Het grote Dashcam topic

Highway

Forumguru
Kort geleden de mini0906 geinstalleerd. Dat is een dashcam met 2 camera's (voor en achter). Moet de achterste nog aansluiten gezien deze gekoppeld is met een kabel (nog geen tijd gehad). Camera neemt nu op met resolutie van 1080p en met 60fps (zodra ik de 2de camera aansluit, is de max 30fps per camera).

Ben zeer tevreden met deze camera. Voorheen een aantal andere dashcams uit de mini serie gehad zonder problemen - een goede voeding is erg belangrijk anders vertonen deze cams de raarste afwijkingen.
 

Skodadriver87

Actief lid
Nadat mijn dashcam een week of twee bij de douane heeft gelegen kan ik hem maandag eindelijk ophalen bij het postkantoor. Kan niet wachten. Ben erg benieuwd naar het resultaat!!



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Skodadriver87

Actief lid
Nee maar moest sowieso een aankoopbewijs opsturen. Dus gift gaat dan niet lukken. Weet nog geen bedrag. Gok dat er ongeveer 30 euro bij op komt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Rallye

Forumguru
Het maakt niet uit wat de verkoper invult. Het gaat om de waarde van wat wordt ingevoerd: ook over een gift betaal je invoerrechten/BTW. En als je er inderdaad wordt uitgepikt ook de kosten voor de vervoerder (in mijn geval ooit eens 12,50).
 

Skodadriver87

Actief lid
Post NL rekent sowieso 13 euro handelingskosten. Dan wordt er ook nog btw gerekend over de aanschafprijs van het product. En eventueel nog wat andere toeslagen afhankelijk van de aanschafprijs.

Voor deze camera gok ik iets van 30 euro totaal bijkomende kosten. Morgen weten we het precies.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Skodadriver87

Actief lid
Heren ben nu bezig met installatie. Ben zojuist op het laatste punt aangekomen het aansluiten van de kabels op de zekeringkast. Plaatje van harrieskoda geeft aan waar ze moeten zitten echter zitten daar bij mij al zekeringen in.

Moet ik een andere plaats vinden of de bestaande zekeringen vervangen door de kabels? Ontvang graag zsm antwoord zodat ik vanmiddag nog een testrit kan maken.

Dank alvast daarvoor.
ec8f12107e54ebee3e358841fc9640c8.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Skodadriver87

Actief lid
Btw mijn Skoda heeft is de xenonversie. Mogelijk dat dat uitmaakt?

Zelf heb ik geen verstand van doormeten dus dat gaat em niet worden helaas.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Highway

Forumguru
Dan wel S2 maar het principe is hetzelfde - ik heb er een zekering bij gezet voor de dashcam.

Ik zie op jou foto nog diverse zekering plaatsen met een vrije aansluiting: je ziet op de plaatsen waar geen zekering zit, wel 1 pinnetje zitten (waar het voetje van de zekering in gaat, in jou geval het bovenste pinnetje). Dit is niet in alle lege plaatsen, maar een wel een hele aantal.

Je kan deze pinnetjes meten en hopen dat er 1 een geschakelde is. Dan kan je de zekering kast los halen, de achterkant los klikken en een nieuwe connector erin klikken. Je hebt hiervoor wel een bepaalde connector nodig, ik verwacht dat de dealer wel weet welke dit is en deze je ook kan leveren.

Onderstaande link laat je zien hoe het kan, inc. foto's: https://www.my-gti.com/601/addition...olf-jetta-passat-eos-scirocco-rabbit-fuse-box

Bij mijn S2 hoefde ik niet veel te demonteren gelukkig.
 

Skodadriver87

Actief lid
In de plekken die Harrie Skoda gebruikt zit beiden 10a. De zekeringen in de bijgeleverde dashcam zijn 15a. Kan ik ze er dan uithalen en die van de dashcam inpluggen?

Dat meten gaat mij zelf niet lukken. Ben al druk aan het zoeken op het web of er uitleg is voor de O3. Tot op heden kan ik niets vinden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan