Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Eser

Lid
Dat doe ik altijd, maar het helpte niet... totdat eergisteren (na het plaatsen van dit bericht) Flitsmeister geupdate moest worden. Daarna is het probleem verdwenen :).
 
Vraagje wellicht al gesteld: Kan ik de kaart van de Kodiaq gewoon updaten met de VW files? Kies dan de Discovery pro.. en is nu versie 184 op de VW site. En in m'n auto nog 177 in de auto.
 
Kan ik nog steeds de kaarten van VW gebruiken om te updaten, ik kies bijv de Tiguan en dan Discover Pro als navigatie. De huiidige versie in mn auto is 177, en op de VW site is het 184.

Bij mijn O2 werkte dit altijd prima, geen idee of dit volledig ondersteund wordt voor de kodiaq?
 

lsp

Forumguru
Weet niet of hier juist gepost, of aparte post dien te maken..

Mijn Columbus valt af en toe op zwart (volgens de dealer valt mijn auto niet in de vin reeks met dit probleem) en wat ik nu ervaar is dat regelmatig de iPhone niet als carplay wordt herkend, maakt niet uit op welk moment ik de iPhone aansluit.

Hij connect gewoon niet !!
  • auto uit,
  • uitstappen,
  • auto op slot
  • en na een minuut instappen
  • en opnieuw proberen, werkt het meestal wel
Iemand dezelfde ervaringen.. beter nog een oplossing :-)
 

Smeeuwis

Donateur
Op zwart heb ik (nog) niet meegemaakt, wel dat af en toe mijn iPhone niet wordt herkend. Apple Carplay start dan gewoon niet op, soms even opnieuw verbinding maken (stekertje er uit en weer er in), soms pas nadat de auto helemaal uit is geweest (contact af). Ik hou het maar op software die af en toe ergens op vastloopt. Komt zo weinig voor dat ik me er niet druk om kan maken. Als het vaker gaat gebeuren meld ik me wel hier en bij de stealer.
 

EdK

Forumguru
Mijn Columbus valt af en toe op zwart (volgens de dealer valt mijn auto niet in de vin reeks met dit probleem)
Mag ik dit lezen dat omdat je VINnummer niet correct is ze er dus maar niets aan doen terwijl je wel een probleem hebt ??
Maar er ijn dus wel problemen met een bepaalde serie van columbus !!??
Weet niet maar vind rare manier van doen van de dealer !!
 

lsp

Forumguru
Met Android Auto ook regelmatig dat er geen herkenning is van de telefoon. Even de Columbus soft-resetten en het probleem is verholpen.

Soft-resetten van de Columbus: Aan/Uit-knop ingedrukt houden totdat het scherm zwart wordt. Dus ook ingedrukt houden als de klok tevoorschijn komt, echt ingedrukt houden tot het scherm uit gaat.

Dit werkt bij mij niet, al geprobeerd meerdere malen.
 

lsp

Forumguru
Mag ik dit lezen dat omdat je VINnummer niet correct is ze er dus maar niets aan doen terwijl je wel een probleem hebt ??
Maar er ijn dus wel problemen met een bepaalde serie van columbus !!??
Weet niet maar vind rare manier van doen van de dealer !!

VIN is wel correct maar valt niet in de serie waar problemen waren.

Tja iets tussen dealer leasemaatschappij en pon
 
Zal mij even voorstellen hier (de auto). Ik ben in het bezit van een O3 FL HB - Juli-2018 - i.c.m. navi Columbus.
De kwaliteit van de carkit is dermate slecht dat het bijna onbruikbaar is. We spreken hier van een open ramen effect. Er wordt wind geregistreerd door de microfoon en dit krijgt de beller dan ook aan de andere zijde constant te horen.
Garage (voormalig Heron) Broekhuis in Zwaag gaat er erg laks mee om en schijnen dit niet te kunnen oplossen.

Zie topic: https://www.skodaforum.nl/forum/i/kwaliteit-carkit.33933/, voor andere voorbeelden.

Zijn er hier toevaliig andere O3 rijders welke hetzelfde probleem hebben of hadden?
 
Laatst bewerkt:

Jessedew

Senior Member
oei, klinkt niet best! laat ons de afloop even weten. Verder geen ervaring ermee, heb de Skoda uit 2013 en die doet het prima. (gebruik m niet zoveel verder)
 

michel30

Nieuw lid
Hmm... idd ik heb oom maar eens op download geklikt en krijg ook versie 187 ben hem aan het downloaden... Thanks voor de tip.
 
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en heb een probleem met mijn Skoda Octavia III (februari 2020). En dan specifiek met mijn bluetooth systeem (Columbus). Ik heb een iPhone, andere huisgenoten een Android telefoon. Als ik met mijn iPhone connectie maak en dan bel, lukt het daarna vaak niet meer om het gesprek te beeindigen (rode hoorntje). Ook als een ander het gesprek beeindigt, blijft mijn systeem in de telefoon-modus hangen. Verder gebeurt het ook dat als ik gebeld wordt, ik niet via het touchscreen kan opnemen, het scherm reageert niet op mijn aanrakingen. Ik zioe wel mijn oproepen, contacten, etc en kan via Voice control wel bellen, dus op zich doet de Bluetooth het wel. Android telefoons van mijn huisgenoten geven deze problemen niet.

iPhone is versie 11 (januari 2020), nieuwste iOS versie, maar ik had het ook met voorgaande iOS versies met dezelfde telefoon. De dealer geeft aan niets te kunnen doen. Connecten via kabel en Apple CarPlay.... maar dat vindt ik zelf geen optie.

iPhone is helemaal nagekeken, en diagnostische test uitgevoerd, geen issues...

Iemand dit gedrag eerder gezien? En enig idee wat ik zou kunnen doen?
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan