Het grote Dashcam topic

Sparkie

Forumguru
@Kensei : Is de dashcam inmiddels binnen? Ik ben nl. ook geïnteresseerd in die jij besteld hebt.

Ik ben vooral benieuwd naar de lengte van de voedingskabel. Ik ben van plan de cam naast de achteruitkijkspiegel te hangen en dan de kabel langs de zijkanten van de voorruit laten lopen naar een plek waar we makkelijk spanning afgetapt kan worden.
 

Kippie-style

Forumguru
@Kensei : Is de dashcam inmiddels binnen? Ik ben nl. ook geïnteresseerd in die jij besteld hebt.

Ik ben vooral benieuwd naar de lengte van de voedingskabel. Ik ben van plan de cam naast de achteruitkijkspiegel te hangen en dan de kabel langs de zijkanten van de voorruit laten lopen naar een plek waar we makkelijk spanning afgetapt kan worden.


Over algemeen moet dat lukken alle cams die ik heb zijn ong 5 meter.En lopen vanaf aansteker achter dash langs naar spiegel.
 

van_der_P

Senior Member
Heeft die Mini 0801 ook een G-sensor ? Dit biedt de mogelijkheid om bij een aanrijding de beelden direct vast te leggen.
Op de Chinese variant van marktplaats staan best veel leuke aanbiedingen met er alles op en aan, voor minder als de helft van wat deze produkten in Europa kosten. kijk eens op http://nl.aliexpress.com/ Een credit kaart is handig en ook enige voorzichtigheid. Even in de zoekbalk dashcam invullen.
 

Sparkie

Forumguru
Ik heb het niet zo op de G-(spot)sensor. Als je een aantal keren te hard over een verkeersdrempel rijd (en die hebben we gelukkig niet zo veel in NL) zit je binnen de kortste keren met een volle SD kaart. Als je een 32Gb SD kaart hebt heb je ongeveer 5 uur (rij)tijd om de opname van de aanrijding vast te leggen. Tijd genoeg lijkt me.
 

dirkkroneman

Forumguru
Ik heb het niet zo op de G-(spot)sensor. Als je een aantal keren te hard over een verkeersdrempel rijd (en die hebben we gelukkig niet zo veel in NL) zit je binnen de kortste keren met een volle SD kaart. Als je een 32Gb SD kaart hebt heb je ongeveer 5 uur (rij)tijd om de opname van de aanrijding vast te leggen. Tijd genoeg lijkt me.
Op de Mivue die ik heb is de gevoeligheid in te stellen ;)
 

van_der_P

Senior Member
Vandaag ook zo'n exemplaar bij de Action opgehaald €16,95, dat viel reuze mee. Thuis het zaakje uitgepakt. Accu opgeladen en wat voorkeuren in gesteld voor foto's die je ermee maken kunt. Het zelfde voor het video deel.
De beschrijving is vrij beknopt niet alles staat uitvoerig beschreven. Dus moet je vooral door zelf wat te experimenteren er achter komen hoe het een en ander werkt. Morgen een goed plekje in de auto zoeken voor de dashcam.
Het mooie aan dit apparaat is dat je het ook als een soort bewakingscamera in huis kunt gebruiken. Om op deze manier b.v. je voordeur in de gaten te houden als je niet thuis bent.
 

RefleCs

Forumguru
Vandaag die van de action ook geprobeerd. Wat mij betreft voldoet deze niet aan de eisen. De kwaliteit is dusdanig slecht dat kentekens niet af te lezen zijn. Je kan in de menu's Full HD selecteren maar opnemen in full-hd doet hij niet. Overigens staat dat ook in de specs maar toch vreemd dat je dan wel de keuze hebt. Het is een leuk ding en je kan er op zich prima mee uit de voeten echter het doel waar het echt voor dient wordt in mijn ogen niet gehaald.
 

dirkkroneman

Forumguru
Op mijn dashcam kun je ook kiezen of je 720p of 1080p (full hd) wil opnemen, dat is niet zo gek. Wel gek dat ze HD kwaliteit beloven maar dus erg slecht is, jammer!
 

Pendragon

Forumguru
Mee eens Dirk! Ik ben normaal ook fan van de Action omdat ze daar wel leuke goedkope dingen hebben (zoals de grote vezeldoeken), maar electrische apparatuur....heb er 1 keer een paar wifi repeaters gekocht. Was een drama. Gelukkig zit ik in de wereld van IT, dus kon ik het wel fixen, maar een leek zou er niks van snappen. Maar wel heel gek als ze Full HD opgeven dat dat dan niet zo is. @RefleCs kun je anders eens een filmpje plaatsen, dan kunnen we zelf ook eens oordelen.
 

Pendragon

Forumguru
ok, net even een paar filmpjes op youtube gekeken en de kwaliteit is idd niet best. voor HD is het wazig beeld.
 

RefleCs

Forumguru
Zodra ik even tijd heb zal ik even wat online gooien. Net ook even bij nacht gereden en het beeld is op zich aardig maar niet bruikbaar bij een aanrijding of iets in die geest. En eens, voor dat geld kan het ook haast niet. Daarentegen ook weer eens met Dirk. Als je wat belooft moet je het waarmaken. En ja de resolutie is HD (1280x720) maar de beeldkwaliteit van mijn in 2001 gekochte digitale camera was beter dan dit. De pixeldichteid is enorm slecht en daarnaast een grote hoeveelheid digitale ruis.
 
Bovenaan Onderaan