Het grote Dashcam topic

CBreedijk

Donateur
Heb ook gekeken naar de 360 variant.
Idd wel heel gaaf, maar hoef niet alles in/uit de auto ook op camera ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Die camera ziet er gaaf uit. Mooi ook die grote glazen lens. Zo aan de grootte / uiterlijk te zien moeten dat wel goede optics zijn.. Maar wel jammer dat hij een diafragma van F/2.4 heeft. dat zou in theorie in het donker toch wat minder positief moeten uitvallen.. tenzij de sensor goed genoeg is met hogere ISO zonder dat er veel ruis komt.
 

Horkje

Forumguru
@Snorremans ziet er goed uit.

Heb je misschien wat foto’s van hoe de cam er in/op je Superb uit ziet?

Heb je zeg maar met vaste voeding ingebouwd?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

harry

Senior Member
Heb een dashcam gekocht en wil deze aansluiten op de 12v aansluiting (met een 5v usb sigaretten ding) maar kom er nu achter dat deze constant stroom levert, ook als je de auto van contact haalt en zelfs als je de deuren vergrendeld.

Gevolg is dat de dashcam aan blijft staan. Is er iemand die daar een goede oplossing voor heeft? Is de 12v niet uit te schakelen ergens in de boordcomputer?
 
Aansluiten in de zekeringkast onder het stuur op een geschakelde plus zoals hierboven te zien is op de afbeeldingen. Dit zijn de componenten om het juist aan te sluiten en nig een bijkomende zekering van bijvoorbeeld 3 of 5 ampère.
 

Horkje

Forumguru

Horkje

Forumguru
Ben me momenteel aan het voorbereiden om een DOD dashcam via de Power Magic Pro van Blackvue aan te sluiten.

Nu moet ik weten welke van de zekeringen constante voeding heeft. Ik snap dat ik dat wellicht kan meten maar kan je op basis van de handleiding al bepalen welke plekken wel en welke geen constante voeding hebben?

En wat is eigenlijk zekering 35 “spanningsstabiliSator voor taxi’s” (zie handleiding.


D1B161C5-BC17-4D6F-8700-6D79A912E5A9.jpeg


De zekeringen heb ik inmiddels aardig in beeld nu (duidelijker dan de handleiding).

935BFD6A-0699-4AA9-9AB0-B55D89ADF925.jpeg
 

HarrieSkoda

Forumguru
Waarom allemaal zo moeilijk/omslachtig jongens?

Ik heb hem gewoon via de zekeringkast aangesloten en verder geen "slimme snufjes" die de boel qua spanning in de gaten houden. Accu blijft gewoon goed, ondanks de kleine afstanden die ik rijd.

Daarbij gaat de dashcam aan als het contact aan gaat, en uit zodra de sleutel uit het contact genomen wordt.

Kijk anders even in mijn eigen topic, of een aantal pagina's terug in dit topic, hoe ik het precies aangesloten heb.
 

CBreedijk

Donateur
Ik wilde in eerste instantie de parkeer-stand van de DOD camera gaan gebruiken.
Die maakt gebruik van een constante stroomtoevoer.
Deze kan de accu wel leegtrekken, vandaar.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Mijn dashcam heeft ook een parkeer-stand functie. Dus als er iets gebeurt, gaat de dashcam automatisch aan. Nu is de sensitiviteit van elke dashcam anders, dus zal de een sneller (en langer) aan springen dan de ander.

Maar mijn accu is in ieder geval nog springlevend, na de dashcam een goede 9 maanden in gebruik te hebben :D.
 
Bovenaan Onderaan