Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Octavia32

Forumguru
Daarbij wordt er op andere forums gesproken over dat de nieuwere firmware je moederbord van de columbus kan beschadigen. Echter moet ik toegeven dat @peet_02 al even een hogere firmware heeft.
 

newwolf84

Forumguru
Hallo allemaal, sinds gisteren in het bezit van een O2 combi EBL uit 2011. Nu vroeg ik mij af of er hier verschillen inzitten.
Heb iets gelezen over een bluetooth module die onder de passagiersstoel zou zitten maar behalve het opbergkast zie ik niks, of ik kijk gewoon niet goed.

Het zit nl zo, in deze auto zit een columbus radio. Maar wat ik ook doe zowel op de columbus als via het stuurwiel kan ik geen telefoon koppelen met de radio. Geen enkele optie voor de telefoon. Zit dit er niet standaard in ?

Verder vroeg ik me af of er in dit type ook te werken is met de zenderlogo's of is dit alleen voor de nieuwere versie van de columbus ?
 

Octavia32

Forumguru
Bluetooth module zit inderdaad onder de passagiers stoel. Als die er niet is heb je waarschijnlijk geen bluetooth af fabriek. Anders had deze ook aanwezig moeten zijn via columbus.
 

CDK

Forumguru
@newwolf84, op een EBL hoort dat toch wel te zitten lijkt me...., op de grond onder de passagiersstoel zit een plastic kapje die je kan verwijderen, daaronder zou de bluetooth module moeten zitten.
 

Michelv.

Forumguru
Foto-X3ZPPQ3X-D.jpg


Zo ziet het er uit met een bluetooth module onder de rechter stoel.
 

Michelv.

Forumguru
Zijn wel kant en klare modules te koop met bedrading die je zo tussen de bestaande stekkers steekt, daarna moet de module nog wel aangemeld worden door de Dealer of iemand met VCDS.

Op Marktplaats zit een bedrijf uit apeldoorn die niet al te duur is.
 

Rob1.8TSI

Forumguru
Ik heb deze 5K00035730A bluetooth module gekocht en ingebouwd in de Yeti onder het dashboardkastje, functioneerd prima, microfoon boven in de console aan de hemel ingebouwd, is er voor gemaakt, past perfect! !
Trouwens de spraakmodule functioneerd ook prima.
 
Ik zal 'm weer eens aanslingeren: Vorige week de dealer gebeld om te vragen hoe het er mee stond. Het is inmiddels een bekent probleem bij Skoda. Wanneer er een oplossing zou moeten zijn durfde hij me niet te vertellen. Zelf ben ik bang dat deze er uberhaupt niet gaat komen. En dat vind ik dan een beetje oplichterij want ik heb toch 1000 euro extra betaald voor goed geluid :(
 

MarkvdD

Forumguru
Van lieverlee ben ik Columbus een beetje aan het verkennen qua bediening en mogelijkheden en wat ik me nu afvraag :

- Is het mogelijk om de radio uit te zetten zonder de hele Columbus uit te zetten?
- Is het mogelijk om flitsermeldingen te krijgen op je Columbus, al dan niet tijdens het navigeren?
 

newwolf84

Forumguru
Hoi Mark,

Je bedoeld dat je wel bijv. kunt navigeren maar geen radiogeluid ?
Bij mijn weten is het óf het geluid muten óf idd helemaal uitzetten.
Heb hier eerlijk gezegd ook niet naar gekeken.

Filtsmeldingen kan wel d.m.v. POI's
 

Chicco_Himself

Forumguru
Mark,

Ik weet wel dat de navigatie een apart volume heeft (net zoals bijvoorbeeld het telefoonvolume). Naar mijn mening zal dit wel mogelijk moeten zijn. Je dient, om het volume te verhogen/verlagen, op het moment dat er een aanwijzing volgt het volume hoger/lager te zetten.
Ik weet niet precies wat je verwacht van de POI's, echter je krijgt alleen op je navigatieschermpje een "flitspaal" te zien, niet zoals bijv bij TomTom een waarschuwing 100m van tevoren via een geluid of wat dan ook...
 

MarkvdD

Forumguru
@newwolf84 , ik bedoel idd dat ik soms gewoon de radio uit wil zetten en dan nog wel de kaart op het scherm houd of idd kan navigeren. Dat muten of helemaal uit zetten wat je schrijft, kan dat dan alleen voor de radio?

@newwolf84 , die POI's zal ik eens mee aan de slag gaan. Bedankt voor de tip!

@Chicco_Himself , zou het mooi vinden als je net als bij TomTom een signaaltje krijgt maar als dat niet kan is een visuele melding ook al mooi.
 

Octavia32

Forumguru
Je kunt zes persoonlijke poi's opslaan op je columbus, dit gebeurd via het sd kaartje.

Het is ook mogelijk om het radio geluid weg te draaien en navigatie geluid te houden.
 

newwolf84

Forumguru
Er is idd alleen een visuele melding mogelijk.

Zoals @Chicco_Himself al zei, het volume is wel apart, misschien hier een beetje mee experimenteren ?
Ken zelf alle in en outs ook nog niet van deze radio.
 

RogerS

Forumguru
In plaats van het geluid voor de radio op 0 draaien kun je, als je de AUX ingang normaal niet gebruikt, gewoon in Media AUX selecteren en daarna weer naar maps gaan. Lekker stil totdat "Truus" van het navigatiesysteem je weer aanwijzingen geeft.
 
Bovenaan Onderaan