Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

brhahlen

Actief lid
Iemand al de nieuwste (denk ik) navigatie-updates gedownload?
ECE 2015/2016
Bestandsnaam: P123_N60S5MIBH3_EU_NT_Q3.14.ZIP

Ik ben hem nu aan het downloaden, deze week maar eens updaten.
 

Octavia32

Forumguru
Is dat voor de nieuwe of de oude type columbus.

Want ik ben hem nog niet tegengekomen op de sites en groepen

De oude typ
 

Chicco_Himself

Forumguru
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.....
Een kennis van mij heeft een probleem met de rns510 van haar Passat uit 2011. Volume is NIET meer te regelen, althans de balk gaat wel heen en weer bij verhogen/verlagen geluid maar er komt geen geluid meer.

Resetten middels <> en knop rechtsboven geeft geen resultaat.
Vasthouden power-knop ook niet.

Iemand een idee aangezien de rns510 toch (nagenoeg) hetzelfde zou moeten zijn als de Columbus?

Deze kennis moet komende vrijdag met de auto terugkomen vanuit het Gardameer en mét muziek is dat toch altijd wat prettiger ;)
 

Evilcomputing

Senior Member
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.....
Een kennis van mij heeft een probleem met de rns510 van haar Passat uit 2011. Volume is NIET meer te regelen, althans de balk gaat wel heen en weer bij verhogen/verlagen geluid maar er komt geen geluid meer.

Zelfde probleem ooit gehad.
Eens de versnelling in de achteruit schakelen en weer uit de achteruit halen.
(maar vermoed dat dit al eens gedaan is)

De auto is namelijk wel al uit de achteruit gehaald, maar de radio mute als je hem in zijn achteruit zet en hangt waarschijnlijk in deze staat.
En daar kan je niet qua volume overheen.
 

Octavia32

Forumguru
Ik heb dat ook wel eens gehad, vreemd genoeg meestal in de winter. Meestal Was het naar een keer uitschakelen van contact en daarna weer inschakelen weer over.

Wat je ook kan doen is een keer de accu pool een keer loshalen en dan een minuut wachten en er weer op zetten.
 

Chicco_Himself

Forumguru
Alvast bedankt voor jullie reacties, mogelijke oplossingen zijn al verzonden richting Italië ;)
Mbt de accu, vraagt de radio na het loshalen niet naar een evt code?
 

Chicco_Himself

Forumguru
Heb net nog even geïnformeerd. Blijkt dat het geluid tijdens het rijden ineens weer aan sprong en weer werkt. Toch geadviseerd om, bij terugkomst, te laten kijken of er een update beschikbaar is.
Aangezien ook de navi/pdc geen geluid meer gaf ga ik er vanuit dat hij inderdaad heeft vastgehangen in zijn "achteruit"....
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

MarkvdD

Forumguru
Sinds afgelopen zaterdag rijd ik met de Octavia rond met een geupdate Columbus met nieuwe kaarten, versie V12.

Met dank aan @Octavia32 voor deze onverwacht snelle 'date' ;)
Helaas heeft @Joske het laten afweten met het bier :arghh:

En voor degene die denken dat ik sinds zaterdag non-stop rond rijd met de Octavia, dat niet dus :laugh:
 
Bovenaan Onderaan