Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

mark8

Lid
Goedemorgen, ik heb ook een vraagje. Kun je de gesproken navigatiemeldingen ook uitzetten?
Dat je dus alleen op de aanwijzingen in het scherm rijd en de radio dus gewoon doorspeelt?
 

Baphi

Forumguru
Dat kan alleen door het navigatiestemvolume terug te draaien naar 0. Er is geen mute-knop hiervoor helaas.
Dus als je de stem hoort en dan het volume terug draait pas je alleen dat volume aan.
 

viker

Nieuw lid
Goedemorgen, ik heb ook een vraagje. Kun je de gesproken navigatiemeldingen ook uitzetten?
Dat je dus alleen op de aanwijzingen in het scherm rijd en de radio dus gewoon doorspeelt?
Bij mijn Columbus kan het wel, door als spraak commando "navigatiemeldingen uit" te zeggen. Tenzij ik de verkeerde versie van de Columbus voor me heb.
 

herby1

Lid
@Usernameke
Desnoods download je een oude van internet, het gaat erom dat het importeren weer lukt.

Zet dit er maar eens in:
X,Y,TYPE,SPEED,DIRTYPE,DIRECTION
4.29283,51.85897,2,50,0,0
6.31181,51.96675,2,50,0,0
4.83536,52.38481,2,70,0,0
4.32114,51.86969,3,0,0,0
4.42000,51.94722,4,80,0,0
4.43344,51.93550,4,80,0,0
5.67611,51.48364,2,50,0,0
 

Usernameke

Nieuw lid
@herby1 Ok thx. Dit ga ik s proberen. Ik neem aan dat ik alle aanleverbare formaten die de VWsite opgeeft
(.ASC (Tom Tom, Igo, Navigon) / .CSV (Route66, Garmin, Navman) /.GPX (Garmin) / .KML/KMZ (Google Earth) )
mag gebruiken?
 

herby1

Lid
dat is wel wat er staat.
de Zenec file heeft de volgende header in de regel staan en die gebruik ik al jaren:

X,Y,TYPE,SPEED,DIRTYPE,DIRECTION
 

herby1

Lid
en vandaag een reactie van Volkswagen, dus als het goed is zou het misschien wel eens weer werken zonder mijn stappen


Ref. no.: VW-2017/02-008746
29 May 2017

Dear Dr......,


Thank you for your patience.

We would like to inform you that an update of the required data has now been carried out; so you should now be able to create the necessary files.

Dear Dr ......., we apologise once again for the long waiting time regarding the required information.
 

Fmoon

Forumguru
Ik heb ook een Navi van een O3. Uit 2014. Ik wil deze Columbus updaten. Is dat te doen voor een NOOB als mij? Hoelang duurt het om het in de auto te laten inlezen? Want de motor niet blijven draaien begreep ik.
 

viker

Nieuw lid
Ik heb ook een Navi van een O3. Uit 2014. Ik wil deze Columbus updaten. Is dat te doen voor een NOOB als mij? Hoelang duurt het om het in de auto te laten inlezen? Want de motor niet blijven draaien begreep ik.
Als je je navigatie een uur of wat niet nodig hebt, dan gaat het prima. De update gaat iedere keer verder waar deze gebleven is. Je moet wel even opletten dat de sd kaart die je gebruikt groot genoeg is. Ik heb er zelf een van 32 GB.

Ook voor een NOOB zou het moeten kunnen. Je moet de update uitpakken op de sd kaart en in de Columbus kiezen voor update. De rest gaat vanzelf
 

Fmoon

Forumguru
Ja, heb een 32gig class 10 gehaald. Download is voltooid. Morgen ga ik hem "uitpakken". Is het verstandig om dat eerst te doen en dan op de SD kaart te kopiëren of meteen op de SD kaart uit te laten pakken? Of maakt het geen verschil?
 

viker

Nieuw lid
Ja, heb een 32gig class 10 gehaald. Download is voltooid. Morgen ga ik hem "uitpakken". Is het verstandig om dat eerst te doen en dan op de SD kaart te kopiëren of meteen op de SD kaart uit te laten pakken? Of maakt het geen verschil?
Je kan hem direct uitpakken naar de sd kaart. Dit scheelt je weer wat schijfruimte .

Succes met updaten!
 
Bovenaan Onderaan