Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

CDK

Forumguru
@Noord26, mijn firmware versie was 4120 die is nog vrij recent, dus daar is niets aan gedaan. Wel is inderdaad V12 er op gezet en dat werkt weer prima, de persoonlijke POI's zijn in mijn geval snelheids/roodlicht camera's :)
 

Pendragon

Forumguru
Je kunt wel die van oost in je dvd doen en dan zo gebruiken. Maar vind het ook onnozel, maar soms heb je hem wel nodig.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Klopt inderdaad, maar zelfs op 1 van m'n 1e Tomtom Go apparaten kon ik al switchen tussen Europa en USA terwijl dat gewoon voorgeïnstalleerd stond nu zoveel jaren later lopen we er mee te prutsen in de vorm van een losse dvd :nono:
 

RogerS

Forumguru
Tja het is jammer dat het formaat van het kaartmateriaal niet bekend is anders zou je, eventueel op basis van OpenStreet data, je eigen landen kunnen selecteren. Zeker met de nieuwe Columbus systemen zou de opslagcapaciteit op de interne HD niet direct een probleem moeten zijn op bij "West Europa" nog een paar landen uit het Oosten erbij te voegen...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Pendragon

Forumguru
Er is altijd veel verwarring over de nummers en dat er gesproken wordt over versie A,B,C,D. Je kunt dit het beste zien door de HW versie en Radio HW versie (met dank aan @Octavia32 ). Hierbij een lijstje van versies:

RNS510 units are often referred to as 'Version A, B, C or D'
Reference the HW Vehicle field under 'Version Information' in secret menu.

HW Vehicle: 0xC001, HW Radio: 0003 - version A - C3, C4, C5,
HW Vehicle: 0xC201, HW Radio: 0004 - version B - C6, C7
HW Vehicle: 0xC801, HW Radio: 0006 - version C - C8, C9
HW Vehicle: 0xCA01, HW Radio: ???? - version D - C10

Zoals hierboven in de foto's te zien is hebben @Octavia32 en ik beiden een C versie.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

redyak

Lid
@redyak ook als het klanten auto's betreft?? Vind jij het dan leuk als het mis gaat als ik dat doe en heb je nog uren de tijd om het te herstellen?

Omtrend het verborgen menu dat is alleen zichtbaar indien het met VCDS is vrijgeschakeld of met de VIM bewerkt is

Ik snap je opmerking niet. Ik vind het leuk om nieuwe dingen in electronica te proberen. Ik doe geen klanten auto's. Alleen vrienden (als ik de procedure weet) en mijn eigen auto
 

redyak

Lid
Er is altijd veel verwarring over de nummers en dat er gesproken wordt over versie A,B,C,D. Je kunt dit het beste zien door de HW versie en Radio HW versie (met dank aan @Octavia32 ). Hierbij een lijstje van versies:

RNS510 units are often referred to as 'Version A, B, C or D'
Reference the HW Vehicle field under 'Version Information' in secret menu.

HW Vehicle: 0xC001, HW Radio: 0003 - version A - C3, C4, C5,
HW Vehicle: 0xC201, HW Radio: 0004 - version B - C6, C7
HW Vehicle: 0xC801, HW Radio: 0006 - version C - C8, C9
HW Vehicle: 0xCA01, HW Radio: ???? - version D - C10

Zoals hierboven in de foto's te zien is hebben @Octavia32 en ik beiden een C versie.

Ja denk ik ook en de 20GB die jij ziet is de zichtbare partitie voor muziek. Je kan in het geheime menu het type HDD zien. Als je die invuld op internet dan weet je wat je hebt.
 

Michelv.

Forumguru
En houd iedereen er rekening mee dat de A,B,C,D versies van VW en van Skoda niet helemaal gelijk lopen, een versie C van Skoda kan wel een B van VW zijn(of andersom) en men gaat volgens mij altijd uit van de A,B,C,D van VW
 
Bovenaan Onderaan