Amundsen Het grote Amundsen-topic

EdK

Forumguru
Als je met Rainesh even mailt dan weet je zo de prijs !
En dan kan die tevens nog misschien andere dingen aanpassen aan je wagen met VCDS of Odis.
In iedergeval meer dan je dealer kan of mag....
 

jongetje

Forumguru
@OctaOcta als je niet elke dag heel Europa doorkruist kun je toch het gedeelte downloaden waar je de komende tijd heen gaat?

En anders smartlink activeren (als dat nog niet is gebeurd) en via androidauto/apple carplay navigeren.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Bij de drie route opties, vind ik de omschrijving nogal summier. Wat betekent bv economische route. Heeft men wellicht suggesties wat betreft de meest wenselijke optie. De derde (kortste) laat ik in elk geval meteen vallen, want mijn ervaring is dat je daarmee door allerlei onhandige kleine straatjes en weggetjes wordt geleid.
 

Fabia 123

Forumguru
Bij economische route laat het systeem je vaker (maar niet altijd) over 80-100 kilometer wegen rijden.

Bij kortste route leer je de meest onmogelijke straatjes en onverharde weggetjes kennen.

Bij snelwegen instelling leer je dat een snelweg instellen niet hetzelfde is als een snelle weg.
 

BelKodi

Senior Member
Hallo,

kwestie van geen nieuw onnodig topic te moeten openen daarom hier deze vraag.

Ik twijfel voor mijn Skoda Kodiaq toch nog wat tussen de standaard Amundsen navigatie en de duurdere Columbus in optie.
Ik weet dat er sinds MIB3 nog maar weinig verschillen zijn. Die heb ik ook al doorgenomen in andere topics hier.
Ik vind de looks van de Columbus strakker en een groter scherm is altijd een pluspunt.
Maar welke echte voordelen heeft een Columbus tegenwoordig WEL nog?
Aangezien het beiden MIB3 is zijn beide systemen even krachtig qua processor en snelheid?
Is er verschil qua updaten van kaartmateriaal? Qua sterkte van de WLAN?
Volgens dealer zou Columbus net nog iets vloeiender scherm en wat helderder zijn.
Nog?
 

Fabia 123

Forumguru
Een belangrijke vraag voor mij is dan :
Is de meerprijs ( ik heb geen idee hoeveel) van de Columbus de extra mogelijkheden waard.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik weet niet of de in de huidige Amundsen de navigatiedatabase ook weer op een sd-kaartje staat. Zo ja, dan zou dat de voorkeur genieten. Tenzij je het fijn vindt om na elke update je vaste adressen opnieuw te moeten invoeren, zoals bij de Columbus (met harddisk erin) het geval schijnt te zijn...
 

hemi24

Forumguru
Volgens mij kan de Columbus wel wat meer kunstjes dan de Amundsen, zoals op twee schermen tegelijkertijd de kaart tonen.

Vraag alleen wat je dergelijke zaken nu waard zijn. Bij de Amundsen (MIB2 of 2.5) mis ik wel dat ik niet gelijktijdig een overzichtskaart én een kaart van de directe omgeving tegelijk kan zien. Dat was iets wat destijds ook al mogelijk was met de eerste modellen van de Columbus die nog op de RNS510 basis leunden. Wel zo handig om te zien waar op je reis de files en overige verstoringen ontstaan...
 

BelKodi

Senior Member
Ik weet niet of de in de huidige Amundsen de navigatiedatabase ook weer op een sd-kaartje staat. Zo ja, dan zou dat de voorkeur genieten. Tenzij je het fijn vindt om na elke update je vaste adressen opnieuw te moeten invoeren, zoals bij de Columbus (met harddisk erin) het geval schijnt te zijn...

Huidige Amundsen zou volgens dealer ook harddisk zijn. Dus wellicht zelfde manier van updaten zoals Columbus?
 

100pk

Lid
eigenlijk belachelijk het economisch gebruiks model is minstens 10 jaar en de meeste auto's gaan wel 15 jaar mee.
en als roest weg blijft en de techniek het niet opgeeft en de wagen is leuk en interessant zouden ze ook wel langer mee kunnen.

Wat ik eerder al in een ander draadje benoemde: het is ook niet echt okay dat Skoda je entertainmentsysteem als geheel niet laat updaten als optie: dus een MIB1 vervangen door MIB2. Het is toch van de gekke dat je voor die optie een hele nieuwe auto moet kopen terwijl het een kwestie van plug-uit-plug-in kan zijn (tegen betaling uiteraard:-)
 
Bovenaan Onderaan