Het grote Dashcam topic

EdK

Forumguru
De specs die opgegeven worden kunnen gerust waar zijn hoor, maar als er een bagger lensje in verwerkt zit houd het al over al heb je dan een 20 megapixel of hd camera

of zit er nog een plastiekje voor de lens die jullie vergeten zijn weg te halen ?
 

deusjevo

Forumguru
Links boven in de hoek van het scherm zat een klein rood puntje, dat was 't begin waar je plasticje moest lostrekken
 

namleop

Actief lid
Sinds een paar jaar heb ik een camera hangen achter de binnenspiegel. Gelukkig nog nooit nodig gehad bij een ongeluk, maar het is ZO fijn dat je weet dat als er wat gebeurt dat je dan dan op video hebt!

Hij hangt bij mij achter de binnenspiegel, vanuit de bestuurderspositie is hij in het geheel niet te zien, ook van buiten valt het niet op, het is een mooi klein apparaatje.

Ik heb al veel dingen geschoten, de beste bewaar ik dan (zoals overstekend wild, bijna-aanrijdingen, lompe acties en zelfs een uit de auto kotsende medeweggebruiker :D.

Ik heb een carcam (www.carcam.nl). De kwaliteit is niet zo best, nummerborden van auto's zijn net niet te lezen, maar verder werkt ie prima. Gaat ook automatisch aan en blijft een aantal seconden opnemen nadat je het contact uitzet. Op een 8GB sd-kaartje gaat zo'n 6 uur video.

Ik heb er zo geen foto van maar die kan ik hier binnenkort wel even opzetten.
 

Tallguy

Forumguru
Blegh...zit al 6 weken te wachten en nog steeds geen dashcam ontvangen. Net maar een geschil gestart bij PayPal. Verkoper denkt dat ik nóg langer wil wachten maar dat gebeurd niet, nu zit ik nog nėt binnen de termijn om een geschil te kunnen starten.
Jammer hoor....
 

Tallguy

Forumguru
@Corné: In China via een eBay verkoper die erg goede feedback/reviews kreeg. Het kan natuurlijk zo zijn dat het ding ergens in transport in kwijtgeraakt, maar ja...ik betaal natuurlijk niet voor iets wat ik niet krijg. Verzenden en het risico daarvan ligt over het algemeen wel bij de verkopende partij. Als die netjes de boel verzend en de tranporter raakt het kwijt, tsja...dan is het vervelend :( Paypal biedt iig de mogelijkheid een geschil in te dienen bij niet ontvangen goederen. Nu maar afwachten...
 

CDK

Forumguru
Succes! Ben wel benieuwd naar hoe Paypal dit oppakt en afhandelt eigenlijk, wil je de uitkomst daar van posten a.u.b?
Ik heb alleen maar ervaring met Deal Extreme www.dx.com meest wat ze verkopen is crap maar het komt altijd wel aan
 

Pendragon

Forumguru
Ben ook benieuwd, het is voor mij altijd de reden dat ik het via PayPal doe. Dan heb je nog wat zekerheid in het geval je niks ontvangt.
 

Tallguy

Forumguru
De dashcam is gisteren binnengekomen gelukkig. Om een of andere reden heeft het transport gewoon bijna 2 maanden erover gedaan hier te komen...iets dat ik nog nooit heb meegemaakt.
Enfin...ik voeg wat fototjes toe van de cam....meer kan ik momenteel bijna niet omdat ik ook nog eens geveld ben door een hernia

Het doosje met de cam. Erg klein/compact.
ImageUploadedByTapatalk1385551354.686048.jpg

De inhoud wordt gecontroleerd door mijn kat
ImageUploadedByTapatalk1385551427.340167.jpg

De camera zelf, ongeveer 2 vingers dik en 2 vingers hoog. Echt klein en lekker opvallend weg te werken
ImageUploadedByTapatalk1385551474.554214.jpg

Ik heb het 8gb microSD kaartje meteen vervangen door een Class10 microSD van 32gb. Ik kan dan met een 5minuten loop iets van 5-6 uur opnemen op fullHD kwaliteit incl audio.

De GPS zit in het voetje dat je tegen de voorruit moet plakken en is verbazend vlot met het krijgen van een fix.

Ik zal kijken of ik een dezer dagen de boel in de auto kan plakken en een testje kan doen...hangt helemaal af van hoe mijn hernia zich gedraagt (de laatste tijd erg waardeloos).

To be continued....

EDIT: er was nog gevraagd hoe lang de stroomdraad is: dat is 2,95mtr
 
Laatst bewerkt:

RefleCs

Forumguru
Ziet er netjes uit. Leuke foto met die kat erbij ;) Geeft direct een goed beeld van hoe groot alles zo'n beetje is.

Beterschap voor wat betreft je hernia :( Das wel ff minder.
 

Sparkie

Forumguru
Als je hem niet kan testen, dan wil ik dat wel voor je doen....
Bestel ik wel een nieuwe voor je in China ;)
 

svdm

Senior Member
Omschrijving is uitgebreid, maar ook een beetje blablabla zo op het eerste gezicht. Zijn er reviews op internet te vinden wellicht van deze cam? Meer gebruikerservaringen?
 
ja maar een review heb je zo direct niets aan als er zoveel meningen zijn. Lees veel goed maar ook dat soms niet opstart.. nog eens verder zoeken maar.
 
Bovenaan Onderaan