Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

@ElScorpione Dat komt omdat de update van juni niet plaatsgevondenheeft, het is nog steeds ECE 2016, daarin zitten nog steeds de mappen die in januari 2015 gecompileerd zijn geweesd door skoda (en gebaseerd zijn op de teleatlas maps van september 2014), ece 2017 is uitgesteld tot november/december 2016, die zal de maps van januari 2016 bevatten, dus de teleatlas maps van september 2015

Met andere woorden we zitten met zeer oude maps
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Ik ben aan het kijken om een Superb II combi met Columbus aan te schaffen. Ik heb een mooie gezien in Wallonië, maar die staat waarschijnlijk in het frans. Het menu in NL zetten zal nog redelijk simpel zijn, vermoed ik, maar is het ook mogelijk om de stemcommando's en Bluetooth in NL te zetten? Ik heb ook een Ford Fiësta met hetzelfde probleem. Hier kan de dealer de taal niet veranderen.

Mvg
 

Evilcomputing

Senior Member
De dame die in mijn Columbus alles voorlas was ook een Belgische.
Maar ik weet eigenlijk niet of je zelf de taalinstellingen kon wijzigen. (maar heb dan nu ook geen columbus meer)
 

Antera

Donateur
Hallo

Ik ben aan het kijken om een Superb II combi met Columbus aan te schaffen. Ik heb een mooie gezien in Wallonië, maar die staat waarschijnlijk in het frans. Het menu in NL zetten zal nog redelijk simpel zijn, vermoed ik, maar is het ook mogelijk om de stemcommando's en Bluetooth in NL te zetten? Ik heb ook een Ford Fiësta met hetzelfde probleem. Hier kan de dealer de taal niet veranderen.

Mvg


Goede kans dat je NL software erop moet zetten alvorens je naar NL kan sommige kunnen namelijk wel naar een andere taal maar missen de database van die taal
 

Joske

Forumguru
Dat mag toch echt niet uitmaken volgens mij. Als ze bij de verkochte auto's in BE nog eens rekening moeten gaan houden of dat het 1 of andere Waal een Skoda koopt of een toffe Vlaming....... :pieker: Laat staan dat het nog verkocht wordt aan een Bruuusseleir (Brusselaar voor de Nederlanders). Dat wordt helemaal lachen als die stemcommando's geeft.


Lijkt mij gewoon aanwezig te zijn op de auto. Als je de taal kan wijzigen moet volgens mij ook de stemsoftware mee in het systeem ingebakken zitten.

Maar Mark kan ook gelijk hebben uiteraard. Maar specifiek voor BE lijkt het me zeker geen probleem.
 

Pendragon

Forumguru
Voor zover ik me kan herinneren kun je de taal eenvoudig aanpassen naar Nederlands, maar voicecontrol werkte niet in het Nederlands, daar moet de columbus perse op de Engelse taal staan.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
 
Bedankt voor de reacties.

Mijn ford fiesta heft dit probleem, telefoonboek en menu in NL, Bluetooth stemcommando's in Frans. Maar de Ford dealer zei dat deze fiesta waarschijnlijk is ingevoerd uit Frankrijk.

Mijn broer werkt bij Audi, mss weet hij of er voor in België verkochte VAG-produkten de NL en FR software geïnstalleerd is of achteraf kan geïnstalleerd worden.
 

Frenkie

Forumguru
Sorry voor mijn late reactie.
Ik heb het even getest, en het systeem kan inderdaad volledig over geschakeld worden in een andere taal, dus inclusief de stemcommando's. Bij mij staat deze standaard in het Nederlands, gisteren heb ik hem in het Engels gezet, de stemcommando's werden toen ook Engels. Ik ga er van uit dat de overige tig talen ook de stemcommando's hebben.
 

Pendragon

Forumguru
Sorry voor mijn late reactie.
Ik heb het even getest, en het systeem kan inderdaad volledig over geschakeld worden in een andere taal, dus inclusief de stemcommando's. Bij mij staat deze standaard in het Nederlands, gisteren heb ik hem in het Engels gezet, de stemcommando's werden toen ook Engels. Ik ga er van uit dat de overige tig talen ook de stemcommando's hebben.
Heb je bij Nederlands dan ook voicecontrol geprobeerd in het Nederlands? Bij mij werkte dat toen niet, maar misschien met nieuwere versies wel. Bij mij werkte het alleen met Engels, dus ook als een Columbus in het Nederlands was, was voicecontrol in het Engels.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
 

Frenkie

Forumguru
Ja, normaal start ik de voicecontrol met "Nieuw reisdoel" of "Naam bellen" of iets dergelijks. Met het omschakelen naar een andere taal is het "New destination".
 

MCRed

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Ik ben sinds zaterdag trotse eigenaar van een Ocavia II - facelift uit 2010.
Heb eerst de Columbus maar eens een updatea gegeven naar fw 5274, en V13 kaarten geladen.

Maar ik heb nog twee problemen:

- De voice control blijft engels, en ik kan er alleen mijn (bluetooth) telefoon en media mee bedienen

- Als ik via bluetooth muziek wil luisteren vanaf mijn telefoon (Lumia 950) komt er alleen geluid uit het rechter kanaal.


Weet iemand hiervoor de oplossing? Alvast bedankt voor jullie antwoord.
 

robmcroy

Nieuw lid
Weet niet of mijn 'post' hier op de juiste plaats staat? Sinds 1januari 2017 is de max toelaatbare snelheid buiten de bebouwde kom van 90 naar 70 km/h gebracht. Op de ingebouwde navigatie toestellen (Octavia oktober/2016) wordt rekening gehouden met een snelheid van 90km. Bij de berekening van afgelegde weg en tijd van aankomst zit hierop een discrepantie. Weet hier iemand raad hoe dat dit opgelost kan worden?
 

Bram_O2

Actief lid
Als je V.14 op de Columbus hebt staan (deze is er dit weekend opgezet bij mij), hoe luidt het kaartnummer dan als je de setup knop lang ingedrukt houdt?

Betreft een 2012 Columbus in een O2.
 
Bovenaan Onderaan