Het grote Dashcam topic

Kippie-style

Forumguru
@Kensei wat vaak gebeurt is dat het pakketje bij de douane blijft liggen ik heb al paar keer gehad dat die daar lag.2 keer een brief gehad omdat ze de waarde niet konden bepalen voor de import kosten.
En een zaak bij PayPal opstarten werkt perfect 2 X gedaan altijd geld terug gehad.
 

lucbis

Lid
Hoi allemaal.

Ik heb sinds kort ook een Dash cam. Ik heb hem via hardwire aangesloten, werkte perfect contact aan camera aan contact uit camera uit, nu sinds vandaag zet ik mijn contact aan en gaat de camera niet aan power brand, ik kan hem wel handmatig aanzetten, gaat dan wel weer automatisch uit als ik de sleutel uit het contact haal.

Ik heb voor deze optie gekozen omdat bij mijn Skoda (oktavia uit 2008) constant stroom op de sigaretten aansteker staat, ik heb een 12V verdeel doos in het vakje naast het stuur gemonteerd en de plug eraf geknipt en de zwarte draad op het aardepunt in de zekeringen kast aangesloten en de rode draad op de lichtschakelaar gezet zekering 49 5Ahmp (uit de Skoda handleiding) weet iemand wat dit voor een probleem kan zijn.

groeten en veel opname plezier met de camera's gewenst.
 

Canon-Eye

Forumguru
Voor wie erin geïnteresseerd is: ik kwam deze tegen in een mailing van CameraNU.nl.

Lijkt niet onaardig, op het eerste gezicht - en voor een prijs waar men zich geen buil aan zal vallen...
 

Tallguy

Forumguru
Ja, de cam zit in de auto, maar ben daarna geopereerd aan een hernia en ben daar nu van aan het herstellen. Daarom de laatste weken ook niet op het forum geweest. Veel typen terwijl je plat ligt is niet makkelijk

Zal mijn review van de dashcam binnenkort posten incl wat pics.
 

Kippie-style

Forumguru
Ja, de cam zit in de auto, maar ben daarna geopereerd aan een hernia en ben daar nu van aan het herstellen. Daarom de laatste weken ook niet op het forum geweest. Veel typen terwijl je plat ligt is niet makkelijk

Zal mijn review van de dashcam binnenkort posten incl wat pics.


Sterkte met herstel.
Even een off topic vraag in nl geopereerd of buitenland?
 

Tallguy

Forumguru
OffTopic: in NL bij een privé kliniek die veel eerder tijd had voor een MRI en operatie dan het ziekenhuis dat 100mtr verderop ligt
 

RoelF

Forumguru
Voor wie erin geïnteresseerd is: ik kwam deze tegen in een mailing van CameraNU.nl.

Lijkt niet onaardig, op het eerste gezicht - en voor een prijs waar men zich geen buil aan zal vallen...

Ik heb er precies zo een van een vriend gekregen. Werkt overdag aardig, maar vooral 's avonds is het beeld slecht. Hij heeft een betere gekocht.
Ben nog een beetje zoekende hoe ik dit goed moet installeren in de O3... De 12voltplug voorin gaat niet uit als het contact uit gaat. Het liefst zou ik een geschakelde 12volt vinden bij de verlichting boven de voorruit, maar ik durf dat nieuwe plastic niet zo goed los te halen. Is er al iemand met meer lef geweest?
 

Kippie-style

Forumguru
Vandaag weer een nieuwe binnen gekregen had de vorige gesloopt iets met een kabel en een hatchback waar raam omhoog gaat.
ameja5ap.jpg

nepyteve.jpg
 

Sparkie

Forumguru
Ik heb net op eBay een Mini 0801 besteld in the US of A voor omgerekend 83 euries.
Volgens de verkoper zou het voor 27 februari worden geleverd.
 
Laatst bewerkt:

svdm

Senior Member
Ben benieuwd naar jullie ervaringen/reviews. Ook vooral erg benieuwd naar hoe jullie de bekabeling (ik geloof één kabeltje) netjes weg gaan werken. Persoonlijk zou ik 'm in ieder geval niet met het blote oog willen zien zo over het dashboard.

Ik wacht dus nog even met een evt. bestelling.
 

Sparkie

Forumguru
Ik heb al gekeken hoe de kabel weg te werken is. Volgens mij zit er een kabel van 5 meter bij die je dan vanaf de spiegel bovenlangs onder de bekleding klemt, dan langs de A-stijl naar beneden en dan naar het zekeringkastje bij de bestuurder.
Ik moet alleen een methode zien te vinden om daar zonder las en breekwerk de kabel aan te sluiten. Het betreft hier namelijk een leasebak.
Kan je daarvoor een niet gebruikte zekering gebruiken? Misschien kan @Kensei aangeven hoe hij de camera heeft aangeloten?
 

RoelF

Forumguru
Ik had namelijk de kabel aan de bijrijderskant door de a-stijl getrokken, maar toen viel m'n DAB-ontvangst wel erg vaak weg. Vermoedelijk loopt de antennekabel aan die kant. Aan de bestuurderskant is waarschijnlijk een goede keuze. Ik moet er ook nog weer eens mee aan de slag.
Het leek trouwens dat de deurrubbers geplakt zitten?
 

Tallguy

Forumguru
Ik heb mijn dashcam aangesloten op de 12V stekker/plug in de auto. Enige wat waardeloos is, is dat mijn auto de stroom niet van die 12v haalt als ik contact uitzet :(
 

RoelF

Forumguru
Dat is inderdaad jammer. Er zal toch wel een aansluiting in het zekeringkastje te vinden zijn die achter het contact zit? Binnenkort toch eens kijken als het weer droog en zonnig is.
 
Bovenaan Onderaan