Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Octavia32

Forumguru
Ik en nog vele anderen denk ik.....
Zorg wel dat je verbatim dual layer gebruikt.
Een goed werkende iso file, en branden met imgburn op minimale snelheid.
 

oboly

Lid
Voor mij zullen dat de wegupdates zijn. Nieuwe wegen en updates van kruispunten/rotondes.. Maar er is vast meer...
 

Octavia32

Forumguru
Twee dingen
1 de update waar je een dual layer dvd nodig hebt is een Kaart update dus nieuwere en bijgewerkte wegen.

2 de firmware update gaat op een cd en werkt de columbus bij of rns 510 van volkswagen. Hierbij komen nieuwe functies beschikbaar zoals persoonlijke poi's. Maar check even hiervoor mijn topic columbus oud update.
 

oboly

Lid
Mooi werk @Octavia32.

Begrijp ik goed dat met de 4120 firmware update we de partitites opnieuw kunnen indelen, het hidden menu kunnen zien, custom POI's en VIM mogelijk maken?

Als ik in deze opties niet geinteresseerd ben, dan kan ik prima met de orginele firmware verder toch? ..en wie weet hoe ik erachter kom welke versie ik heb?
 

oboly

Lid
Thanks @Beun12, precies de informatie die ik nodig had.

Ik laat het dus ook bij mijn orginele firmware (ws uit 2011) en ga maps V12 via CD+SD installeren zodra ik de CD gebrand heb :tongue:
 

oboly

Lid
Maps V12 staat er ondertussen op bij mij. Dit heb ik gedaan met de SD-to-HDD tool die te vinden is op GPS Underground. Hierbij maakt dat programma'tje een opstart CD'tje, waarna de maps vanaf SD naar de HDD worden gekopieert. Prima manier voor degenen die geen dual layer DVDtjes kan of wil branden.
 

Jochie

Lid
Nog een vraagje. Columbus O3 gekoppeld met een iphone/samsung. Kan het zijn dat als je op de knop Selectie drukt(voor het kijken vd afspeellijsten) dat je dit gewoon niet gaat? gekoppeld via BT. Voor het kiezen van een ander liedje, via de Columbus, dus niet via de gsm zelf. Heb al heel wat afgezocht op internet, maar nog niets concreets gevonden. ofwel zoek ik niet goed.
 

Darkside

Forumguru
klopt. Afspeellijsten zijn niet beschikbaar via BT.
Je kan wel via knoppen op het stuur het volgende liedje selecteren. En bij spotify heb je ook album covers.
Maar niet je playlist.
Daarvoor zou je je telefoon via USB moeten aansluiten (maar dan zie ik ook mijn runkeeper mp3's).
 

Darkside

Forumguru
Meestal komen de functies van het stuur weer terug als de auto voor langere tijd stil staat (meen iets van 8-12 uur). Als je hem dan op contact zet dan heeft iets van een reboot en wordt alles keurig geladen.
Zie dat je 2 dagen geleden al de update gedaan hebt. (neem aan dat de auto dan ook langer dan 12 uur stil gestaan heeft). Zou dan zo gauw niet weten wat de oorzaak/oplossing kan zijn.
Misschien een tip van een ander forum lid?
 

Octavia32

Forumguru
@peet_02 vind het best gewaagd door een 5xxx firmware te installeren aangezien je geen dab radio hebt en eigenlijk 4120 toch wel het maximale is wat zin heeft.

Ik hoop dat alles goed blijft draaien. Weet niet of je nu hidden menu hebt. Maar ik zou terug gaan als het kan naar 4120 gaat via hidden menu software downgrade.

Nogmaals je hardware is niet geschikt voor deze software.
 

Octavia32

Forumguru
@peet_02 Ik heb zojuist ook even het een en ander vluchtig door gelezen en kom jouw volume probleempje ook tegen.


Waarschijnlijk is je coding verdwenen. Dit is iets waar @Antera mij ook voor waarschuwde. Dus ik hoop dat je nog een log hebt via VCDS en anders misschien dat je nog veilig terug kan.

Dit heeft alles dus te maken met wat ik al eerder aangaf in dit topic het extra nulletjes verhaal. o_O
 
Laatst bewerkt:

Octavia32

Forumguru
Weet het natuurlijk niet zeker voor 100% maar ik zie hier wel overeenkomsten in.
Peter ik heb je een link gegeven waar 4120 veilig zou werken en VIM en hidden menu ook zou werken.
Maar hoe dan ook ik hoop dat alles goed uit pakt voor je.
 
Bedankt voor het meedenken Octavia32. Op zich ben ik niet zo bang voor die 5xxx firmware modified. Met uitzondering van het volume scroll knopje werkt volgens mij alles uitstekend. Beschik nu ook over het hidden/secret menu.Dat ik geen DAB radio heb klopt.
Daar doet de firmware dus ook niks mee bij updaten. Heb al zoveel IT apparatuur van nieuwe firmware voorzien door de jaren heen dat ik niet zo gauw schrik heb van nieuwere versies-:)
Een logfile (backup) via VCDS heb ik niet. Ben het met je eens dat ik ook denk dat er iets van de coding m.b.t. het MF stuur is omgevallen. Aan de andere kant werd mij door de kenner op GPS undergound verteld dat de door mij gebruikte firmware alle codering in tact laat. Hij zei ook dat dan bijvoorbeeld de integratie tussen de navigatie van de Columbus en het Maxidot scherm dan verdwenen zou moeten zijn. Dit werkt bij mij echter nog uitstekend.

Mijn idee is. Ik laat de 5238 firmware er op staan en doe wat praktijkervaring op de komende tijd. Mocht deze versie toch beginnen te flippen op mijn Columbus dan ga ik downgraden naar de door jouw genoemde versie 4120. Ik heb zelf geen ervaring met VCDS, maar zou het iemand die die wel heeft, zonder dat ik een backup heb, de zaak m.b.t. codering nog eens kunnen nalopen? Of is dit onbegonnen werk?
 
Bovenaan Onderaan