Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Mali

Forumguru
We are sorry, it is currently not possible to download updates from Update portal. We are working to resolve the problem as quickly as possible. In the meantime, thank you for your understanding.

staat in ieder geval Sorry ;)
 

MY00

Senior Member
Volgens mij was dit de vorige keer ook net voor dat er een update aankwam. Kan toevallig zijn geweest en ik weet ook niet of er een update aankomt.
 
Gisteren op de site van Skoda Nederland geprobeerd om een navigatie update te krijgen. Deze site geeft aan dat dat momenteel niet mogelijk is, dan wel er zou geen update bestaan. Weet iemand hier het fijne van? Ik meen toch gelezen te hebben dat er wel degelijk een update bestaat.
Het gaat hier om een Kodiaq van 2017 met Columbus.
 
Het fijne niet, maar wel dat er meerdere zijn die tegen dit probleem aanlopen op dit moment.
Oplossing? : Om de dag ff de site bezoeken en kijken of der wat is !
Bedankt voor de reactie. Ik zal regelmatig de site raadplegen. Blijft natuurlijk absurt, dat als je gaat chatten met Skoda, zij zelf met de link komen, die uiteindelijk, zoals beschreven, niet werkt!
 

EdK

Forumguru
Tsja zo'n chatbox is vaak eeen computer waar je tegen lult, en die geven meer foute dan goede antwoorden.....
 

Rallye

Forumguru
Gisteren op de site van Skoda Nederland geprobeerd om een navigatie update te krijgen. Deze site geeft aan dat dat momenteel niet mogelijk is, dan wel er zou geen update bestaan. Weet iemand hier het fijne van? Ik meen toch gelezen te hebben dat er wel degelijk een update bestaat.
Het gaat hier om een Kodiaq van 2017 met Columbus.

Als je nog nooit geüpdated hebt is er inderdaad vast wel een update voor je; afgezien van wat gedoe vorig jaar zomer staan er zowel voor de Columbus als de Amundsen in november en juni updates klaar. Via https://webspecial.volkswagen.de/vwinfotainment/nl/nl/index/downloads/maps-download#/ meestal nog iets eerder. O ja, jouw Columbus heet bij VW Discover Pro.
 

michel30

Nieuw lid
Hallo Iedereen,

Ik heb een probleempje wat ik niet snap.
Ik heb sinds een week een Skoda Kodiaq fijne auto, voorheen had ik een BMW..

Nu had ik in de BMW een usb 254gb vol met muziek en de structuur zag er zo uit.

USB

Map TOP40 > map 1980 > *.mp3
> map 1981 > *.mp3
> map 1982 > *.mp3
> enzo gaat die verder ....

Map Albums > map artiest > album naam > CD1
> CD2
> map artiest > ablum naam > CD 1
> enzo gaat die verder ....
VA > album naam > CD1
> CD2
> ablum naam > CD 1
> enzo gaat die verder ....

In de BMW kon ik gewoon door alle mappen bladeren en dat een mp3 betand starten.

Nu in de Skoda zie ik wel de mappen maar ze zijn gewoon leeg?
Nu is 1 mapje niet leeg... maar de rest wel.

Ik krijg ook een melding op het display:

Het maximumaantal te synchroniseren bestanden is bereikt.
Mogelijk zijn enkele titels van de bron niet beschikbaar.

Ik wil gewoon door de mappen bladeren en muziek starten maar dat lukt helaas niet.
 

EdK

Forumguru
In je manual van je mediasysteem staat ergens hoe de opbouw kwa mappen etc moet zijn
Er zitten beperkingen aan , en vermoed dat de opbouw niet gelijk is aan de BMW...

Dus ff zoeken en lezen word dit voor je
 

michel30

Nieuw lid
@EdK
Dat heb ik gedaan

De mapstructuur op het aangesloten apparaat mag niet meer dan 8 niveaus be-
vatten. Een map mag niet meer dan 1.000 bestanden bevatten

Als ik een map TOP40 aanmaak en daarin sub mappen en in die sub mappen liedjes ( minder dan 1000 ) dan zou je toch verwachten dat dat dan moet werken.

Meer informatie kon ik niet vinden in de manual over het mediasysteem.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
En heb je ook naar de bitrate gekeken ?
Volgens mij doet die ook nog ter zaken.
Zit volgens mij een max aan.
 

michel30

Nieuw lid
@EdK Bitrate kan het niet zijn ik heb niet hoger dan 320 kbit/s

› Het apparaat ondersteunt mp3-bestanden met bitrates van 32 tot 320 kbit/s en

mp3-bestanden met variabele bitrate.

› Bij bestanden met variabele bitrate kan de weergave van de speeltijd onnauwkeurig

zijn.
 

michel30

Nieuw lid
@Mystikal Heb jij jou probleem kunnen oplossen met de top 40?
Ik heb namelijk dit probleem 1 map heet top 40 met daarin 54 mappen top 40 1965 t/m 2019 en in die mappen zitten de liedjes in.
Nu zijn heel veel mappen leeg plus ik krijg ook altijd de melding maximaal aantal muziek nummers heeft bereikt van het synchroniseren.

Ik heb een SD kaart van 254gb en eigenlijk wil ik daar ook nog wat albums erbij opzetten maar op dit moment lukt dat niet..

Ik heb nu mappen van 1965 t/m 2019 in de root van de SD kaart staan en in iedere map zit ongeveer plus minus 400 nummers in totaal 16.463 items maar dat werkt helaas ook niet.
 
Laatst bewerkt:

Eser

Lid
Ik gebruik op het VC altijd de view met de navigatiekaart in het midden.
Maar sinds 2 weken merk ik dat wanneer ik me telefoon aansluit om Carplay te starten, direct de melding verschijnt op het VC dat de navigatie actief is op de aangesloten apparaat. Deze melding moet normaliter verschijnen als je daadwerkelijk navigeert bijvoorbeeld met Google Maps, Apple Maps of Flitsmeister via Carplay. Maar nu blijft de melding constant hangen waar normaliter de navigatiekaart wordt getoond op het VC, zolang de telefoon aangesloten staat.
Aangezien er nog niets is geüpdate op de Columbus, vermoed ik dat het door iOS zelf of door 1 van de apps met navigatiefunctionaliteit wordt veroorzaakt.
Heeft iemand hier toevallig ook last van dit probleem?
 

michel30

Nieuw lid
Ik heb nu losse mappen aangemaakt van 1965 t/m 2019 op de root van de SD kaart en in iedere map zit ongeveer plus minus 400 mp3 bestanden alle mappen bij elkaar is dat in totaal 16.463 liedjes.

Maar helaas werkt dit ook niet een aantal mappen zijn leeg plus ik krijg de melding het maximumaantal te synchroniseren bestanden is bereikt. Mogelijk zijn enkele titels van de bron niet beschikbaar.

En inderdaad een aantal mappen zijn gewoon leeg.

Nu lees ik op een ander forum het volgende:

The limit of the number of files for an external source is 1,000 per folder and 10,000 total

DAT IS BALEN...
 
Laatst bewerkt:

michel30

Nieuw lid
Nee daar heb ik geen last van.
Ik krijg alleen een popup eventjes zodra flitsmaster of whatsapp bericht verschijnt en naar een paar seconde is die weer terug op het normalen scherm.
Maar ik heb de auto nu pas een weekje.
 

Smeeuwis

Donateur
Ik gebruik op het VC altijd de view met de navigatiekaart in het midden.
Maar sinds 2 weken merk ik dat wanneer ik me telefoon aansluit om Carplay te starten, direct de melding verschijnt op het VC dat de navigatie actief is op de aangesloten apparaat. Deze melding moet normaliter verschijnen als je daadwerkelijk navigeert bijvoorbeeld met Google Maps, Apple Maps of Flitsmeister via Carplay. Maar nu blijft de melding constant hangen waar normaliter de navigatiekaart wordt getoond op het VC, zolang de telefoon aangesloten staat.
Aangezien er nog niets is geüpdate op de Columbus, vermoed ik dat het door iOS zelf of door 1 van de apps met navigatiefunctionaliteit wordt veroorzaakt.
Heeft iemand hier toevallig ook last van dit probleem?

Is mij één keer gebeurd, volledig afsluiten van de NAV app op mijn iPhone loste dit probleem toen op. Dus niet alleen wegklikken, maar dubbelklikken op de Home button en omhoog swipen. Daarna nooit meer gehad.
 
Bovenaan Onderaan