Amundsen Het grote Amundsen-topic

Nijmegen

Nieuw lid
Ik heb sinds kort gister weer een probleem met mijn Scala en vermoed dat het ergens in Amundsen zit. Ik ben benieuwd of een van jullie dit probleem ook heeft gehad en wellicht een oplossing heeft!

In mijn Scala maak ik gebruik van Amundsen. Twee maanden geleden ging ineens tijdens het rijden het grote display op zwart en kreeg je een halve minuut een enorme harde piep (vergelijkbaar met alarm). Het navigatiesysteem vliegt er dan uit en gaat opnieuw opstarten. Dit gebeurt vervolgens iedere 20 minuten. Die piep is mega irritant want het gaat zo hard dat je je helemaal de pleuris schrikt! ;)

Uiteindelijk heeft de garage een update uitgevoerd en leek het opgelost; maar gister kwam het probleem dus weer terug.

Is er iemand bekend met dit probleem en heeft wellicht een oplossing? :-)
 

Okki

Donateur
Vandaag kwam ik onderweg ineens dit verkeersbord op de navigatie tegen.

IMG_20201014_131431_resized_20201014_052925474.jpg


Ik reed op een 2 baansweg (dus 2 rijstroken dezelfde richting op) geen borden, geen wegwerkzaamheden, geen afgekruiste stroken.

Iemand een idee?

(ja, ik wet wat het bord betekend, maar niet waarom het ineens op de navigatie zichtbaar was)
 

Okki

Donateur
De navigatie geeft dat nooit aan met zo'n bord. Soms wel in het traffic scherm...

0p de plek van het verboden in te halen bord staat normaal gesproken de (nu vaak verkeerde) toegestane snelheid

4 baansweg is het dan

Blijft lastig....vandaar dat ik de rijstroken er maar even bij had gezet :tegek:
 

JohnF

Lid
Misschien niet het goede topic, maar ik probeer het toch even hier:

Ik ben sinds afgelopen woensdag de trotse eigenaar een nieuwe Karoq Sportline. In de auto zit een Amundsen van het nieuwste type: MIB3

Ik heb een probleem met de gebruikersprofielen. Ik ben hoofdgebruiker en heb het profiel beveiligd met een zogenaamde spin. Om de zoveel tijd zegt het systeem dat ik een pin moet invoeren om het profiel te beveiligen... Irritant als je net achteruit rijd en op de camera kijkt en er dan ineens een melding over die code komt...
Wie heeft raad?
 

Yannick91

Actief lid
Thanks! hier ook geinstalleerd, wel jammer dat de weg die hier afgelopen zomer is opgeleverd er nog steeds niet tussen staat.
Na 5 jaar vag updates sta ik hier niet meer gek van op te kijken:tegek:
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Is al een aantal dagen bij VW te downloaden inderdaad, maar is dezelfde versie (1520), die ook al bij Seat te halen viel...
Ben benieuwd wanneer het via het update portal van Skoda beschikbaar zal zijn.
 
Is al een aantal dagen bij VW te downloaden inderdaad, maar is dezelfde versie (1520), die ook al bij Seat te halen viel...
Ben benieuwd wanneer het via het update portal van Skoda beschikbaar zal zijn.


Deze week voor collega de VW versie geinstalleerd en werkt prima.

Zelf heb ik een skoda octavia en vanaf week 45 al regelmatig gekeken. Ben ook benieuwd wanneer!!!
 
Het is vast al eerder gevraagd, maar ik kan het niet vinden: Is het überhaupt mogelijk om zelf een route op de computer te maken en deze te uploaden op je amundsen?
 
Ik ben al een stuk verder. Ik heb de app gedownload. Ik heb me geregistreerd op Skoda connect en de MySKODA app. Maar ik krijg meldingen:

in de auto bij het verbinden van mijn telefoon met SMARTLINK+:

"Smartlink"
U kunt de functie vrijschakelen met een activeringssleutel. Neem contact op met uw Service Partner, alstublieft.


En op de app:

NOTICE
Unfortunately, we have to inform you that we will stop supporting the MySKODA application from 10.12.2020
 
Bovenaan Onderaan