Het grote Dashcam topic

gdisselkoen

Forumguru
Misschien een misvatting of denkfout, maar als een dashcam een parkeerstand heeft, dan staat de camera altijd aan, alleen wordt niet alles opgenomen. Op het moment dat er beweging geconstateerd wordt, worden de beelden opgeslagen.

Een camera die uit staat, en geen voeding heeft, kan niet detecteren of er beweging is.

De dashcam verbruikt niet veel stroom, maar als de auto langere tijd stil staat kan deze de accu wel dusdanig leegtrekken dat de auto niet meer gestart kan worden.
 

Horkje

Forumguru
Ik kan morgen wel kijken welke ik gebruikt heb voor constant en voor contact.

Super, dat zou me wel extra helpen.

Waarom allemaal zo moeilijk/omslachtig jongens?

Ik heb hem gewoon via de zekeringkast aangesloten en verder geen "slimme snufjes" die de boel qua spanning in de gaten houden. Accu blijft gewoon goed, ondanks de kleine afstanden die ik rijd.

Daarbij gaat de dashcam aan als het contact aan gaat, en uit zodra de sleutel uit het contact genomen wordt.

Kijk anders even in mijn eigen topic, of een aantal pagina's terug in dit topic, hoe ik het precies aangesloten heb.

Qua omslachtigheid valt het wel mee eigenlijk. Of ik nu de draden van de cam op de zekeringkast prik of de draden van de “accubewaker” dat maakt niet heel veel verschil.

Ik ga sowieso nog even zoeken naar jouw foto’s @HarrieSkoda die heb ik nu nog even niet in beeld zeg maar...

Hoe meer info hoe beter.

Voor mij is de parkeerstand wel iets wat ik graag wil. Nu begrijp ik dat deze bij de DOD RC500S niet optimaal is. Er is geen buffer waardoor pas ná de “impact” wordt opgenomen. Je ziet dan in het beste geval net de dader weg rijden. Als ik echter constant “in loop” opneem, heb ik waarschijnlijk wat meer zekerheid. Dit is hoe ik het nu zie. Kan best dat ik het in de praktijk anders invul als blijkt dat de SD kaart het niet trekt of wat dan ook.

Maar goed, die “accubewaker” is voor mij een extra veligheid. En qua “hardwiring” is het geen extra werk verder.

Verder denk ik dat het klopt wat @gdisselkoen zegt over de parkeerstand. Misschien dat sommige cams echter nog een eigen batterij hebben?
 

gdisselkoen

Forumguru
@Horkje Op het moment dat ik de voeding uit de dashcam zelf haal, dan zet de dashcam zichzelf uit en krijg daar ook een gesproken melding van. Denk dat er in mijn camera dus inderdaad een batterij of condensator zit om nog enkel seconden spanning te leveren, en in dit geval, de camera netjes uit te zetten.
 

Horkje

Forumguru
Even een kleine update. Vandaag de dashcam uitgeprobeerd. Gewoon even simpel in de sigarettenaansteker voor de eerste indruk.

Ik heb dus een dual cam, de DOD RC500S, gekocht. Beeldkwaliteit is prima ook kentekens zeer goed leesbaar. Voordeel is dat zowel de voor als achtercamera dezelfde kwaliteit opnemen. Zal tzt beeld posten.

Het downloaden van de beelden lijkt echt “ruk”. Twee keer vier minuten beeld kost me zowat een kwartier om te doenloaden. Gewoon met WiFi van de cam naar App op smartphone. Dat lijkt me echt niet normaal...... wordt vervolgd.

In mijn geval bij de S3 is het zo dat je deze frontcam (best groot en door de uitstekende stekkers extra ruimte nodig) echt op geen enkele wijze een beetje discreet kan plaatsen. Valt enorm op en wellicht juist een trigger voor sommigen om mijn auto open te breken en mijn dashcam op Marktplaats te zetten o.i.d.

Uiteindelijk besloten om dan toch de achtercam voor voor te gebruiken..... deze cam is een stuk kleiner en heeft wel dezelfde topkwaliteit beeld.

In mijn geval moeten voor en achter met kabel verbonden worden waarbij de “frontcam” ook de voedingskabel heeft. Die frontcam zit nu bij mij achter dus ik moet niet alleen een kabel van voor naar achter voor de cams hebben maar ook een kabel van achter naar de zekeringkast voor. Nou ja, ik kies wel vaker de lastige weg.....

Maar goed, ik ben er blij mee en ga er van de week verder mee.
 

CBreedijk

Donateur
Zou m achteraf gezien niet meer inbouwen.
Heb de parkeer optie gedeactiveerd.
Misschien heb ik wel te weinig gespeeld met opties en instellingen.
 

Horkje

Forumguru
De DOD RC500S gaat mooi terug naar de winkel.

De beelden zijn prima maar het verdere gebruik is echt ruk. En dan heb ik de parkeerstand nog niet eens gebruikt...

De DOD App werkt voor geen meter en uiteindelijk wil ik wel via de App beelden kunnen downloaden. Het loopt vast, geeft de meest stompzinnige foutmeldingen of duurt bijna de dubbele tijd om een paar minuten film te downloaden. Dus tien minuten beeld kost 20 minuten download. Wellicht omdat het via 4G moet omdat tijdens downloaden mijn WiFi niet gebruikt kan worden.

Wel jammer. Qua beeld de beste maar nu toch weer even verder zoeken.

EDIT: Toch nog even nieuwe firmware op de cam gezet. Communicatie met App en Wifi lijken nu wel een stuk beter. Ook meer mogelijk qua parkeermodus dus ga het toch nog even aankijken. EIND EDIT
 
Laatst bewerkt:

CBreedijk

Donateur
Ik heb zekeringen 22 (trekhaak) voor constant en 48 (dodehoek herkenning) voor contact gebruikt.

Ik hen net camera weer aan de voorruit geplakt (die is vervange vanwege scheur), maar WiFi verbinding wordt iedere keer verbroken.
Ook maar eens firmware update draaien.
 

Horkje

Forumguru
Bedankt @CBreedijk !

Die DOD firmware was voor mij in ieder geval een verbetering. Ging nog vrij eenvoudig alleen is de “truuk” dat je daarna het .bin bestandje wel weer van je SD kaart moet halen.

Heb nu toch die DOD DP4 accubewaker gekocht ipv de Power Magic Pro van Blackvue omdat bij die DOD van die zekeringadapters erbij zaten maar twijfel nu toch wel weer wat. Die Blackvue kan je toch meer mee qua instellingen.

Komend weekend maar eens verder bekijken.....
 

Horkje

Forumguru
Ja, ik heb dat gelezen inderdaad @Disaster-Master en ook je uitpak tube gezien.

Ik heb nu toch de DP4 gekocht omdat deze ook de adapters voor de zekeringen erbij had en het voor mij echt plug and play was. Ik wilde even vlug vlug en voor die Power Magic Pro had ik adaptertjes moeten vinden en had even geen idee welke enz enz. Was even te veel gedoe voor mijn gevoel.

En in principe wordt de auto dagelijks gebruikt dus ik durf de gok voorlopig wel te nemen. Misschien tzt eens na een nachtje filmen de accu meten?

Ik heb nu in ieder geval via de A stijl een kabel weggewerkt en eronder het zij paneeltje weg gehaald zodat ik alles eenvoudig bij de zekeringen kon brengen. Paar minuten werk eigenlijk.

B1F1DE91-D3BF-4B62-8B79-368D92E3015E.jpeg

De “aarde” draad netjes op de bout vastgezet en uiteindelijk zekering 55 (ook trekhaak) eruit getrokken en de adapter erin geprikt en de zekering in de adapter geprikt.

7220A071-DFEB-4367-A9C1-085825F59F0D.jpeg

Uiteindelijk heb ik van het opbergbakje dat de zekeringkast afsluit een zwart kaarthoudertje eruit gehaald waardoor ik de DP4 module nu uit het zicht in het opbergvakje kan bedienen.

6292F936-00EB-4F93-BD2E-706F8B316ABF.jpeg

Voor nu is het prima zo.

Heb het direct getest en rook al vrij snel een brandlucht. Gelukkig was dat ergens buiten ;)

Nu maar eens verder klooien met de parkeer instellingen van de camera’s.
 

Skodadriver87

Actief lid
9325999335b195ff171687c6143eb5a8.png


Iemand al eens een dashcam geprobeerd specifiek voor de spiegel van Skoda (of andere VAG)

Kwam ze tegen op Ali maar ben benieuwd of iemand al eens zo een heeft aangeschaft en geprobeerd. Heb gezocht op DVR Skoda en dashcam Skoda op Ali expres

Heb eea al doorgelezen. Maar 882 posts is wat veel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ik heb zo'n camera @Skodadriver87 , en ik ben er dolgelukkig mee!

Valt totaal niet op (ook grappig als je bijv. iets aan je auto laat doen, ze merken niet dat hij erin zit).

Lees even mijn persoonlijk topic (in mijn handtekening te vinden).
Volgens mij heb ik het bericht ook ergens achteraan dit topic geplaatst. Weet het niet zeker meer!
 

Skodadriver87

Actief lid
Ik heb zo'n camera @Skodadriver87 , en ik ben er dolgelukkig mee!

Valt totaal niet op (ook grappig als je bijv. iets aan je auto laat doen, ze merken niet dat hij erin zit).

Lees even mijn persoonlijk topic (in mijn handtekening te vinden).
Volgens mij heb ik het bericht ook ergens achteraan dit topic geplaatst. Weet het niet zeker meer!

Je handtekening staat er niet bij in tapatalk.
Kun je me een PB sturen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Spinal

Forumguru
9325999335b195ff171687c6143eb5a8.png


Iemand al eens een dashcam geprobeerd specifiek voor de spiegel van Skoda (of andere VAG)

Kwam ze tegen op Ali maar ben benieuwd of iemand al eens zo een heeft aangeschaft en geprobeerd. Heb gezocht op DVR Skoda en dashcam Skoda op Ali expres

Heb eea al doorgelezen. Maar 882 posts is wat veel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Iemand?? ongeveer 30 mensen hier :-) heb hem zelf ook. Zeer tevreden mee.
 

Skodadriver87

Actief lid
Heb hem vanmorgen besteld. Ben erg benieuwd. Tzt zal ik nog wel wat vragen hebben mbt de installatie.

Is de zekeringkast bij alle O3’s hetzelfde ingericht? Zodat ik alles kan overnemen wat in de howto van Harrie staat? Ik heb bijv af fabriek xenon. Zou dat een verschil opleveren in de zekeringkast?

Welke SD kaart hebben jullie geplaatst en wat is de grootst mogelijke opslag die erin kan zonder storing?

Hoe heet de app? Kan ik die alvast downloaden.

Is er iemand met zon apparaat die in de buurt van Harderwijk woont en bij problemen kan helpen met installatie?
 

HarrieSkoda

Forumguru
Heb hem vanmorgen besteld. Ben erg benieuwd. Tzt zal ik nog wel wat vragen hebben mbt de installatie.

Is de zekeringkast bij alle O3’s hetzelfde ingericht? Zodat ik alles kan overnemen wat in de howto van Harrie staat? Ik heb bijv af fabriek xenon. Zou dat een verschil opleveren in de zekeringkast?

Welke SD kaart hebben jullie geplaatst en wat is de grootst mogelijke opslag die erin kan zonder storing?

Hoe heet de app? Kan ik die alvast downloaden.

Is er iemand met zon apparaat die in de buurt van Harderwijk woont en bij problemen kan helpen met installatie?

Je gaat zeker geen spijt ban de camera krijgen. Natuurlijk wil iedereen steeds scherpere beelden, maar ik vind dit voldoende.

Helaas nog geen tijd gehad om een foto van de beeldkwaliteit te maken.

Zekeringkasten zijn hetzelfde ingericht, alleen zal er hier en daar een zekering meer in zitten bij je.

Geen probleem, originele zekering kan bovenop de aansluiting van de dashcam, in dezelfde 'slot' gedrukt worden.

Ik heb een 32GB kaartje erin zitten. Wel eentje zoeken met een hoge klasse, anders krijg je 1fps beelden:D.

Zoals ik je had gestuurd, maak ik gebruik van de Mio-cam.

Heb zelfs filmpjes gezien dat men de dashcam op het infotainment scherm hebben geïnstalleerd. Is ook best bruut.

Installeren is een fluitje van een cent!
 

Spinal

Forumguru
Ik heb ook de MioCam app, die wordt door de fabrikant ook geadviseerd.
Volgens mij is 32GB de het hoogst mogelijke wat ondersteunt wordt. En idd een class 10 kaartje kopen (micro SD)
 
Bovenaan Onderaan