Robbie146

Senior Member
Te triest voor woorden eigenlijk, je wordt behandeld of je een pak melk besteld.
Lease of niet, het blijft een auto van meer dan 40K€, dan mag je toch wel iets voor je klant doen, communiceren is het minste vind ik dan.

Ik heb overigens ook het pano dak, de (niet meer) 230V en de Stratos velgen, over al die zaken hoor ik alleen maar scary verhalen :(

Rajackar

Senior Member
Helemaal mee eens. Je koopt een produkt van meer dna 40k en je wordt behandeld als een stuk vuil.
Helaas is het bij andere auto bedrijven en lease maatschappijen niet anders. De verkoper met prodent smile belooft de hemel en als de handtekening staat begint de ellende.

Ik heb ook alle probleem opties: Pano dak, stratos velgen, 230v en ook nog het beige geventileerde leer.

Pas geleden heeft ook iemand besloten zijn bmw5 in mijn Lexus CT200h te parkeren en die is total loss verklaart. Rij nu in een mid option Golf van drie jaar our in plaats van nog een paar maaden full option Lexus.

Bovenaan Onderaan