Het grote Columbus Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

higgy

Forumguru
Het is dan ook geschakeld aan diverse sensoren middels het CAN BUS systeem als ik mij niet verspreek. Is vast softwarematig uit te schakelen hoor!
Dat is ook hetgeen mij bereikt heeft, 't schijnt via de VAS-kast vd dealer uit te schakelen te zijn. Alleen keek de mijne heel glazig en kwam de Columbus nog niet eens voor in z'n VAS-kast.

a_buis

Nieuw lid
dvd speler

Heb gister mijn Octavia 2.0 tdi met columbus opgehaald, en hier zat gelukkig de dvd "gewoon" bij, en reeds geinstalleerd op de HDD.
Voor iedereen die nog twijfelt het is de moeite waard! nauwkeurige navigatie, ook zeer snel in het herberekennen van een nieuwe route. En het geluid is van goede kwaliteit. Heb zelf de 8 speakers van de elegance uitvoering en dat is ruim voldoende met de columbus.

Ben van plan een octavia met columbus te gaan leasen, kun je er ook een dvd film mee afspelen?

!Škoda!

Actief lid
Ben van plan een octavia met columbus te gaan leasen, kun je er ook een dvd film mee afspelen?
Ja dat kan, maar alleen in stilstand.
Eventueel kun je een vrijschakeling kopen maar die kost ongeveer 150 Euro, en geeft naar het schijnt problemen met je navigatie.

a_buis

Nieuw lid
Ok dank je. Weet iemand wat voor een problemen? Is dat wanneer je een bestemming hebt ingevoerd en dan al rijden een film laat kijken door bijrijder + kids dat dan de navi niet werkt? Daarna weer wel?

!Škoda!

Actief lid
Ok dank je. Weet iemand wat voor een problemen? Is dat wanneer je een bestemming hebt ingevoerd en dan al rijden een film laat kijken door bijrijder + kids dat dan de navi niet werkt? Daarna weer wel?
De problemen die opgemerkt worden zijn dat het NAV systeem niet meer de juiste (voldoende) pulsen krijgt, en daardoor een afwijking gaat vertonen. Sommige mensen hoor je daar ook niet over / ontkennen het.

Volgens mij persoonlijk valt het wel mee, ik heb in NL vrij continu een fix van 10+ satelieten, dus dan "herpositioneert" de NAV vanzelf...

DVD + NAV kan niet.

a_buis

Nieuw lid
Maar de kaarten sla je toch op de harddisk op? Of de film zet je op de harddisk via poortje (SD?, USB?) voorop de unit?

!Škoda!

Actief lid
Maar de kaarten sla je toch op de harddisk op? Of de film zet je op de harddisk via poortje (SD?, USB?) voorop de unit?
Kaarten op HDD, film in slot, maar je hebt maar 1 kanaal video: dus of film kijken of navigeren (ik betwijfel of Navigatiestem je DVD geluid "wegdrukt").
Als je dan film kijkt schijnt de Navigatie de weg kwijt te raken
(zelf geen ervaring mee, daar ik geen vrijschakeling heb).

Als ik de Kids wil laten kijken koop ik liever zo'n duo setje voor in de auto (bijna zelfde prijs als een vrijschakeling), dan hebben ze het scherm ook dichterbij :)

en ik heb dan de Navigatie/radio/mp3/cd speler voor mezelf....

Tallguy

Forumguru
[moderatorbreak]
Hier alles wat Columbus NAVIGATIE related is in dit topic posten aub. Primair gebruiken mensen het toch voor navigatie, dus dat topic (dit topic dus) wil ik schoon en to-the-point houden.

Als je het wilt hebben over het MP3 gedeelte van de Columbus post het dan hier. Alle MP3 gerelateerde postings die ik hier aantref zal ik dus moven.

Alle DVD related vragen post je hierzo .

Alleen op die manier is het later voor iedereen (incl andere geïnteresseerden) terug te vinden.

Bedankt voor jullie medewerking.
:aangenaam:[/moderatorbreak]

jbr66

Nieuw lid
Columbus en telefoon

Heb net 2 dagen mijn Octavia Combi met Columbus en Bluetooth. Ben erachter gekomen dat je GSM Bluetooth SAP (SIM Access Profile) moet ondersteunen om via Columbus te bellen (bijvoorbeeld Nokia 6021, ook het adresboek wordt dan netjes gesynchroniseerd). Heeft de GSM alleen Handsfree Profile dan moet de GSM gebruikt worden om het nummer te draaien, maar wordt de microfoon en luidsprekers van de Columbus gebruikt.
Ben tot nu toe zéér tevreden over de auto.....

jbr66

Nieuw lid
Mijn HTC Tytn II word ook prima ondersteund.
Ik gebruik regelmatig het Columbus systeem om iemand te bellen aangezien dat makkelijk er is.
Goed om te weten dat HTC Tync II werkt, heb je nog iets moeten instellen of was het simpel paren en werken?

debbels

Nieuw lid
Kan wel achteraf ingebouwd worden.
Zie hier --> http://www.octavia-vrs.com/technical/bluetooth.html

Zal je alleen wel wat tijd en geld gaan kosten.
Het kwam voor mij op ongeveer 400 euro uit als ik via VRstu op briskoda ging bestellen en het liet inbouwen door de dealer.
Misschien ben je best handig en zou je het zelf kunnen.

Iemand ervaring met achteraf inbouwen?

Ik heb dit gemeld bij mijn Dealer. Ze kunnen alle onderdelen bestellen. Ze kunnen het ook inbouwen, maar durfen het niet aan ivm storingen?!?!

Falk

Nieuw lid
stem / taal

Weet iemand of en hoe het mogelijk is een andere stem / taal te selekteren voor de navigatie instructies ?

nomad

Senior Member
Dat is ook hetgeen mij bereikt heeft, 't schijnt via de VAS-kast vd dealer uit te schakelen te zijn. Alleen keek de mijne heel glazig en kwam de Columbus nog niet eens voor in z'n VAS-kast.

Dat zou mooi zijn. Anders heb ik nog altijd de Dietz 1280 die nu nog netjes zijn werk doet bij de Nexus.

Klaasje

Forumguru
Heb net 2 dagen mijn Octavia Combi met Columbus en Bluetooth. Ben erachter gekomen dat je GSM Bluetooth SAP (SIM Access Profile) moet ondersteunen om via Columbus te bellen (bijvoorbeeld Nokia 6021, ook het adresboek wordt dan netjes gesynchroniseerd). Heeft de GSM alleen Handsfree Profile dan moet de GSM gebruikt worden om het nummer te draaien, maar wordt de microfoon en luidsprekers van de Columbus gebruikt.
Ben tot nu toe zéér tevreden over de auto.....

Ik heb de Nokia N70 en die heeft geen SAP, maar als je van de Nokia site een stukje software download, dan synchroniseerd hij netjes met de Columbus.
Dit progje draait op de achtergrond in je telefoon.

http://europe.nokia.com/A4160018

dit werkt ook op de parrot, nokia carkit 610

groet

klaasje

Jenn

Nieuw lid
Hoi, ik heb een vraag over de Columbus, Ik ga de elegance attr business bestellen, nu is mij verteld dat ik daarbij een aparte CD bij moet bestellen van € 250. Kun je mij vertellen of dat klopt ?

Alvast bedankt!

Ik heb de Nokia N70 en die heeft geen SAP, maar als je van de Nokia site een stukje software download, dan synchroniseerd hij netjes met de Columbus.
Dit progje draait op de achtergrond in je telefoon.

http://europe.nokia.com/A4160018

dit werkt ook op de parrot, nokia carkit 610

groet

klaasje

Dit heeft Skoda ook achterhaald. Op hun site staan ook de type Nokia's vermeld. Zie: http://new.skoda-auto.com/COM/model/octavia/comfort/Pages/GSMIIwithBluetooth.aspx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan