Het grote S3 levertijden topic

kriva

Lid
Knappe wagen! Ongeveer wat ik in gedachten heb, en die foto's versterken mijn idee voor Lava Blue des te meer.
Ik twijfel alleen nog steeds tussen Stratos of Pegasus velgen.
Vanmiddag (ca. 15.00) dezelfde combinatie gezien in Melsbroek, BE.
 
Ik had eerst de 18 duims "Modus" velgen op de offerte staan. Helaas in leasing gaat de prijs dan flink naar boven (duurdere banden, dus in combinatie met winterbanden etc ging mijn leasebedrag gelijk met 30€/maand de hoogte in!!!)

Vandaar toch maar gehouden bij de standaard Stratos velgen.

Kleur is uiteraard heel persoonlijk. Lava blue is een speciale kleur. Onder fel licht/zonlicht behoorlijk fel (flashy) maar van het licht weg vaak erg donker en neutraal. Moet wel zeggen dat ik tot op heden enkel nog maar positieve reacties op de kleur heb gehad.


Knappe wagen! Ongeveer wat ik in gedachten heb, en die foto's versterken mijn idee voor Lava Blue des te meer.
Ik twijfel alleen nog steeds tussen Stratos of Pegasus velgen.
Vanmiddag (ca. 15.00) dezelfde combinatie gezien in Melsbroek, BE.
 

Superbst

Senior Member
Ik had eerst de 18 duims "Modus" velgen op de offerte staan. Helaas in leasing gaat de prijs dan flink naar boven (duurdere banden, dus in combinatie met winterbanden etc ging mijn leasebedrag gelijk met 30€/maand de hoogte in!!!)

Vandaar toch maar gehouden bij de standaard Stratos velgen.
Klinkt herkenbaar: de impact van een grotere velg op het leasebudget is echt wel disproportioneel te noemen, zeker voor iets puur "cosmetisch" wat geen comfort bijbrengt (integendeel zelfs) :pieker:

Als leidraad: 25€/m budget komt ongeveer overeen met een 1000€ aan extra opties, dus die 30€/m is toch wel gelijk aan bvb. het pano dak, 1 van de Style packs of Canton+trekhaak.

Maar ieder zijn vrije keuze natuurlijk, zeker als je toch meer als budget genoeg hebt :tongue:

Gelukkig lijken (perceptie) de Stratos velgen wat groter dan ze echt zijn. 18" of 19" is uiteraard mooier, maar...
 

Schep

Forumguru
de impact van een grotere velg op het leasebudget is echt wel disproportioneel te noemen
Nouja, disproportioneel valt wel mee, het is en blijft een 'optie' van meer dan €1.000,-.
Het is een vrij eenvoudige rekensom:
Een band met 235/45R18 kost +/- €180,-
Maatje 215/55R17 kost +/- €130,-
Per band is 18 inch dus +/- €50,- duurder.

Laten we nou eens zeggen dat je 40.000 km op een setje banden rijdt (ik red het niet ...), en dus op een gemiddeld leasecontract (4 jaar, 160.000 km) 4 setjes banden zou verslijten dan ben je met 18 inch dus (4 banden x 4 setjes) €800,- duurder uit.
Dit geld moet gewoon worden uitgegeven gedurende het leasecontract en levert bij verkoop niks extra's op, dus dat is €17,- per maand voor de duurdere banden.

Dan moeten de velgen nog betaald worden, die zijn €400,- duurder en verhogen de restwaarde absoluut niet. Schrijven we dus ook in 48 maanden af voor €8,- per maand.

Minimaal €25,- per maand aan extra kosten, dus, en dan ga ik er vanuit dat jouw leasemaatschappij de auto op kale banden gaat verkopen. Met 5 setjes banden in die 4 jaar zit je al op €28,- meer per maand.
 

Haderach

Senior Member
Nouja, disproportioneel valt wel mee, het is en blijft een 'optie' van meer dan €1.000,-.
Het is een vrij eenvoudige rekensom:
Een band met 235/45R18 kost +/- €180,-
Maatje 215/55R17 kost +/- €130,-
Per band is 18 inch dus +/- €50,- duurder.

Laten we nou eens zeggen dat je 40.000 km op een setje banden rijdt (ik red het niet ...), en dus op een gemiddeld leasecontract (4 jaar, 160.000 km) 4 setjes banden zou verslijten dan ben je met 18 inch dus (4 banden x 4 setjes) €800,- duurder uit.
Dit geld moet gewoon worden uitgegeven gedurende het leasecontract en levert bij verkoop niks extra's op, dus dat is €17,- per maand voor de duurdere banden.

Dan moeten de velgen nog betaald worden, die zijn €400,- duurder en verhogen de restwaarde absoluut niet. Schrijven we dus ook in 48 maanden af voor €8,- per maand.

Minimaal €25,- per maand aan extra kosten, dus, en dan ga ik er vanuit dat jouw leasemaatschappij de auto op kale banden gaat verkopen. Met 5 setjes banden in die 4 jaar zit je al op €28,- meer per maand.

Jij haalt geen 40.000km op 1 set banden? Ik heb met men vorige set 100.000 gedaan en rijd niet echt als een bompa.
Ben jij zo'n scheurder dan? ;)
 

tha a

Senior Member
Nouja, disproportioneel valt wel mee, het is en blijft een 'optie' van meer dan €1.000,-.
Het is een vrij eenvoudige rekensom:
Een band met 235/45R18 kost +/- €180,-
Maatje 215/55R17 kost +/- €130,-
Per band is 18 inch dus +/- €50,- duurder.

Laten we nou eens zeggen dat je 40.000 km op een setje banden rijdt (ik red het niet ...), en dus op een gemiddeld leasecontract (4 jaar, 160.000 km) 4 setjes banden zou verslijten dan ben je met 18 inch dus (4 banden x 4 setjes) €800,- duurder uit.
Dit geld moet gewoon worden uitgegeven gedurende het leasecontract en levert bij verkoop niks extra's op, dus dat is €17,- per maand voor de duurdere banden.

Dan moeten de velgen nog betaald worden, die zijn €400,- duurder en verhogen de restwaarde absoluut niet. Schrijven we dus ook in 48 maanden af voor €8,- per maand.

Minimaal €25,- per maand aan extra kosten, dus, en dan ga ik er vanuit dat jouw leasemaatschappij de auto op kale banden gaat verkopen. Met 5 setjes banden in die 4 jaar zit je al op €28,- meer per maand.

Tel daar ook nog maar de extra BPM heffing bovenop.. BIj 1.6TDi nog 900euro erbij...
 

Schep

Forumguru
Ben jij zo'n scheurder dan? ;)
Kennelijk :D
Op mijn zomerbanden staat nu zo'n 30.000 km en die gaan nog prima mee, daarmee heb ik dan ook voornamelijk rechtdoor gereden over snelwegen.
Mijn winterbanden hebben er nu 25.000 km onder gelegen, en die kunnen echt nog max 1 seizoen mee. Het is dat mijn leasemaatschappij geen banden preventief wil vervangen, dus ik moet er wel op door. Als ik het zelf voor het zeggen had gehad, had ik deze zomer een setje winterbanden in de aanbieding gekocht en die er halverwege het seizoen onder laten leggen.
Tel daar ook nog maar de extra BPM heffing bovenop.. BIj 1.6TDi nog 900euro erbij...
Helemaal vergeten inderdaad. :thumbsup:
Zal nog wel een uitdaging worden om voor €30,- per maand als particulier op 18 inch te gaan rijden ;)
Die €30,- tik ik dus graag af ;)

Die €10,- voor de winterbanden trouwens ook. Toen ik het nog contant zelf moest betalen zat ik voor wisselen (2x per jaar) op zo'n €100,- per keer, en de opslag van de banden kwam rond de €75,- per jaar. €20,- per maand rekenen is dan niet eens raar.

Goed, het risico op schade neemt af met winterbanden, dus daar kun je als leasemaatschappij ook weer mee rekenen en de prijs drukken.

Maar die bedragen die leasemaatschappijen voor banden en velgen rekenen vind ik alles behalve overdreven.
 

Superbst

Senior Member
@Schep : voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat de berekening/prijszetting van de leasemaatschappij niet klopt, het gaat inderdaad om meer dan de kost van 400€ van de velg zelf, de duurdere banden spelen ook een grote rol.

Het woord "disproportioneel" was dus meer bedoeld op het feit dat als je keuzes moet maken tussen grotere velgen (er staan bovendien al mooie 17"ers standaard op je Superb) of die andere opties (die wel iets bijdragen aan comfort/functionaliteit), die 30€/m naar mijn mening niet in verhouding staat...

In die zin begrijp in zijn keuze en heb ik die ook gemaakt. Anderen zullen dan weer wel voor de velgen kiezen omdat ze ofwel toch budget genoeg hebben ofwel gewoonweg geen nood hebben aan zo'n pano dak of trekhaak :thumbsup:

EDIT: Nog vergeten, 18"ers zorgen ook voor een licht hogere CO² uitstoot (in mijn config van 104g met Stratos en lage rolweerstand naar 107g met een Pegasus), wat in België rechtstreeks impact heeft op hoeveel je belast wordt voor je bedrijfswagen.
M.a.w. je hebt niet alleen een pak minder budget om te spenderen aan andere opties, je verliest er ook nog eens elke maand enkele €'s nettoloon door...

Maar dit is dus allemaal erg off-topic, sorry :ot:
 
Laatst bewerkt:

Schep

Forumguru
@Superbst Verkeerd begrepen!

Maar ik heb wel weer lekker zitten rekenen, dus ik ben wel weer happy :D
In die zin begrijp in zijn keuze en heb ik die ook gemaakt. Anderen zullen dan weer wel voor de velgen kiezen omdat ze ofwel toch budget genoeg hebben ofwel gewoonweg geen nood hebben aan zo'n pano dak of trekhaak :thumbsup:
Ik begrijp de keuze ook zeker. Zelfs al past het binnen je leasebudget scheelt het zomaar €300-400,- netto per jaar. Ik heb een vergelijkbare afweging moeten maken; een combi met 18" of een hatchback met 19".
 

Benjinho

Nieuw lid
Op 17/03 besteld (BE) en tot mijn verbazing al binnen de maand in productie gegaan! Nu staat de status echter al een week op "geschatte levering 26/04"... Wordt dit bijgewerkt eens de auto effectief geleverd wordt? Ik hoop alleszins dat hij er nu snel gaat zijn :dankje:
 

Haderach

Senior Member
Op 17/03 besteld (BE) en tot mijn verbazing al binnen de maand in productie gegaan! Nu staat de status echter al een week op "geschatte levering 26/04"... Wordt dit bijgewerkt eens de auto effectief geleverd wordt? Ik hoop alleszins dat hij er nu snel gaat zijn :dankje:

Mijn wagen staat al een 4-tal dagen bij de dealer en de status is ongewijzigd. Waarschijnlijk staat de jouwe ook al bij de dealer en wachten ze nog op papierwerk of het kuisen van de zagen voor je te verwittigen
 

dezwaan

Nieuw lid
Op 3 mei S3 combi 1.4 Style besteld en verwachte levertijd is week 30. (juli) Midden in mijn vakantie...
 

kristofm

Nieuw lid
Op 3 mei S3 combi 1.4 Style besteld en verwachte levertijd is week 30. (juli) Midden in mijn vakantie...

dat is snelle levering... de mijne (S3 combi 1.4 TSI 150 pk Style) besteld op 22/12 en voorziene levering op 20/05 (aanvankelijk werd 10/05 gezegd dus mogelijk net na je vakantie geleverd ;)

BE of NL?
 

Superbst

Senior Member
Hallo allemaal,

heb gisteren ook een Superb Combi 1.6 DSG7 Style met shitload (zie bestellingstopic)aan opties besteld als nieuwe leasebak (België).

Dealer gaf tijdens de onderhandelingen steeds "ten vroegste 10/04 en ten laatste 28/05" aan als levertermijn, na de ondertekening vd bestelbon was het al "eind mei" en
de leasemaatschappij houdt het voorlopig reeds op 11/06/2017... We shall see? :dankje:

Dit topic geeft me alvast weinig hoop op een snelle(re) levering :nono:
Update: ben afgelopen woensdag (03/05/2017) mijn nieuwe slee gaan afhalen. Stond al sinds midden april bij de dealer, maar inschrijving/nummerplaat door de leasingmaatschappij + keuring trekhaak door de dealer heeft alsnog wat aangesleept...

Super tevreden mee, ondertussen al een dikke 100km mee gereden (lol) en tja: DSG top, ACC top, lane keeping assist top, Canton top, (koffer)ruimte top, pano dak top, zetels top, ... :cheer:

Heb ook al de eerste aanpassingen gedaan via VCDS:
  • Audi gasrespons
  • LED "wimpers" altijd aan (ook overdag met DRL)
  • Automatisch afsluiten bij uitstappen (met sleutel op zak)
  • Comfortopening (en sluiten) van het open dak
  • Off road display
:rockon:
 

dezwaan

Nieuw lid
dat is snelle levering... de mijne (S3 combi 1.4 TSI 150 pk Style) besteld op 22/12 en voorziene levering op 20/05 (aanvankelijk werd 10/05 gezegd dus mogelijk net na je vakantie geleverd ;)

BE of NL?
Besteld in NL, via leasemaatschappij en dealer in Breda.
 

BrechtM

Nieuw lid
Ik bestelde een superb combi style met 150 pk tsi op 4 februari (saloncondities in België), als particuliere klant. Geen navigatie, wel trekhaak. Geen andere bijkomende opties.
De verwachte leverdatum op de bestelbon is 20 mei.
In myskoda is er nog geen wagen voorzien. Ook de dealer kon me vorige week tot mijn verbazing niets vertellen over de productiestatus of leverdatum. Afwachten dus...
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan