Amundsen Het grote Amundsen-topic

Bedankt voor de tip, @hemi24. De versie die ik heb, was degene die voor mij beschikbaar werd toen ik de VIN code intypte. Ik ben benieuwd of die versie 1810 uit jouw link dan werkt op mijn Amundsen. En of de omvang niet nog weer groter is geworden, zodat die 16 GB écht niet meer toereikend is. Maar ik ga het proberen.
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Nieuwe versie zal inderdaad weer groter zijn geworden, maar de files zoals je die download bij VW of Seat zijn gelijk aan de versies voor Skoda, al loopt Skoda doorgaans een versie achter om welke reden dan ook...
 

Canon-Eye

Forumguru
Na een update van de firmware (denk ik - een van de VCDS-goeroes heeft dat gedaan) is de mapcare verlengd naar Lifetime en wordt elke willekeurige SD-kaart geaccepteerd, dus ik kon de hele boel op 32Gb installeren inclusief alle overbodige talen.
Maar als je je beperkt tot de 1 of 2 talen die je écht nodig hebt en de rest eraf gooit, kun je nog wel even toe met 16Gb.
 

Ehot

Lid
Er zit een e-Sim in zie ik. Anders maar eens langs de dealer om te check of alles juist staat ingesteld.
 
Beste allemaal,

Ik heb mijn contactpersonen via mijn apple telefoon in het Amundsen systeem (nieuwe karoq maart 2022, dus MIB3) geïmporteerd zonder problemen. Ze zijn ook zichtbaar als ik deze oproep via contacten in het telefoon menu.
Echter;
als ik via voice of navigatie het adres oproep om te navigeren, zegt het systeem dat er voor dit contact geen navigeerbaar adres is gevonden. Dit geldt voor al mijn 500+ contacten.
Ik kan wel handmatig het adres invoeren en dan werkt het navigatiesysteem wel.
Ik denk dat het iets te maken heeft met hoe apple de adressen weergeeft. Als ik al mijn adressen om moet zetten naar een nieuwe layout is dat een flinke job.

wie heeft dit probleem ook (gehad?) en wat is de oplossing ?

alvast bedankt voor jullie hulp
 

Snowboardpat

Nieuw lid
Gister gedownload en op de sd card gezet, straks even proberen in de auto. De versie die nog op de sd card stond was al een jaar oud dus dit is een welkome update :thumbsup:

Als ik bestand heb gedownload. (EU_AS_STD_1520ZIP). Uitpakken en deze op een nieuwe 32gb micro sd zetten en dan in de auto plaatsen? Of andere handelingen?

gr pat
 

Snowboardpat

Nieuw lid
Ik heb nu het op een ander sd kaartje gezet. (fatt32) Maar herkend navi kaartje niet.

Moet ik sd kaartje van de auto leeg maken en daarop zetten? of usb stick en dan update? (als mogelijk is).
 

Snowboardpat

Nieuw lid
Eerst alles op het kaartje wissen? Want mijn kaart van de auto is maar 15gb.

Waarom kan het niet op mijn kingston kaartje 32gb?

alvast bedankt. pat
 

EdK

Forumguru
Eerst alles op het kaartje wissen?
Wissen zou ik niet doen , zou ze ff van de SD kaart verplaatsen naar je PC of Laptop.
En dan de nieuwe data op je SD kaart zetten !

Waarom niet zomaar op een 32Gb
De unit kijkt naar een verborgen file op je SD kaart en die ziet hij niet op een normale in winkel gekochte SD kaart.
Zijn wel mogelijkheden om een SD kaart te kopen bij de dealer voor erggg veel geld, maar ook bv op Amazon is er wel het één en ander te vinden dat wel werkt.
 

Snowboardpat

Nieuw lid
Ga een kaartje bestellen. Want de nieuwe software op kaartje van de auto zetten gaat niet omdat het bestand groter is. Ook verborgen bestand zichtbaar en over gezet.

bedankt voor de tips.
 
He hallo,

Heb zelf de nieuwste Europa (en dus ook grootste) kaart gedownload en op de laptop alleen 2 talen bewaard (NL en EN), en dan gaat het prima op het originele Skoda 16GB kaartje.
Had nog wel de oude kaart gekopieerd naar de laptop just in case, maar het werkt prima met de nieuwe kaart.

Bij de eerste start moet hij even zoeken, maar dat ging heel snel. (minder dan 1 minuut).
Zie ook gewoon bij de navigatie-info staan dat hij de kaart gebruikt die ik geinstalleerd heb.
 

RoelF

Forumguru
Wissen zou ik niet doen , zou ze ff van de SD kaart verplaatsen naar je PC of Laptop.
En dan de nieuwe data op je SD kaart zetten !

Waarom niet zomaar op een 32Gb
De unit kijkt naar een verborgen file op je SD kaart en die ziet hij niet op een normale in winkel gekochte SD kaart.
Zijn wel mogelijkheden om een SD kaart te kopen bij de dealer voor erggg veel geld, maar ook bv op Amazon is er wel het één en ander te vinden dat wel werkt.
Ik heb destijds mijn SD-kaartje (van Skoda) wel eens geformatteerd, dat kan gewoon. Zou niet erg hufterproof zijn als de beveiliging een verborgen bestand binnen de volume is.
 
Bovenaan Onderaan