Het grote S3 levertijden topic

Bart81

Forumguru
In nederland wel dan??

Kreeg inderdaad vandaag wel te horen dat de superb in belgie ook 2 procent opgeslagen is als je hem nu besteld

• Leuk
Waarderingen: rico

RefleCs

Forumguru
Men verwacht dat de prijs gelijk blijft maar door een aantal zaken naar de optielijst te verplaatsen meer geld betaald t.o.v. een pre my2017 met gelijke specs

Servaas

Actief lid
heb geen zicht op de wetgeving hieromtrent in Nederland. Ik heb juist mijn versie nogmaals samengesteld en de prijs lijkt mij voorlopig nog hetzelfde voor de L&K. Ze hebben wel een extra optie velgen op de website toegevoegd. Ik heb er geen probleem mee als ik toch nog een MY 2016 zou krijgen. Dan is hij er tenminste voor week 22 als dan effectief al MY2017 zou beginnen :dankje:

Robbie146

Senior Member
Vandaag even langs de dealer geweest om eens te informeren naar de stand van zaken na 3 maanden radiostilte.
Had ik beter niet kunnen doen, bericht was niet echt positief :(

Dee VOORLOPIGE productieweek is verschoven van 14 naar 20, waardoor de auto als alles meezit week 22 geleverd zou kunnen worden. m.a.w. woorden, half April word eind Mei begin Juni :(

Helaas moet de O2 wel 11 april (Week 15) de deur uit, dus daar gaan we een gat krijgen van een week of 6-7

Robbie146

Senior Member
Tsja, het is niet anders, we gaan hard richting de 8 maanden als dit zo blijft staan.

Begrijp best dat sommige het beu worden, volgens de dealer waren er al verschillende orders gecanceled.
Combi's komen wel sneller binnen zij hij dan HB's en ja, mijn panodak was waarschijnlijk ook een van de boosdoeners.

D

Deleted member 20754

Kleine update,

heb vanuit onze LM vernomen dat mijn auto is besteld bij A-Point in Amsterdam Zuid. Heb ze vandaag gebeld en het lijkt erop dat de auto is ingepland voor productie week 19. De beste medewerker vertelde dat ik rekening moest houden met rijden half juli.

Dit is een behoorlijke tijd tussen productie en aflevering. Zijn er meer mensen op het forum die hier dezelfde ervaring mee hebben?

RefleCs

Forumguru
Nee normaal is 2 weken van productie tot aflevering aan de klant. Tenzij je uiteraard achteraf opties hebt die nog moeten worden geregeld.

D

Deleted member 20754

Had ze namelijk gebeld ivm de reacties hier over modeljaar 2017 dat start in week 22. De medewerker van A-point vertelde mij dat mijn auto stond ingepland voor week 19. Wellicht heb ik het niet goed verstaan en moet het geen half juli zijn maar half juni. Dan houden ze een marge aan van 4 weken tussen productie en aflevering.

RefleCs

Forumguru
Dan dekken ze zich wel enorm in dunkt mij. Of ze hebben het zo extreme druk dat ze er niet eerder aan toe komen.

Vandaag liet men werkgever me weten dat de wagen bij de dealer staat. Alle papierwerk asap in orde brengen en dan kan ik em gaan afhalen. Morgen zal wel te snel zijn denk ik, zou wel leuk zijn geweest zo voor het weekend.

Maar om het over de levertje te hebben: auto tweede week Januari besteld, verwachte leverdatum 30 juni. En nu staat ie reeds bij de dealer. In 2 maanden ipv de vooropgestelde 5 en een halve maand.

S3, Ambition Combi
2,0 TDI manueel
Gps pack 2
Comfort pack
Kessy
Elektrische kofferklep met virtual pedal

Schep

Forumguru
A-Point gaf bij mij ook aan 4 weken na productie rijden. Dat werd uiteindelijk 1,5e week.
Proactieve communicatie vanuit A-Point is niet de allerbeste, maar op mijn mails en telefoontjes werd wel altijd snel gereageerd.

Tinto

Forumguru
Elektrische humidor, champagne koeler, voeding voor anti diefstal handvatten onder stroom rondom, pneumatische wielmoer ratel in geval van lekke band of gewoon winter/zomer bandenwissel, portable airco bij tropische waarden waar de standaard airco moeite mee heeft, bonenmaler voor lekkere verse koffie onderweg, kroketten en hamburgers in het vriezertje en vervolgens de bijbehorende frituur en de nodige 007 gadgets die nu eenmaal stroom vragen. Ik zou hem voor geen goud meer willen missen:maakmegek:
En dat allemaal met 150W vermogen :maakmegek::maakmegek::maakmegek:

RefleCs

Forumguru
Oehw net te horen gekregen dat de productiedatum voor mijn auto voorlopig op week 14 staat :D Dat betekent 4 weken eerder dan initieel gepland. Ik ben benieuwd! Al kom ik dan wel in hetzelfde schuitje als @BadBert ;)

Uiteraard is dit nog steeds indicatief maar voor mij wel verrassend aangezien de auto 2 weken geleden daadwerkelijk is besteld

Laatst bewerkt:

BadBert

Forumguru
Oehw net te horen gekregen dat de productiedatum voor mijn auto voorlopig op week 14 staat :D Dat betekent 4 weken eerder dan initieel gepland. Ik ben benieuwd! Al kom ik dan wel in hetzelfde schuitje als @BadBert ;)

Uiteraard is dit nog steeds indicatief maar voor mij wel verrassend aangezien de auto 2 weken geleden daadwerkelijk is besteld
Mooi dat hij toch nog naar voren wordt geschoven, jammer dat je hem dan nog even moet laten staan :(
is echt een raar idee... maar het is niet anders!
Voor mij nog een hele ruime 3 weken :tongue: hahahaha

EGorseling

Senior Member
Tja over communicatie.....
A-point is inderdaad niet sterk hierin, is preferred supplier van mijn bedrijf (bijzondere afspraken - prijs is hetzelfde als overal en geen extraatjes, maar toch preferred....)
Auto is al geproduceerd en staat nu al 2 weken op transport ofzo....levering volgende week wordt krap zei dealer. Ik ben benieuwd. Er is een heel groot verschil, bij de 1 3.5 maand eerder en anderen 4 maanden later...
Als mijn auto volgende week toch geleverd wordt dan is hij nog steeds 2 weken eerder dan origineel gepland.
Krijg ik vandaag bericht van potentiele nieuwe werkgever met uitnodiging....moet ik strax een nieuwe Superb bestellen ;)

Laat ik nu niet op de zaken vooruit lopen....ik wil mijn auto ! ;)

EGorseling

Senior Member
De superb staat bij de dealer! Vandaag contact gehad, van hun uit dit keer. 15 maart aflevering, eerder kon niet. Waarschijnlijk hebben ze het druk.....
Jippie! Eindelijk duidelijkheid over aflevering!

Bovenaan Onderaan