Het grote S3 levertijden topic

Benjinho

Nieuw lid
Op 17/03 besteld (BE) en tot mijn verbazing al binnen de maand in productie gegaan! Nu staat de status echter al een week op "geschatte levering 26/04"... Wordt dit bijgewerkt eens de auto effectief geleverd wordt? Ik hoop alleszins dat hij er nu snel gaat zijn :dankje:
Gisteren eindelijk de wagen mogen gaan ophalen bij de garage! Ik ben ervan overtuigd dat hij er zeker al stond sinds begin mei, maar vooral door gedoe met de fleet manager en de leasingmaatschappij heeft al het papierwerk wat langer aangesleept dan noodzakelijk. Al bij al wel een snelle levertijd (zeker als ik hier de verhalen lees van pakweg een haar geleden:fool:) en het moment dat je er de eerste keer instapt en mee wegrijdt maakt uiteraard heel veel goed, fantastische wagen!
 

kristofm

Nieuw lid
zonet van de dealer gehoord dat er momenteel leverproblemen zijn voor de 1.4 tsi motor. Hij kon nog niet meer zeggen over de levering van mijn bestelling (die oorspronkelijk voorzien was voor 24 mei, besteld 4 februari)
Dat wordt dus ook een MY2018 veronderstel ik...
Mijn 1.4 tsi besteld op 22/12/2016 en uiteindelijk bij dealer gearriveerd op 31/05 terwijl initieel 10 mei als leverdatum werd opgegeven door Kbc autolease. Werd doorheen de maanden telkens week opgeschoven. Nog niet gaan ophalen omdat papieren nog niet zijn aangekomen maar ongetwijfeld nog laatste MY2017 model. Spijtig als je zo lang moet wachten, mochten nog gerust 3 weken langer gewacht hebben
 

Benjinho

Nieuw lid
Proficiat, plezant die snelle levering ook. Welke motor? Niet de 1.4 TSI veronderstel ik :)
Thx! Het is "maar" de 1.6 TDI geworden wegens leasebak, als eigen wagen had ik zeker meer naar de benzinemotoren gekeken! Langs de andere kant heb ik eigenlijk niets te klagen over deze motor, gaat erg vlot mee in het verkeer, zij het misschien wel ietsje luider dan de benzine varianten.
 

Superbst

Senior Member
Thx! Het is "maar" de 1.6 TDI geworden wegens leasebak, als eigen wagen had ik zeker meer naar de benzinemotoren gekeken! Langs de andere kant heb ik eigenlijk niets te klagen over deze motor, gaat erg vlot mee in het verkeer, zij het misschien wel ietsje luider dan de benzine varianten.
1.6 DSG of manueel (greenline)?
Al een idee welke co2-uitstoot ze gaan gebruiken voor de berekening van je VAA? Aangezien deze onlangs (zonder echt duidelijke reden) de lucht :D is ingegaan...
 

leon-cupra

Forumguru
1.6 DSG of manueel (greenline)?
Al een idee welke co2-uitstoot ze gaan gebruiken voor de berekening van je VAA? Aangezien deze onlangs (zonder echt duidelijke reden) de lucht :D is ingegaan...
Het is maar vanaf my2018 dat de uitstoot naar 102 gegaan is voor de greenline. Zal dus nog een 96gr zijn.
 

Benjinho

Nieuw lid
1.6 DSG of manueel (greenline)?
Al een idee welke co2-uitstoot ze gaan gebruiken voor de berekening van je VAA? Aangezien deze onlangs (zonder echt duidelijke reden) de lucht :D is ingegaan...
De mijne is inderdaad net nog een MY2017, is een handgeschakelde niet-greenline dus bij mij staat er nog 108gr voor berekening VAA terwijl de configurator op skoda.be nu 110gr aangeeft voor hetzelfde model. Los daarvan eigenlijk ook tevreden met het "oude" infotainment display tov de nieuwe :)
 

BrechtM

Nieuw lid
Besteld 4 februari, oorspronkelijke leverdatum 24 mei. Laatste update: productieweek 32, aankomst België 23 aug.
1.4 tsi 150 pk combi style
 

DimiTator

Actief lid
Het ziet er naar uit dat ik versneld een andere lease auto moet hebben.
Wat is de levertijd van een Superb 2.0D (110kW) met DSG?
 

kriva

Lid
Hoe volgen jullie de bestelling op? Ik weet van het bestaan van MySkoda.be af, maar wanneer ik me daarop inlog, kan ik geen bestelling zien.
 

Karl81

Nieuw lid
Had mijn superb besteld op 31/01/2017 en heb hem geleverd gekregen op 21/06/2017.
Hangt blijkbaar af van motorisatie en opties.
 

BrechtM

Nieuw lid
Besteld 4 februari, oorspronkelijke leverdatum 24 mei. Laatste update: productieweek 32, aankomst België 23 aug.
1.4 tsi 150 pk combi style

Vandaag eindelijk de verwachte update op myskoda.be te zien: "in productie" vanaf 06/08. Zes maand na de bestelling. Levering is nu normaal nog een kwestie van weken.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan