Het grote S3 levertijden topic

promsq

Nieuw lid
L&K 2.0 TDI 150hp, handgeschakeld, full option genomen, kleur Moon White met de antraciet Pegasus velgen 18" en zwart lederen interieur. Besteld in België op 11/05/2017, leveringstermijn tussen 28/08/2017 en 20/10/2017.
 

kristofm

Nieuw lid
S3 Combi 1.4 TSI 150 pk in vrij volledige configuratie

Besteld via KBC Autolease op 22/12/16 en voorziene levering week van 22 mei (dus nog steeds 5 maanden leveringstermijn - vandaag gecheckt bij dealer).

Bij bestelling werd door KBC autolease 10 mei aan mij doorgegeven als vermoedelijke leverdatum, intussen nog eens 2 weken opgeschoven... De besteldatum doet er dus blijkbaar niet zoveel toe wanneer je je auto mag verwachten :(
En intussen beginnen ze bij de dealer en leasemaatschappij al te spreken over levering eind mei/begin juni... Bedroevend dat Skoda of D'Ieteren er niet beter in slaagt om zich te houden aan de reeds lange levertijden voor de Superb. Dat ze dan ineens nog 2 weken langer wachten en er een MY2018 van maken :nono:
 
Update: ben afgelopen woensdag (03/05/2017) mijn nieuwe slee gaan afhalen. Stond al sinds midden april bij de dealer, maar inschrijving/nummerplaat door de leasingmaatschappij + keuring trekhaak door de dealer heeft alsnog wat aangesleept...

Super tevreden mee, ondertussen al een dikke 100km mee gereden (lol) en tja: DSG top, ACC top, lane keeping assist top, Canton top, (koffer)ruimte top, pano dak top, zetels top, ... :cheer:

Heb ook al de eerste aanpassingen gedaan via VCDS:
  • Audi gasrespons
  • LED "wimpers" altijd aan (ook overdag met DRL)
  • Automatisch afsluiten bij uitstappen (met sleutel op zak)
  • Comfortopening (en sluiten) van het open dak
  • Off road display
:rockon:

Proficiat!
Wat is dat off road display? Heb je er een foto van?
 

Superbst

Senior Member
Proficiat!
Wat is dat off road display? Heb je er een foto van?
Is niet veel soeps hoor: gewoon een extra, maar vrijwel nutteloos scherm op je Colombus scherm:
IMG_1534_zpsocthubwc.jpg


Een filmpje (van op een Passat, niet 100% hetzelfde):
 

BrechtM

Nieuw lid
Kort na mijn bestelling had ik een myskoda account aangemaakt, met hetzelfde e-mailadres als op de bestelbon. Ik kreeg geen bestelde wagen te zien.
Zonet heb ik een nieuwe account aangemaakt met hetzelfde e-mailadres (nadat ik eerst in mijn oude account het emailadres had gewijzigd).
Nu krijg ik wel een wagen te zien, automatisch.

Helaas is daarvan de status "in bestelling" wat weinig goeds belooft voor de oorspronkelijke leverdatum van 24 mei... Nog eens contact opnemen met de dealer dan maar.

Als je dus kort na je bestelling een account aanmaakte op myskoda en geen bestelde wagen te zien krijgt, dan kan het de moeite lonen om dat later opnieuw te proberen.

Mijn gok is dat het systeem enkel bij het aanmaken van je account checkt of er een wagen onder jouw e-mailadres besteld is. Als de bestelling op dat moment nog niet in hun systeem zit, krijg je die dus nooit meer te zien.
 

Superbst

Senior Member
Bedankt voor de tip, kan verklaren waarom ik nooit iets te zien heb gekregen in myskoda :banghead:

Ondertussen is de mijne wel geleverd (sneller als eerst aangegeven), maar kan nog nuttig zijn voor anderen :thumbsup:
 

leon-cupra

Forumguru
Wat zijn nu ongeveer bij de meeste de levertermijn. Bij de wagen van mijn vriendin spreken ze van nu bestellen, augustus rijden. Lijkt mij heel optimistisch :pieker:
 

Superbst

Senior Member
Belgische MY2018 configurator staat online, met dank aan @kriva in ander topic.

Ik vraag me wel af hoe blij de Belgische leaserijders gaan zijn, die een lage CO² besteld (MY2017) hebben en dan op eens een pak meer VAA aan hun broek hebben als ze een MY2018 krijgen? Daar sta je dan met je mooie grotere touchscreen...

De Combi 1.6CRTDI DSG7 gaat van 105g naar 112g bvb.

De configurator van de Greenline staat nog niet online, maar deze zou volgens leon-cupra's dealer-info van 96g naar 102g gaan!

:sterretjes:
 

leon-cupra

Forumguru
VAA valt nog mee hoor. Gaat op een greenline met gps pack 10euro omhoog. Wel uiteraard zuur aangezien het in principe nog steeds dezelfde wagen is.
 

BrechtM

Nieuw lid
zonet van de dealer gehoord dat er momenteel leverproblemen zijn voor de 1.4 tsi motor. Hij kon nog niet meer zeggen over de levering van mijn bestelling (die oorspronkelijk voorzien was voor 24 mei, besteld 4 februari)
Dat wordt dus ook een MY2018 veronderstel ik...
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Alle 1.4 motoren worden in de Kodiaq gepropt, dus de Superb rijders moeten even geduld hebben ;)
 

Schep

Forumguru
Eigenlijk wel bijzonder dat de Kodiaq niet de 1.5 TSI heeft gekregen. Wellicht komt de vertraging bij de Superb doordat de 1.5 TSI er voor MY2018 in komt?
 

BrechtM

Nieuw lid
Ik heb nog nergens vernomen dat vanaf MY2018 de 1.5 tsi in de superb komt.
De berichtgeving daarover gaat enkel over de octavia en voor eind dit jaar.
 

Superbst

Senior Member
VAA valt nog mee hoor. Gaat op een greenline met gps pack 10euro omhoog. Wel uiteraard zuur aangezien het in principe nog steeds dezelfde wagen is.
Mja, geen ramp/groot kapitaal, maar toch...

Voor mijn config (1.6 DSG Style met echt wel een berg aan opties) zou het in geval van 104g (met lage rolweerstand banden) naar 112g al gaan over 24€ bruto/maand of dus bij een aanslagvoet van 53% toch een dikke 150€ netto op jaarbasis... En dat, zoals je zelf al zegt, voor identiek dezelfde wagen :arghh:
 

leon-cupra

Forumguru
Vriendin haar S3 is nu definitief doorbesteld. Verwachte leverdatum 20 oktober :banghead:
Voor een paar collega's zijn er 3 weken geleden dezelfde S3s besteld. Toen was het midden augustus. Dus ofwel zullen deze wss wel later toekomen of hopelijk de onze iets vroeger :D
 
Bovenaan Onderaan