Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Giant

Forumguru
Maakt het uit of je een SD card FAT32 formatteert met Mac of Windows om er kaartupdates mee op de Columbus van een Superb3 te kunnen zetten? En de updates downloaden op de SD card, dat kan ook met een Mac?
 

Migliore

Senior Member
Ik kan niet zo snel vinden of mijn "probleem" al besproken is in dit topic, maar wil het toch graag voorleggen:

Ik rijd altijd met het licht aan, in de stand "auto". In mijn voorloopauto (Octavia, met Amundsen) kon ik dan niet de navigatie op "auto dag/nacht" stand zetten.. Ja, het ging wel, maar het stond dan altijd op nacht. Dit kwam blijkbaar doordat ik de lichtknop op "auto" had staan.

Nu in mijn nieuwe SIII, met Columbus, is dit wéér zo. Ik vind dit ronduit irritant. Kan ik hier iets aan doen in de instellingen?
 

Evilcomputing

Senior Member
Als je navi op auto staat, en je verlichting ook gaat je navi op donker als de lampen aangaan.
Dus wat Joske ook zegt, wat wil je hebben dan? Dat de lampen uit blijven of dat je navi op licht/donker blijft staan?

Of stoor je je er aan dat het licht zo snel aangaat? JA dat heb ik ook, hier kan je dan wel weer wat aan doen.
Licht sensor op snel zetten en door onze VagCom jongens de intensiteit laten bijstellen.
 

Darkside

Forumguru
Ik rij ook altijd met de lichtsensor op auto
En heb de "Columbus" ook op auto staan

Dit.betekend overdag rij ik met DRL en staat de Columbus op dag. En savonds gaan automatisch de lichten aan en gaat de Columbus op nacht.
Overdag kan het zo zijn dat de lichten wel aan gaan bij laagstaande zon. En dan blijft de Columbus op dag staan
 

Migliore

Senior Member
Ik wil mijn verlichting altijd op auto hebben staan!
Maar ik wil ook dat mijn NAV scherm op dag staat overdag. Mijn NAV moet dus niet kijken of de lampen branden, maar of het donker of licht is buiten!
 

Evilcomputing

Senior Member
Hebben we het niet allemaal over hetzelfde maar dan anders?

Dag/nacht van navi kijkt gewoon naar de lichtsensor.
Lichten van de auto kijkt ook naar de lichtsensor.

Als alle op "Auto modus" staan.

(en als je langer dan 10sec harder dan 140 rijd, gaan hoe dan ook de lampen aan)
 

andrehj

Forumguru
(en als je langer dan 10sec harder dan 140 rijd, gaan hoe dan ook de lampen aan)
Hebben ze dat in de O3 weer ingevoerd dan? In de eerste jaren van de S2 stond dat ook standaard aan (kon je het zelf uit zetten met VCDS). Later (vanaf ongeveer 2011?) stond het standaard uit (en kon je het zelf aan zetten met VCDS).
Persoonlijk vind ik het onzinnig, want sneller dan 140 rijd je over het algemeen op de snelweg, en daar zijn de snelheidsverschillen nou net erg klein (<50 km/h).
Lampen aan zou je veel eerder nodig hebben op een 100km tweebaansweg, waar de snelheidsverschillen zomaar tot boven de 200 km/h op kunnen lopen.

Bij mij staat deze functie dus uit.
 

Giant

Forumguru
Ik heb de zoekfunctie op het forum gebruikt maar kan het antwoord op mijn vraag niet vinden. Misschien heeft iemand het antwoord voor mij? Ik wil poi's van poi plaza downloaden voor de Columbus (nieuw model in Superb 3). Welk bestandsformat is vereist?
 

Frenkie

Forumguru
Zou moeten lukken. Zolang het systeem het bestandstype kan lezen. Bij mij werkt de SD kaart gewoon als exFAT, dus updates zouden ook moeten lukken.
 
Hebben we het niet allemaal over hetzelfde maar dan anders?

Dag/nacht van navi kijkt gewoon naar de lichtsensor.
Lichten van de auto kijkt ook naar de lichtsensor.

Als alle op "Auto modus" staan.

(en als je langer dan 10sec harder dan 140 rijd, gaan hoe dan ook de lampen aan)

Lichtschakelaar op stand "auto", navi reageert mee op deze stand.
Wellicht heb ik weer een andere versie software maar ik rij regelmatig harder dan 140 en langer dan 10 sec maar zelfs bij 180 km/u gaan de lampen pas aan als de lichtsensor vind dat het te donker wordt ??
 

Evilcomputing

Senior Member
Bijzonder.
Ach, ben straks toch me auto kwijt.
Ga veranderen van werkgever en dus ook auto.
Nu de keuze full options O3 sedan, of een passat gte
 
Ach bijzonder ......
Auto is geleverd in de tijd dat de Greenlines zeer snel geleverd moesten worden ivm bijtelling. Allerlei opties bij Skoda waren wel/niet leverbaar vanwege de grote vraag en men rommelde kennelijk maar wat aan.
Ik had stoelen besteld met lederen rug maar die waren niet lever, ter compensatie kreeg ik front-assist die ik niet besteld heb. Wat schetst mijn verbazing bij aflevering van de auto : stoelen met lederen rug. Pano dak is volgens het boekje niet te openen/sluiten met de sleutel, nou deze wel hoor.
 

PieterLwf

Nieuw lid
Hallo allen.

Even een vraagje. Afgelopen weken ben ik twee keer vereerd met een bezoek van het boevengilde en heb dus ondertussen mijn 3e Columbus in mijn Ocatvia II zitten. Nu met een navi-lock erop dus hopen dat ze er nu wel vanaf blijven :D

Maar, mijn laatste nieuwe Columbus geeft om een of andere reden geen navigatie en radio informatie door aan het infodisplay in mijn cockpit. Dat is best lastig tijdens het rijden met navigatie. Bij de garage hebben ze met VCDS gekeken maar konden daar niet meteen iets vinden en werd de conclusie getrokken dat het aan de bedrading zou liggen. Maar dat vind ik erg vreemd. Telefoon doet het namelijk wel prima, bediening op het stuur functioneert ook en ik krijg ook CAN data binnen volgens het verborgen service menu.

Er zit nu in:
Delivery part number : 3T0035680B
HW-version : H10
SW-Version : 4120

Deze H10 vind ik ook vreemd, mijn vorige had H23 en mijn originele H43, normaliter loopt een versienummer op ipv af :pieker:

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn en hoe ik wel weer info op mijn infodisplay krijg? Zou het kunnen dat ik geen nieuwe maar een oude unit heb gekregen die dit wellicht niet ondersteund?

Ik hoor het graag.
 

PieterLwf

Nieuw lid
Als ik je 'delivery part number' google vind ik onder meer een vraag uit 2013,...........ik denk inderdaad dat er een wat ouder apparaat in is gezet.
Maar ik ben geen deskundige, ik heb even op google gekeken (had je zelf ook kunnen doen):);).

Als jij ergens een draadje vind die duidelijk aangeeft hoe je versienummer / devlivery part nummer van een columbus ontrafelt tot iets zinnigs waar je uit kunt halen hoe oud hij is / welke versie het is dan hoor ik het graag. Ik ben al 2 dagen aan het googelen maar kom echt geen stap verder :banghead:
 
Bovenaan Onderaan