Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

DimiTator

Actief lid
Een deel-antwoord: bij een Columbus van 2018 is Smartlink (Android Auto en CarPlay) geactiveerd. Als je daar een Android telefoon op aansluit moet je gewoon Maps of Waze kunnen draaien...
Ik heb dat geprobeerd. Dat zou volgens dealer alleen met I-phone en sommige Samsungs werken. Helaas niet met de huidige.
 

Daydreamke

Actief lid
Deze apps werken perfect met apple carplay op mijn Iphone xs max. Volgens mij met het ook werken met Android.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Rallye

Forumguru
Je dealer heeft er geen verstand van. Android Auto werkt op alle Androids van de laatste paar jaar. Hoogstens moet je de Android Auto-app installeren (evt. via apkmirror als hij niet on de Play Store staat). Tevens moet je je telefoon met een kabeltje met je radio verbinden en de juiste toestemmingen geven.
 

DimiTator

Actief lid
Je dealer heeft er geen verstand van. Android Auto werkt op alle Androids van de laatste paar jaar. Hoogstens moet je de Android Auto-app installeren (evt. via apkmirror als hij niet on de Play Store staat). Tevens moet je je telefoon met een kabeltje met je radio verbinden en de juiste toestemmingen geven.

Probleem is dat Samsung de app in België niet vrijgeeft. Ik zou dus vanuit NL app moeten downloaden.
 

DimiTator

Actief lid
Dank je wel Rallye. Het is gelukt via PC, dankzij een jonge knul.
Is het normaal dat het alleen werkt als de Samsung via USB kabel met Columbus verbonden is?
 
Laatst bewerkt:

ramniv

Senior Member
In mijn Superb II (3t) zit een Columbus. Nu vroeg ik mij af als ik deze wil upgraden wat nu echt de beste is om voor te vervangen (en ga ik echt verschil merken)? En zijn er hier mensen die dit gedaan hebben?
 

Antera

Donateur
@Martin1992 Schreef (op een verkeerde plaats ;)):

Hallo,

Ik zit al een tijdje op dit forum, maar heb nooit wat geplaatst. Maar omdat dit mijn eerste bericht is zal ik mij even voorstellen. Ik ben martin, 26 jaar en ben al 1.5 jaar trotse bezitter van mijn skoda octavia 1.6tdi dsg. Super fijne auto. Een genot om in te rijden. In het begin veel problemen met de dsg bak gehad. Dat is allemaal keurig opgelost door de dealer. Nu zit ik met een probleem. Ik heb geprobeerd om een achteruitrijcamera te instaleren. Nu had ik een handleiding gevonden en het leek best wel simpel dus ik dacht waarom niet? gewoon proberen. Dus ik heb een camera van ali besteld met de daarbij behorende rca kabel voor achter op de columbus. De kabeltjes in de radio gedaan en via vcds de camera ingeleerd. Eerst kreeg ik rare strepen in beeld nadat ik de auto in de achteruit had gezet. Toen ik de draadjes had omgedraaid, werkte alles. Toen bij het wegrijden merkte ik dat het best wel stil was in de auto, en bleek de radio niet meer te werken. In ieder geval het geluid werkte niet . En de navigatie werkt ook niet meer. Het lijkt wel of het geheugen is gewist want de hdd was leeg. Heb hem geprobeerd te resetten naar fabriek instellingen. Ook dit heeft niet geholpen. Gisteren de firmware maar geprobeerd up te daten en dat werkte wel, maar nog steeds geen geluid of navigatie. Ik hoop dat ik mijn probleem zo een beetje duidelijk heb geschetst en dat iemand iets weet om dit te kunnen fixen. Anders moet hij naar de dealer en dat gaat behoorlijk in de papieren lopen.

M.v.g Martin

Zie andere topic voor mij antwoord :-)
 

Wanderer200

Senior Member
Wat zijn de voordelen van een firnware update? Is er bijvoorbeeld een overzicht van de wijzigingen/verbeteringen?

En is een firmware update zelf te doen?
 

lsp

Forumguru
Kan het met zoeken niet vinden...

Ik heb alle contacten geïmporteerd naar de columbus, inclusief de afbeeldingen. Op zich werkt dat top.
Nu heb ik echter bij een aantal contacten de afbeelding gewijzigd in de Iphone, deze veranderen echter niet op de columbus.

Wat doe ik verkeerd of vergeet ik?
 

lsp

Forumguru
Volgens mij werkt dat alleen met Android.

Hoe bedoel je dat?
Want als ik mijn (nieuwe) contacten importeer, komen deze wel het Telefoonboek van de Columbus met afbeelding. Ook updates van gegevens bestaande contacten gaan goed, als je in het menu kiest voor update contacten.
Alleen dus niet met de afbeeldingen
 

Rallye

Forumguru
Volgens mij zou de nieuwe foto na een tijdje wel moeten verschijnen. Anders even op de radio verwijderen als favoriet en opnieuw toevoegen. Dan krijg je de nieuwe foto sowieso mee - is mijn ervaring op de Amundsen.
 

Spector

Forumguru
Staat je vin code nu nog bovenin? Die zou ik ff weghalen.

Dank voor de tip, morgen maar eens kijken welke versie ik heb.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan