Amundsen Het grote Amundsen-topic

Rallye

Forumguru
Je hebt dus een MIB2 Amundsen - MIB2 omdat Smartlink mogelijk is en een Amundsen omdat het niet standaard geactiveerd is. De huidige Connect app (bij Android al vervangen, bij iOS nog niet) zou via Smartlink iets moeten doen, maar hoe moderner de versie, hoe minder hij bij mijn Amundsen (met achteraf geactiveerde Smartlink) doet. Ik wacht dus met smart op de vervangende (nieuwe) MySkoda-app en zoals ik van @Rainesh heb begrepen, is er nog nieuwere software voor de Amundsen met beter Smartlink, dus dat zou ik ook nog eens kunnen proberen........
 
Ik heb nu inmiddels 3 apps van m'n auto: skoda connect, MySKODA en Mijn SKODA. De laatste heeft (al jaren) verbinding met m'n auto. Ritten worden geregistreerd, km stand te zien, noem maar op. Dus er is ergens een verbinding. Maar routes maken kan niet. MySKODA is een digitaal instructieboekje en de Skoda connect vraagt om de smartlink+ activatie.

Mijn doel is dat ik makkelijk routes in het systeem kan zetten. Bijvoorbeeld maken aan de eettafel, en uploaden in de auto. Gewoon, een stukje gemak. Maar de activatie van de smartlink+ is mij te prijzig voor dit doel.

Jammer hoor, dat je niet een gpx bestandje kan uploaden of zo. Net zoals je voor je fietsnavigatie kan doen.
 
Volgens https://www.skodacommunity.de/threa...ease-2020-2021-fuer-mib1-mib2.103181/page-138 is dit de nieuwe update voor de Amundsen: https://seatmapdownloads.akamaized.net/EUAS/EU_AS_STD_1520.zip

Zal het straks eens proberen.

Edit 1: Download is 14,2Gb.
Edit 2: Hij lijkt het te doen.


Bekijk bijlage 85568

Gister gedownload en op de sd card gezet, straks even proberen in de auto. De versie die nog op de sd card stond was al een jaar oud dus dit is een welkome update :thumbsup:
 
D

Deleted member 35272

Ik heb een Karoq 2021 zonder memory card mogelijkheid kreeg van de week een automatisch bericht over update maar dat ik dat niet rijdend kon doen moest weg en zie nu dat er navigatiedatabase 20.7 opstaat en software 0270
Is dit al geupdate versie en moet je dan stil staan ik sta normaal in garage.
 
D

Deleted member 35272

Oh ja de foto van systeem informatie van de Karoq
 

Bijlagen

  • software dec 2020.jpg
    software dec 2020.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 93
  • Leuk
Waarderingen: Gait
Is het nog mogelijk om bij de MIB3 Amundsen de firmware zelf te updaten? De softwareversie 0156 zie ik al veel voorbijkomen en heb enkele dagen terug ook gelezen over software met nummer 02xx, kan dit bericht echter niet meer terugvinden.

Onderstaand de systeeminformatie van de infotainment unit in mijn Scala
Onderdeelnummer appartaat: 3V0035816
Hardware: H12
Software: 0155
 

dj.verhulst

Forumguru
Officieel hadden we al week 45 moete hebben maar Skoda loopt beetje achter en afgelopen jaar dus maar 1 update geweest ipv de beloofde 2 per jaar


in week 45 had het er moeten zijn en nu zijn we in week 1 2021 en geen kaart update, hoop wel dat ze het voor elkaar krijgen
 
Bovenaan Onderaan