Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

MarkvdD

Forumguru
@Chicco_Himself , wat bedoel je met : het volume van de navigatie kan aangepast worden middels "stem" ?

Als ik het goed begrijp is het dus niet mogelijk om de radio uit te zetten, zonder bijvoorbeeld AUX te selecteren of het volume naar 0 te draaien?

Geeft op zich zo heel veel maar dan weet ik maar hoe het werkt .... ;)
 

RogerS

Forumguru
De "radio" van de Columbus kan niet, net zoals vele andere multi-media/Navigatie systemen, los worden uitgezet.

Net zoals bij je Audio/Video receiver thuis dat de radio in het apparaat ook aan blijft staan als je een andere bron, bijvoorbeeld DVD, hebt geselecteerd...
 

MarkvdD

Forumguru
Met 'uit' bedoel ik ook alleen het geluid uit, en niet zozeer de radio op 'zwart' , als je begrijpt hoe ik dat bedoel ;)
 
Vandaag contact gehad met de importeur. Helaas kan hij hier niets in betekenen. De dealer heeft een DIS melding gemaakt bij de fabriek. Dus ik hoor niets voor ze daar iets opgelost hebben.
 

Chicco_Himself

Forumguru
Mark, als je het volume van je radio harder zet zie je onderaan links in je scherm "Audio" staan, als het navigatiesysteem iets zegt staat er "Stem" en als je aan het bellen bent via je Columbus staat er "Telefoon".

En heel zwart/wit, nee, je kunt de radio niet uit zetten (middels bijv de powerknop) en toch gebruik maken van je navigatie...
 

MarkvdD

Forumguru
Zijn hier meer mensen die vinden dat de Columbus soms erg laat pas z'n volgende aanwijzing geeft? Laatst zag ik op het scherm dat ik bij de rotonde de eerste afslag moest hebben en toen ik al op de afslag reed wist Columbus mij te vertellen dat ik de eerste afslag moest hebben .... :pieker:

Ben ook al eens verkeerd gereden omdat Columbus zo erg laat was met z'n aanwijzing .... :(

Is dit iets met een instelling of is dit gewoon zoals het is?

Auto is uit 2009 en weet niet wanneer de Columbus voor het laatst geupdate is.
 

Octavia32

Forumguru
Zijn hier meer mensen die vinden dat de Columbus soms erg laat pas z'n volgende aanwijzing geeft? Laatst zag ik op het scherm dat ik bij de rotonde de eerste afslag moest hebben en toen ik al op de afslag reed wist Columbus mij te vertellen dat ik de eerste afslag moest hebben .... ieker:

Ben ook al eens verkeerd gereden omdat Columbus zo erg laat was met z'n aanwijzing .... :(

Is dit iets met een instelling of is dit gewoon zoals het is?

Auto is uit 2009 en weet niet wanneer de Columbus voor het laatst geupdate is.
Dat is te bekijken en ook eventueel aan te passen.

Stuur maar een pm.
 

MarkvdD

Forumguru
@newwolf84 , ik heb dus blijkbaar geen geheim menuutje. Gisterenavond dit op aanwijzing van @Octavia32 even geprobeerd te benaderen maar zit er dus blijkbaar bij mij (nog) niet in.

@Octavia32 , alvast bedankt voor al je info van gisteravond. Ik ga even bedenken of er een 'date' uit gaat komen .... ;)
 

langerik

Nieuw lid
Ik heb hier een Octavia uit 2010 waarvan ik de Columbus wil updaten, echter na het aanzetten van de testmodus in VCDS geeft deze nog steeds enkel de AM/FM opties.

De scan van de radio geeft deze info
Code:
Address 56: Radio (J0506)       Labels: 1T0-035-680.clb
   Part No SW: 3T0 035 680 A    HW: 3T0 035 680 A
   Component: RNS-MID       H05 2664 
   Revision: AB001001

Kan ik hiermee dezelfde volgorde volgen als @deVerhuizers.nl zoals hieronder geciteerd. Of moet dit een aangepaste versie zijn bij mijn model?

Als ik het goed begrijp, is dit de volgorde:
- 3810 installeren
- 4120 installeren
- v12 maps installeren
- Done!
 

Octavia32

Forumguru
Je kunt direct naar 4120 met hardware 05 software 2664

Gebruik mijn link in dit topic.
De gecustomized firmware maakt automatisch drie partities voor de personal poi's en creëert gelijk hidden menu en VIM.
 

langerik

Nieuw lid
Het is inderdaad allemaal goed gegaan. Had mijn bluetooth module vervangen en die werkt nu ook perfect, alleen nog een keer kijken om de audio stream stereo te maken.
 

Octavia32

Forumguru
Stereo werkt bij mij ook niet, evenals voice controle.
Hiervoor moet ik de bluetooth doorlussen via columbus en een extra kabel trekken voor stereo streaming
 
Bovenaan Onderaan