Het grote Dashcam topic

StefanAR

Forumguru
Das jammer! Hoe handig ben je? Anders het plastic wat bewerken dat je én de dashcam, én het originele (brede) kapje bewerkt, dat het alsnog één geheel lijkt?

Dat zou op zich moet lukken, maar wil opzich niet teveel snijden en zagen in originele delen van de auto.

Wellicht dat ik voor zoiets ga, vind mooi en slank ontwerp:

Screenshot_20180829-091345_AliExpress.jpg
 

HarrieSkoda

Forumguru
Das opzich ook wel netjes ja.

En anders eens informeren wat zo'n afdekkapje bij de dealer kost? Kun je altijd zien of dat de moeite waard is om aan te knutselen, of dat het te kostbaar is.
 

StefanAR

Forumguru
Hoe gaat het opnemen precies met zo'n Synosmart? Neemt deze op tot de SD kaart vol is en begint daarna de oudste bestand te overschrijven van de SD kaart?
 

HarrieSkoda

Forumguru
Hoe gaat het opnemen precies met zo'n Synosmart? Neemt deze op tot de SD kaart vol is en begint daarna de oudste bestand te overschrijven van de SD kaart?

Yes! Loop functie; kaartje vol = eerste opgenomen bestanden overschrijven.

Daarbij heeft Sinosmart nog een aantal functies (waar ik zelf geen gebruik van maak), zoals guard function, motion detection, etc..

Verwacht geen 4K beelden, maar zolang ik kan zien wat er gebeurt onderweg bij een ongeval, en een kenteken scherp leesbaar heb, ben ik tevreden!
 

StefanAR

Forumguru
Yes! Loop functie; kaartje vol = eerste opgenomen bestanden overschrijven.

Daarbij heeft Sinosmart nog een aantal functies (waar ik zelf geen gebruik van maak), zoals guard function, motion detection, etc..

Verwacht geen 4K beelden, maar zolang ik kan zien wat er gebeurt onderweg bij een ongeval, en een kenteken scherp leesbaar heb, ben ik tevreden!

Dat is voor mij ook voldoende, geen zin om 300 euro voor een DashCam uit te geven :sterretjes:
 

kwillems

Donateur
Na dit mooie topic doorgenomen te hebben overweeg ik om ook een Sinosmart aan te schaffen. Dat wordt dan deze https://nl.aliexpress.com/store/pro...l?spm=a2g0z.12010612.8148356.9.564e3ef3P4O1HG .
Met de foto's van @HarrieSkoda hier https://www.skodaforum.nl/forum/i/harrieskoda-octavia-o3-1-2-tsi-dsg7.33182/page-4 denk ik dat het inbouwen me wel lukken gaat. Ik kan de hemelbekleding makkelijk met mijn vingers lospeuteren ontdekte ik. Het wegwerken van de bekabeling zie ik daarom wel lukken.

Maar nu denk ik erover om ook een camera aan de achterkant te monteren. Daar lees ik in dit topic echter maar weinig over.
Ik schat dat die camera gemonteerd (geplakt?) moet worden bij 1 op de onderstaande foto. Op de een of andere manier zal de bekabeling dan doorgevoerd moeten worden bij 3 lijkt mij.
Mijn vraag is hoe ik dat moet doen en als ik hem bij 3 doorgevoerd heb, hoe moet ik dan verder?

Of moet die cam op de een of andere manier bij 2 worden bevestigd?

IMG_4617-2.jpg
 
Laatst bewerkt:

Highway

Forumguru
Mooie optie is ook de mini0906, deze heeft 2 camera's eentje voor voorruit en de andere voor de achterruit. Voor de achterruit plak je idd op de achterruit vast.

Voordeel is dat je 1 camera hebt, en dus maar 1 keer stroom. Moet je nog wel een kabel leggen van de voor camera naar de achter camera.
 

HarrieSkoda

Forumguru
@kwillems Leuk om te horen dat je iets aan mijn beschrijving hebt!

Inderdaad zoals @Michelv. al aangaf, even de handleiding 'montage achteruitrijcamera Skoda Octavia Combi 5E' erbij pakken en doorbladeren. Wordt daar piekfijn (met afbeeldingen) weergegeven!
 

kwillems

Donateur
50 blz verder..................:pardon:
Allereerst: @heusinkveldb Dank voor deze gedetailleerde en prachtig uitgevoerde How-to !!!!

Eerlijk gezegd had ik aanvankelijk zelf de gedachte om de bekabeling via de hemelbekleding naar de voorzijde van de auto te voeren. Dat leek me op het eerste oog gemakkelijker.
 

EdK

Forumguru
Dat leek me op het eerste oog gemakkelijker.
Dat is een optie die je zeker kunt proberen.
Als je een nylon trekveer hebt en via de achterzijde deze weet door te steken naar lampunit van achter passagiers en vandaar naar lampunit bestuurder ( bij spiegel ) kun je zo weer doorsteken naar de A-stijl links of rechts ( voorkeur rechts)
Ikzelf moet de achteruit rij camera nog steeds inbouwen en laat die optie ook nog steeds open staan om de coax en spanningsdraden naar voren te krijgen
 

kwillems

Donateur
(...)
Als je een nylon trekveer hebt en via de achterzijde deze weet door te steken naar lampunit van achter passagiers en vandaar naar lampunit bestuurder ( bij spiegel ) kun je zo weer doorsteken naar de A-stijl links of rechts ( voorkeur rechts)
(...)

En via de naden van de hemelbekleding aan bestuurderszijde? Of geeft dat problemen met de airbags?
 

EdK

Forumguru
Airbag zit ook in de A stijl verwerkt, maar is ff logisch nadenken en dan kabel zo leggen dat het geen nadelige gevolgen heeft.
Wat betreft de lampjes passagierskant die zitten in veilige zone mbt de airbags of de naden waar je over spreekt ook hieronder vallen durf ik niet te zeggen.....
 

Michelv.

Forumguru
Via de hemel heb je ook kans dat de kabel gaat klapperen enzo als je hem met een trekveer oid over de hemel zou weten te werken.
 

ramniv

Senior Member
Beste allemaal,

naar alle waarschijnlijkheid komt volgende week mijn Superb II hier bij ons te staan. Nu ben ik me aan het oriënteren op een dashcam. Nu heb ik in dit topic al veel gelezen, maar één ding is me al duidelijk, dit ga en kan ik niet zelf inbouwen. Nu vroeg ik mij af of jullie voor mij tips hebben wie dit in de buurt van Doetinchem/Arnhem voor mij professioneel zou kunnen inbouwen?
 

ramniv

Senior Member
Ga ik eens bekijken. Iemand hier ervaring mee? In regio Amsterdam mag ook, aangezien ik daar ook vrij vaak ben.
 
Bovenaan Onderaan