Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Space_NL

Senior Member
Dat durf ik niet te zeggen. Maar ik kan me niet voorstellen dat de repeat functie spontaan aan gaat, misschien even voor jezelf nagaan welk handeling ervoor zorgt dat hij aan gaat?

Waarschijnlijk raak je de functie per ongeluk als je iets anders doet?
 

hemi24

Forumguru
Ik denk dat je dit op je iPhone in moet stellen, of uit moet zetten.
Waarschijnlijk neemt je radio de instelling over bij het aansluiten via CarPlay, dit was vroeger ook zo met een iPod via de MDI-aansluiting.
 

Broertje van Einstein

Senior Member
Thanks voor de tips. Ik ga kijken. Het kan zijn, omdat de handbeweging aanstaat dat ie wanneer Carplay niet aanstaat, aanspringt wanneer ik met mijn hand in de buurt ben wanneer ik of mijn vrouw de stoelverwarming aanzet.
 
Nu heb ik al even zitten zoeken en het zal echt wel ergens op het forum staan maar ik kan het niet vinden

Kan iemand mij vertellen wat de laatse firmware en software zijn van de Columbus MIB2.5 met Canton is. Ik zal hieronder uitleggen waarom.

Het scherm van de MIB2.5 is al meerdere keren vast gelopen en ik kan er dan helemaal niets meer mee. Ik heb dan af en toe vaag in het scherm groot Iphone staan. Als de motor dan uit wordt gezet en ik wacht een tijdje dan doet alles het weer. Ik ben hiervoor bij de dealer geweest en die zeggen dat ze de firmware en de software hebben geüpdatet echter ik denk dat dit niet gebeurt is omdat voor dat de auto weg ging foto’s heb gemaakt zie bijlage en deze nummers zijn nog steeds het zelfde.

Ik heb ook foto’s van het scherm bijgevoegd als hij vast staat.

Ik heb gelezen dat @Rainesh hier best veel verstand van heeft.

Wie oh wie kan me verder helpen
 

Bijlagen

  • 99616794-C297-4BF8-AB2A-04F6687FA290.jpeg
    99616794-C297-4BF8-AB2A-04F6687FA290.jpeg
    75,4 KB · Weergaven: 126
  • 70B7DFD8-3331-43E3-B6E3-B0256BD267E0.jpeg
    70B7DFD8-3331-43E3-B6E3-B0256BD267E0.jpeg
    77,1 KB · Weergaven: 121
  • 81F625B6-6A96-433D-99CD-8384F0482DD4.jpeg
    81F625B6-6A96-433D-99CD-8384F0482DD4.jpeg
    74,5 KB · Weergaven: 115
  • 63FA425E-567B-4C2C-9510-4E7CBC67A894.jpeg
    63FA425E-567B-4C2C-9510-4E7CBC67A894.jpeg
    42,5 KB · Weergaven: 116
  • E17C92E2-5B82-4FED-B672-57777F79D152.jpeg
    E17C92E2-5B82-4FED-B672-57777F79D152.jpeg
    62,1 KB · Weergaven: 113
Laatst bewerkt:

marwin

Forumguru
Het zal best wel al eerder gevraagd of benoemd zijn maar kan het niet zo snel vinden. Dus vraag het nog maar eens keer. Het betreft de Columbus MIB2, ondersteund of gaat deze eventueel wireless android auto ondersteunen? Of wat zijn de mogelijkheden want van dat usb kabeltje elke x er tussen wordt ik helemaal gek...
 
....
Het scherm van de MIB2.5 is al meerdere keren vast gelopen en ik kan er dan helemaal niets meer mee. Ik heb dan af en toe vaag in het scherm groot Iphone staan. Als de motor dan uit wordt gezet en ik wacht een tijdje dan doet alles het weer......

Hier exact hetzelfde probleem. Systeem loopt meermaals vast en het probleem ligt volgens de dealer aan het scherm, terwijl het in mijn ogen een softwarematig iets moet zijn. Tot 2 maal toe het scherm vervangen en de regelapparatuur geüpdatet, helaas zonder succes. Recent is de auto terug geweest en toen heb ik te horen gekregen dat er geen update is, maar dat de softwareconfiguratie de vorige keer niet goed is uitgevoerd. Update van het MIB systeem wil men niet en lost volgens hen het probleem ook niet op.

Mijn hardware is H50 (MIB 2,5 met canton geluidssysteem en de software is m.i. al heel oud, 0993.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Rainesh I know, maar bij de dealer kom ik helaas niet verder. Ik zou graag met je willen afspreken, maar het is een leaseauto en ik ga geen kosten maken voor een leaseauto.
Kun je misschien een changelog sturen of een andere onderbouwing, waarmee ik naar de dealer kan en hem kan overtuigen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

hemi24

Forumguru
maar het is een leaseauto en ik ga geen kosten maken voor een leaseauto.

waarschijnlijk denkt jouw leasemaatschappij er net zo over.

Ik snap wel dat de dealer zich daarom van de domme houdt, die heeft heel goed door dat hij van geen van beide kanten uren betaald zal krijgen..!
 
Laatst bewerkt:

xplain

Forumguru
Hoi even een vraagje. Wanneer ik muziek uit mijn iPhone via Carplay op mijn Columbus afspeel, zie ik onderaan twee symbolen. De ene is voor de shuffle, maar de andere met twee pijlen die boven elkaar van links naar rechts en andersom gaan, ken ik niet de betekenis van. Af en toe staat dat automatisch aan. Vraag 1: wat betekent dat symbool en vraag 2 kan ik dat continu uit of aanzetten ergens? BVD.

medium


Dat is de loop button zoals die ook in de Spotify app op je iPhone te zien is. Hiermee bepaal je of een playlist moet loopen als hij zijn laatste nummer gespeeld heeft. Net zoals de shuffle button zal die blijven aanstaan over playlists heen. Eens uit blijft die ook uitstaan voor alle andere playlists.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Broertje van Einstein

Senior Member
Dat is de loop button zoals die ook in de Spotify app op je iPhone te zien is. Hiermee bepaal je of een playlist moet loopen als hij zijn laatste nummer gespeeld heeft. Net zoals de shuffle button zal die blijven aanstaan over playlists heen....
Dank je wel. Maar van daag weer gemerkt dat ier spontaan aangaat. Via de media gaat ie aan en wanneer ik dan CArplay gebruik geeft ie eerst de volldige lijst in een loop en wanneer ik 1 keer op die knop yik, gaat ie het cijfer 1. Waarschijnlijk herhaalt ie dan het nummer dat speelt. Hele vreemd dat ie spontaan aangaat. Op mijn iPhone staat de herhaalfunctie echt uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
goedemiddag,

ik heb een skoda superb 2 combi met een Columbus (RNS510) headunit.
de laatste paar weken heeft de unit last van een boot "loop". hij blijft continu proberen op te starten.

ik heb de nieuwste firmware er op gezet. dan lijkt het probleem opgelost maar na 2 dagen heb ik weer hetzelfde probleem. en dit is nu al een paar keer gebeurd.
iemand enig idee hoe dat re-booten opgelost kan worden?

mijn oude FW was 6270 en mijn huidige FW versie is 6276.
de versie 6270 zat er 4 jaar geleden al op toen ik deze auto kocht en heeft eigenlijk probleemloos gewerkt.

waarschijnlijk ga ik binnenkort wel over naar een android radio maar dan wil ik wel eerst dat deze unit weer goed werkt.

wellicht heeft iemand van jullie een tip?
 

Octavia1.6i

Forumguru
Ik heb een Octavia uit 2018 met Columbus. Als ik niks doe heb ik op het scherm mijn kaartenweergave, rechtsboven staan mijn telefoon contacten in een apart vak en rechtsonder staat de radiozender die ik luister.
Zodra ik Spotify doe via CarPlay verandert het radio vakje naar Apple CarPlay. Is het mogelijk om dit ook te wijzigen naar Spotify met nummer weergave?
Is de hele interface überhaupt aan te passen? Heb al zitten spelen in het menu maar ben er niet uitgekomen.
 
Bovenaan Onderaan